Gå til innhold

Jeg vil ta selvmord. Hvorfor er alle hjelpechatter for ungdom og voksne stengt på denne tiden.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en 18 år gammel person som ønsker å ta selvmord jeg bare klarer ikke mer og har opplevd mye mer enn andre på min alder og sliter veldig og nå i de siste dager har det blitt veldig ille og jeg får ikke sove nå men har ingen å snakke med og ingen hjelp å få jeg ønsker bare å ta selvmord på en minst smertefri måte nå. 

Anonymkode: 1bd97...844

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring Hjelpetelefonen til Mental helse på 116 123. Der er det mange flinke veieldere du kan prate med, og de har alltid åpent. Sender deg masse varme tanker, skjønner at du ikke har det godt nå.

Anonymkode: 9b1d4...bcf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjære deg.
Jeg vet at livet kan føles for tungt å leve, og at det kan føles håpløst. Har du en person du er trygg på ,som du kan fortelle hvordan du har det til?

Anonymkode: 7c3fe...b17

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjære deg.
Jeg vet at livet kan føles for tungt å leve, og at det kan føles håpløst. Har du en person du er trygg på ,som du kan fortelle hvordan du har det til?

Har desverre ikke det :(

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjære deg.

Leste du i det hele tatt første post??

Anonymkode: 09261...3a8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Leste du i det hele tatt første post??

Anonymkode: 09261...3a8

Vedkommende har garantert både venner og familie. Det gjelder bare å bruke de rundt seg som man faktosk har i livet sitt.

Anonymkode: 5dcc7...379

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en 18 år gammel person som ønsker å ta selvmord jeg bare klarer ikke mer og har opplevd mye mer enn andre på min alder og sliter veldig og nå i de siste dager har det blitt veldig ille og jeg får ikke sove nå men har ingen å snakke med og ingen hjelp å få jeg ønsker bare å ta selvmord på en minst smertefri måte nå. 

Kan du ringe til legevakten og få hjelp?

Anonymkode: 788b9...e15

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ring mental helse. Jeg sender deg mange gode tanker. Gud elsker deg.

Anonymkode: bcd82...7d3

• Liker 1
Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg vet at du har det vanskelig nå, og jeg har ikke lyst til å stenge disse trådene, men vi ikke tillater at man skriver om selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). 

Vi vil oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113.

Med vennlig hilsen,

Kragebein, admin

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...