Bassen Skrevet 15. juni 2020 #1 Skrevet 15. juni 2020 Etter ganske mange års erfaring med samliv og flere lengre forhold med kvinner, så har jeg erfart dette: Alle de kvinnene jeg har vært sammen med, har på et eller annet tidspunkt og gjerne Over tid avvist sex, og det er selvfølgelig helt ok, og det skal man respektere. Men: Hvis jeg av en eller annen grunn skulle avvise en kvinne (kjæreste/ samboer) så er min erfaring at da bryter helvete løs, og da har jeg ikke lyst på vedkommende mer osv. Og det har vært sure miner i dagesvis. Hvordan kan det ha seg at man Som mann ikke skal tillates å Ikke ha lyst en kveld? Er dette noe folk kjenner seg igjen i, eller er det jeg som tolker det feil?
Fioljenta Skrevet 15. juni 2020 #2 Skrevet 15. juni 2020 Ja, dessverre. Og jeg er kvinne. Når jeg avviser, har jeg jo gode grunner for det. Og når han avviser blir jeg usikker. Jeg skjønner jo at han må få lov å avvise han også, men likevel... Jeg skjønner ikke min egen reaksjon. Kanskje fordi jeg tror det koster meg mer å ta initiativ? Kanskje fordi det ligger i kulturen at vi tror menn alltid er klare? Kanskje fordi det skal mer til før han avviser og da tror jeg at noe er skikkelig galt? Jeg aner ikke. Jeg vet bare at jeg ikke liker usikkerheten jeg får... (Heldigvis har reaksjonen blitt MYE svakere med årene, men den er der fortsatt.) Det du opplever som sure miner, kan egentlig være usikkerhet og sårhet. Sånn er det i alle fall her i huset. 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #3 Skrevet 15. juni 2020 8 timer siden, Bassen skrev: Etter ganske mange års erfaring med samliv og flere lengre forhold med kvinner, så har jeg erfart dette: Alle de kvinnene jeg har vært sammen med, har på et eller annet tidspunkt og gjerne Over tid avvist sex, og det er selvfølgelig helt ok, og det skal man respektere. Men: Hvis jeg av en eller annen grunn skulle avvise en kvinne (kjæreste/ samboer) så er min erfaring at da bryter helvete løs, og da har jeg ikke lyst på vedkommende mer osv. Og det har vært sure miner i dagesvis. Hvordan kan det ha seg at man Som mann ikke skal tillates å Ikke ha lyst en kveld? Er dette noe folk kjenner seg igjen i, eller er det jeg som tolker det feil? Vel, en kveld innimellom at man ikke har lyst er jo helt ok.. Men når man blir avvist kveld etter kveld etter kveld.. Og det ikke blir noen endring så blir det dessverre litt kjipt og såklart blir det sure miner av det til slutt. Men det blir vel også litt som med resten av forholdet. Noen ganger er man samstemte og andre ganger så er man litt mer egoistiske. Alle forhold er nok opp og ned. Men én annen ting å tenke på er, til tross for avvisning for sex, så er det fortsatt mulig å bare ligge ved siden av hverandre og bare kose også. Vise nærhet. Ikke bare snu ryggen til og avvise. Det er andre måter å være nær på. Går an å forklare. F. Eks "dessverre kjære er jeg litt for trøtt i dag for det, men jeg vil gjerne holde rundt deg litt for det. Du betyr så mye for meg , søte kjæresten min" (altså jeg hadde smelta av noe sånt og ikke klart å bli sur) 😉 Alle forhold er forskjellige, men nøkkelen er vel kommunikasjon som så mye annet her i verden 😁 Anonymkode: 122aa...18b 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #4 Skrevet 15. juni 2020 Min mann og jeg er såpass samkjørte og kjenner hverandre så godt at jeg VET når jeg kan by opp til dans og hvilke kvelder han er for trøtt til å ta på finstasen. Da bare sier jeg det eller venter til neste dag eller til han føler seg bedre. Jeg føler meg ikke avvist av den grunn. I så fall ville jeg ha sagt det. Om jeg vil ha sex og han ikke er i humør, prøver han å gjøre sit beste eller si «vi tar det i morgen», og det samme gjelder den andre veien. dersom dette hadde vedvart over lenger tid uten at jeg skjønte hvorfor hadde jeg blitt veldig usikker og lei meg ja. Da hadde min selvfølelse og vårt forhold vært avhengig ab hans evne til å forklare hva som skjer. Anonymkode: 90289...2a2 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #5 Skrevet 15. juni 2020 Jeg hadde nok avvist eksen mindre hvis hun hadde vært mer aktiv i senga. Hvis jeg er sliten orker jeg ikke å stå på for at du skal bruke 45 minutter på orgasme. Hvis jeg er sliten og du vil ha sex kan du heller bare forsyne deg. Gjør meg hard og sett deg oppå, og gjør deg ferdig. Anonymkode: 293d7...6da
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #6 Skrevet 15. juni 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde nok avvist eksen mindre hvis hun hadde vært mer aktiv i senga. Hvis jeg er sliten orker jeg ikke å stå på for at du skal bruke 45 minutter på orgasme. Hvis jeg er sliten og du vil ha sex kan du heller bare forsyne deg. Gjør meg hard og sett deg oppå, og gjør deg ferdig. Anonymkode: 293d7...6da Hadde gladelig gjort det hadde jeg fått det tilbudet, men når det ble alltid til at "du får se om det er liv i han" så blir det litt enveiskjørt 😉 Hvis det alltid skal kun stå på den enes nytelse så er det jo ikke så mye moro mer, men samtidig forstår jeg poenget ditt. Dersom det tar såpass lang tid hver gang så blir det litt kjedelig og ensformig å aldri bare kunne ta den kjappisen 10 min før gjestene kommer 😉 Anonymkode: 122aa...18b 1
Bassen Skrevet 15. juni 2020 Forfatter #7 Skrevet 15. juni 2020 (endret) Det er ikke sånn at jeg avviser ofte, men at man innimellom rett og slett ikke orker. Min opplevelse er at det har blitt dårlig stemning stort sett hver gang man tilfeldigvis har en litt dårlig dag Endret 15. juni 2020 av Bassen
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #8 Skrevet 15. juni 2020 12 minutter siden, Bassen skrev: Det er ikke sånn at jeg avviser ofte, men at man innimellom rett og slett ikke orker. Min opplevelse er at det har blitt dårlig stemning stort sett hver gang man tilfeldigvis har en litt dårlig dag Hmm 🤔 men har du fortsatt prøvd å gi litt kos/nærhet til tross for avvisning? 5-10 min med omfavnelse på kvelden kan gjøre at man føler seg verdsatt til tross for avvisning. Men altså, vi kvinner er forskjellige uansett. Jeg er veldig for å gi hverandre kjærlighet og vise forståelse selv om man er sliten. Såklart av og til har jeg selv vært så sliten at jeg knapt har maktet å lee et øye når jeg har lagt meg til rett i senga. Men ønsker som regel partner (når jeg har en partner) en god natt, bekreftelse på kjærlighet osv uavhengig av avvisning. Anonymkode: 122aa...18b
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #9 Skrevet 15. juni 2020 Her er det jeg (kvinne) som alltid har hatt mest lyst og tatt mest initiativ over veldig mange år. Som ung og nyforelska føltes det alltid sårt å bli avvist flere ganger i uka, gikk fort ut over min selvfølelse og lyst, men gjorde også sitt til at jeg følte jeg ikke kunne si nei når han ville selv om jeg kanskje ikke var så intr i utgangspunktet. Tror mange kvinner er av den oppfatning at menn alltid er på og alltid har lyst. Man kan være intime uten sex, og det må kunne være innafor for begge å si nei uten å den andre blir sur av den grunn. Anonymkode: d90db...03e 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #10 Skrevet 15. juni 2020 Tror det føles mer sårende for oss kvinner å bli avvist seksuelt. Hvis man er i et veldig trygt og godt forhold og det ikke skjer ofte, så går det stort sett bra. Men hvis forholdet føles utrygt, har en dårlig periode eller det avvisning skjer ofte, så tror jeg mange blir lett urolig, usikker og såret av det. Jeg var gift med en som etter mange år trakk seg helt fra sex, og da føler man seg som en "piece of shit" som kvinne. Anonymkode: 67fd9...57e 1
Bamseklemmer Skrevet 15. juni 2020 #11 Skrevet 15. juni 2020 12 timer siden, Bassen skrev: Men: Hvis jeg av en eller annen grunn skulle avvise en kvinne (kjæreste/ samboer) så er min erfaring at da bryter helvete løs, og da har jeg ikke lyst på vedkommende mer osv. Og det har vært sure miner i dagesvis. Du burde lese verdens tykkeste bok: "Hvordan forstå kvinnen"... Jeg holder på med det siste kapitlet, og finner ut at ting ikke har noe svar, vi må bare akseptere ting at det er sånn. Selv om helvete bryter løst noen ganger er det ikke ondt ment, men de liker å ha litt av makten å holde deg ned i knestående... Jeg synes det er litt søtt noen ganger, og legger meg flat, fordi jeg vet at det har betydning for dem. Alt ordner seg som regel til slutt, men det kreves å forstå den andres lyster og ønsker🤗 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #12 Skrevet 15. juni 2020 Er nok forankret i stereotypene fra tenårene. Ei dame som "ikke engang kan pules". Og den som både er pult fra før og vil bli pult nå, men ikke får.... er vel enda verre. Anonymkode: 81980...98f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå