Gå til innhold

ALTFOR sosial familie..har selv "mild grad" sosial angst...masee

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere jeg har vel nokså ett luksus problem.  

Jeg er desverre ikke så sosial å trives heller med å besøke familie å dra hjem. Men nå har mamma leid hytte å hele familien som da er ganske mange da vi er 6 "voksne barn" og nesen alle av oss har små barn i tillegg. 

min mamma leier "hytte" hver sommer der hun maser og maser om at alle skal bli med hele tiden. Alle vil jo bli med uten meg og den yngste broren min da vi lett er outsidere siden vi begge er avholds til alkehol( nb ingen fyllefest men alle utenom oss sitter litt sent hver kveld å drikker og ler natta lang.

også er alle i familien min ekstremt suksessfulle og har lønn på minst 1 million til 3 millioner i året...mens jeg og minste broren min er jobb søkere(står uten arbeid)/ ufrivilig til info... noe som ikke akkura gjør den sosiale biten lettere da man har ingen ting å mingle snakke med folk om.

Jeg føler meg tvungen til å bli med på hytta spesielt siden folka bruker ungene mine som åh stakkars skal de ikke få ferie..men vi drar på ferie som i form av heller med 2 nære venninner av meg og dems barn som er bestevenn med mine barn på teltturer i nærområde skoger i område her.

jeg skal alltid bli fornærmet av familen min på at jeg tydeligvis ikke gir de "ekte fere" i tilegg har hun leid hytte 5 timer unna..å jeg har en bil på som  går på værset...jeg syns det blir idiotisk å legge ut på en hytte tur jeg har litt angst for å delta på, ikke har bil som holder og lite lyst og jeg har heller ikke god økonomi. i tilegg har jeg ikke forsikring som dekker vei hjelp...jeg har rett og slett ikke råd..Vi telter fordi det er faktisk veldig korslig og vi er mer natur mennesker.. og vi føler det er mer "ferie" for oss å ha 0 tv..å slike ting og telte ett nydelig område ved ett vann man kan bade ...grille osv... ...

hva bør jeg si til familien min? flere i lignene situasjon? er det synd på barna mine som får "fattig ferie" l

egger til at barna mine er barnehagebarn og selv elskeeeeeeeeeeeeer å være på teltturer :))) 

Anonymkode: 7fcef...95a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier det som det er: Jeg og ungene har allerede bestemt oss får å reise på teltferie i sommer.

• Liker 3
Skrevet

de respekterer aldri det å sier det ikke er ordentlig ferie å fortetter å mase. jeg sliter med å bli respektert i familien

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor denne mindreverdighetsfølelsen? Hva kommer den av og har du tenkt på at det er du som lar den bli i deg? 

Anonymkode: 737d5...882

• Liker 3
Skrevet

Jeg vet ikke helt,,jeg sliter litt med sosiale ting i større grupper,..liker bedre å være få og folk jeg er trygge på. Miin familie er veldig til å baksnakke hverandre  og si ting som ikke er så hyggelig. jeg får med meg alt siden jeg er så ekstremt konflyktsky å sier ikke fra. blant annet moren min er an av de værste å baksnakkker seriøst barna sine når hu har tatt ett par glass vin. hu blir sånn frekk brisen hver kveld.

jeg er ekstremt konfliktsky å sier nesten heller ja enn å stå på mitt. jeg tåler virkelig 0 motsand. å de forstår heller ikke hvordan det er å være fattig. Jeg er ufrviliig arbeids ledig da jeg faktisk endte i retten med forrige jobb grunnet at jeg opplevde alvorlige ting på jobben. faktisk så ille at jeg vant og fikk erstatning, etter den opplevelsen sliter jeg litt sosialt da jeg har vært uten jobb i 2 år.

Jeg har fortsatt klart å beholde rekkehuset mitt (så vidt) selv med dårlig "lønn" men jeg må stå med kalkulator på kiwi for å passe på å handle smart for å ha råd til mat hele måneden. de forstår ikke at jeg ikke er som de. jeg har ikke mulighet til å følge dems nivå med fete biler til 1 mill og sløse vilt på luksus ferier.  

Skrevet
15 minutter siden, Celine B skrev:

de respekterer aldri det å sier det ikke er ordentlig ferie å fortetter å mase. jeg sliter med å bli respektert i familien

Men dette er virkelig ikke ditt problem. Stå på ditt og vis litt viljestyrke, sånt oppnår man også litt mer respekt av.

• Liker 2
Skrevet

ok skal prøve <3

• Liker 1
Skrevet

Huff, forstår hvordan du har det. Du får sette ned foten og si strengt ifra og jeg ville eventuelt hatt en puse fra de når de ikke respekterer deg. Sender deg en varm trøsteklem😇❤️

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Celine B skrev:

Si fra en gang, om de fortsetter å mase gi beskjed om at du ikke vil diskutere og ignorer dem. De holder på slik fordi du tillater det. 

Anonymkode: eadc4...e2a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er et luksus problem. Du har en mamma og en familie som ønsker å ha deg med, inkludere deg i familiens liv, og strekker seg langt for å få dette til ved å leie hytte. Jeg tenker du har et ansvar for å ivareta familierelasjonene. Det er jo ingen som er annet enn hyggelig mot deg og dine barn.

Om du ikke har råd til å dra, du ikke har bil så får du fortelle fin mamma at du ikke kan komme deg dit, fordi du ikke har bil. Det er vel temmelig sannsynlig at noen av fine søsken har 2 biler og lar deg låne? Om de ikke bor for langt unna deg? 

De har jo sikkert valgt hytte etter antall soverom, og plass til dere også. 

Ta det sammen, ikke føl deg mislykket blant egen familie, ikke la dine sosiale problemer ødelegge for deg. Og gor all del ikke lær ungene dine opp til disse negative følelsene. Klart det er viktig gor dem å være med på søskenbarn treff, kontakt med generasjonene. 

Du jobber ikke. Er det vanskelig å få til telttur i nabolaget i tillegg til hyttetrur med bestemor? 

Jeg stiller meg helt uforstående til at du får så mye støtte til å droppe familien, de maser ikke for å være stygg de maser på deg fordi de vil ha deg med. 

Anonymkode: 848a8...1ea

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei dere jeg har vel nokså ett luksus problem.  

Jeg er desverre ikke så sosial å trives heller med å besøke familie å dra hjem. Men nå har mamma leid hytte å hele familien som da er ganske mange da vi er 6 "voksne barn" og nesen alle av oss har små barn i tillegg. 

min mamma leier "hytte" hver sommer der hun maser og maser om at alle skal bli med hele tiden. Alle vil jo bli med uten meg og den yngste broren min da vi lett er outsidere siden vi begge er avholds til alkehol( nb ingen fyllefest men alle utenom oss sitter litt sent hver kveld å drikker og ler natta lang.

også er alle i familien min ekstremt suksessfulle og har lønn på minst 1 million til 3 millioner i året...mens jeg og minste broren min er jobb søkere(står uten arbeid)/ ufrivilig til info... noe som ikke akkura gjør den sosiale biten lettere da man har ingen ting å mingle snakke med folk om.

Jeg føler meg tvungen til å bli med på hytta spesielt siden folka bruker ungene mine som åh stakkars skal de ikke få ferie..men vi drar på ferie som i form av heller med 2 nære venninner av meg og dems barn som er bestevenn med mine barn på teltturer i nærområde skoger i område her.

jeg skal alltid bli fornærmet av familen min på at jeg tydeligvis ikke gir de "ekte fere" i tilegg har hun leid hytte 5 timer unna..å jeg har en bil på som  går på værset...jeg syns det blir idiotisk å legge ut på en hytte tur jeg har litt angst for å delta på, ikke har bil som holder og lite lyst og jeg har heller ikke god økonomi. i tilegg har jeg ikke forsikring som dekker vei hjelp...jeg har rett og slett ikke råd..Vi telter fordi det er faktisk veldig korslig og vi er mer natur mennesker.. og vi føler det er mer "ferie" for oss å ha 0 tv..å slike ting og telte ett nydelig område ved ett vann man kan bade ...grille osv... ...

hva bør jeg si til familien min? flere i lignene situasjon? er det synd på barna mine som får "fattig ferie" l

egger til at barna mine er barnehagebarn og selv elskeeeeeeeeeeeeer å være på teltturer :))) 

Anonymkode: 7fcef...95a

Så koselig at familien vil ha dere med på hyttetur. Men om du ikke ønsker det, så må du si fra om at du har andre ferieplaner i år, så det passer ikke. Enkelt og greit. 

Den ferien dere har, er den beste ferien som finnes. Å være ute i naturen, sove i telt.. Åååh.. Det er ekte ferie og godt for både små og store. 

Kanskje du kunne foreslått at dere samlet dere til grilling i sommer i stedet? Siden du ikke blir med på hyttetur i år. 

Anonymkode: a3b49...833

AnonymBruker
Skrevet

Ikke så mange som forstår sosialisering, derfor må de lære seg å ta hensyn.

Er du som bestemmer hva du skal i livet, ikke andre. Delta på det du ønsker selv, si tydelig i fra om dette.

Anonymkode: 24cd0...a36

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å kutte familien din totalt ? Det ville jeg gjort i din situasjon ! 

Anonymkode: 84795...474

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva pokkers råd er dette, det er respektløst. 

Om noen hadde skrevet om hvordan de hadde invitert familien, men mor/søster/bror gidder aldri komme. Da hadde svarene vært «respektløst», «du fortjener bedre». 

Det er viktig for TS sin mor å samle familien, datter gidder ikke stille gor hun vil sove i telt lokalt med naboen, noe hun kan gjøre bår dom helst. 

Det er jo ingen som har vært stygg med TS, det er ikke familien som har utsatt henne gor hat, og omsorgsvikt siden barndommen som skal tilgis. 

Tenker om TS tar seg srlv i nakkeskinnet og gjør hva som forventes av henne, kan det godt være hun kommer seg i inntektsgivende arbeid også. 

Anonymkode: 848a8...1ea

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

jeg er familekjær men jeg liker bedre å bare henge sammen en dag. jeg deltar alltid på famile bursdager og familie sammenkomster...er bare ferie jeg syns blir litt mye

ork å henge sammen 1 til 2 uker..det blir slitsomt alle blir lei av hverandre små sure og siden alle er party people (ikke fyllefest men drikke litt på kvelden)utenom meg er de andre alltid sure og fyllesyke på dagen. jeg har lite forståelse for det siden jeg er avholds i tilegg er jeg litt introvært med de voksne. er mer at jeg er barnevakt og passer på alle barna..det går greit det jeg elsker barn. jeg henger heller med tantebarna og mine enn de voksne :P 

Skrevet

jeg gruer meg rett å slett til hver eneste ferie. husk at jeg har litt sosial angst. det er mye for ett menneske å plutselig henge sammen i 2 uker 24 7 i en trang hytte. jeg har 5 søsken. i tilegg til både mamma og pappa er der..med steforeldre også pluss stesøsken og 9 tantebarn..

Skrevet

begge de 2 siste svarene er meg. vet ikke hvorfor den ene ble uten navn

Skrevet (endret)
2 timer siden, Celine B skrev:

jeg har 5 søsken. i tilegg til både mamma og pappa er der..med steforeldre også pluss stesøsken og 9 tantebarn..

Jøss, diger hytte, skulle en tro.

Endret av Garderobemannfrue
Skrevet
13 timer siden, Celine B skrev:

Jamen så drit i la deg bli påvirka! Si nei, og ferdig med det. Så får de bare sutre om de vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...