Gå til innhold

Flytte baby på eget rom - vil du dele dine erfaringer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann! Vi skal straks flytte vår 6 mnd gamle baby på eget rom. I den anledning ønsker jeg gjerne å høre hvilke erfaringer andre har med dette. Gikk det bra? Når merket dere eventuelle forbedringer på søvn? Hvilke utfordringer hadde dere?

Anonymkode: 41293...015

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her gikk det ikke så bra. Etter fire måneder uten noe særlig søvn på noen av oss så ga jeg opp og han flyttet tilbake på vårt rom. Han var vel nærmere tre år før han begynte å sove alene.

Anonymkode: 2b112...a64

AnonymBruker
Skrevet

Her gikk det veldig fint. Vi sov mye bedre, alle tre, da hun våknet litt av lydene vi lagde da vi la oss, uansett hvor stille vi var. Men hun har sovet i egen seng fra hun var nyfødt, veit ikke om det har noe å si på hvordan de takler overgangen til eget rom eller ikke. 

Anonymkode: 07912...834

AnonymBruker
Skrevet

Samsov i min armkrok til 10 mnd. Far tok 4 netter, jeg dro ut av huset. Hun ble lagt på eget rom, og ble ikke tatt opp, selv om det ble mye skriking. Far gikk inn og ut og ba henne sove. Tok 1,5 time første natta. 40 min andre natta, og så rundt 15 de to neste. Deretter mellom  0-10. Har gått 5 mnd nå, og hun er veldig enkel å legge. Vi er nøye på å ikke gi noe service om natta. Ikke tas opp, ikke ekstra sang osv. Tror det er derfor det fungerer så bra. Nå vet jeg at folk hisser seg opp og sier det er gråtekur, og at babyen har fått relasjonsskader for livet. Men det tror jeg ikke er tilfellet. Hun får nok søvn, er blid og fornøyd og utvikler seg som hun skal. Og hun har uthvilte foreldre som har overskudd til henne på dagtid. 

Anonymkode: 64f27...c3d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner flere som har gode erfaringer med det, og forteller at babyen begynte å sove lengre strekk og alle fikk mer søvn alt fra den natta de flyttet til eget rom. Hos oss begynte babyen å våkne mer, men vi ga opp ganske raskt fordi vi sov godt nok på samme rom. Hun sov på rommet sitt, men våknet stadig vekk og ville ha melk, og jeg våknet helt og slet med å sovne igjen av å gå ut av senga og inn på hennes rom for å amme. 

Anonymkode: 96724...451

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samsov i min armkrok til 10 mnd. Far tok 4 netter, jeg dro ut av huset. Hun ble lagt på eget rom, og ble ikke tatt opp, selv om det ble mye skriking. Far gikk inn og ut og ba henne sove. Tok 1,5 time første natta. 40 min andre natta, og så rundt 15 de to neste. Deretter mellom  0-10. Har gått 5 mnd nå, og hun er veldig enkel å legge. Vi er nøye på å ikke gi noe service om natta. Ikke tas opp, ikke ekstra sang osv. Tror det er derfor det fungerer så bra. Nå vet jeg at folk hisser seg opp og sier det er gråtekur, og at babyen har fått relasjonsskader for livet. Men det tror jeg ikke er tilfellet. Hun får nok søvn, er blid og fornøyd og utvikler seg som hun skal. Og hun har uthvilte foreldre som har overskudd til henne på dagtid. 

Anonymkode: 64f27...c3d

Du tror ikke det er tilfelle, nei. Men dette kan få følger i voksenlivet. Hvorfor gjøre slik, man er så opplyst i dag at det er totalt unødvendig å la barnet gråte. Kjører dere uten bilstol for det fungerte fint i gamle dager? 

Anonymkode: 3c598...d03

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...