Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg tror venninna mi er sosiopat/narsissist, men jeg skulle gjerne hørt noen historier her om noen som har eller har hatt venninner som er sosiopater, hvordan var de, trakk dere dere unna denne veninnen/kompisen osv? Trenger bare vite litt sånn at jeg kan klare å ta et valg her, om jeg skal bli eller trekke meg bort.. Så hvis jeg får høre litt andre erfaringer hadde det hjulpet😊

Kort fortalt så kan hun være voldelig mot folk, men hun har aldri vært det mot meg. Hun skjeller ut folk for den minste ting og hun tenker svært høyt om seg selv. Jeg får ikke lov å si mine meninger, tidligere har jeg gjort det og da klikka hun og var direkte frekk så jeg føler jeg nesten må gå på tå rundt henne. Hun driter i å spørre hvordan jeg har det og de gangene jeg har vært nedfor virker det som hun gir blaffen. Alt skal liksom handle kun om henne hele tiden og når HUN er lei seg så har jeg alltid støttet henne, men jeg får ikke noe igjen for det. 

Jeg har også mistet noen venner jeg hadde før pga henne, fordi hun har kranglet med disse personene.. Jeg bryr meg jo om henne og er glad i henne, men i det siste så har jeg tenkt en del på dette og hva jeg skal gjøre. Så hva mener folk?

Anonymkode: ec495...910

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, for din egen del så synes jeg egentlig at du skal kutte kontakten med henne eller ihvertfall forminske den. Lytt til magefølelsen og hjertet😇

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spiller det noe rolle om hun er sosiopat eller ikke? 

Anonymkode: 09bc9...435

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres slik ut ja. Forstår ikke hvorfor du spør om dette på et forum når du kan finne mye informasjon om dette på nettet. Her inne er det mange som tolker alt mulig inn i denne kategorien. Det er uansett ingen tvil om at venninna di ikke er bra for deg, eller noen andre. Forstår ikke hvordan du klarer å ha en slik person i livet ditt. 

Anonymkode: 149c5...de1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du høres for meg ut som en dårlig venninne ! Patetisk 

Anonymkode: 501ba...527

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Høres slik ut ja. Forstår ikke hvorfor du spør om dette på et forum når du kan finne mye informasjon om dette på nettet. Her inne er det mange som tolker alt mulig inn i denne kategorien. Det er uansett ingen tvil om at venninna di ikke er bra for deg, eller noen andre. Forstår ikke hvordan du klarer å ha en slik person i livet ditt. 

Hvorfor bruke flere år på en utdannelse på et universitet når man bare kan søke opp mer eller mindre tvilsom informajon på nett og diagnostiere andre på grunnlag av den informasjonen? *ironivarsel*

Det er skummelt å overbevise seg selv om andres påståtte diagnoser uten kompetanse og enhver dårlig oppførsel er heller ikke tegn på en personlighetsforstyrrelse.

Anonymkode: 339ca...33d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De diagnosene handler om mye mer enn at man er sint og egoistisk. Jeg mener at du burde kutte kontakt med henne og komme deg videre. 

Anonymkode: 17451...231

Skrevet

Jeg skal ikke mene noe om eventuelle diagnoser her, men hvorfor i alle dager er du venninne med henne? Hva får du ut av dette "vennskapet"?

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bruke flere år på en utdannelse på et universitet når man bare kan søke opp mer eller mindre tvilsom informajon på nett og diagnostiere andre på grunnlag av den informasjonen? *ironivarsel*

Det er skummelt å overbevise seg selv om andres påståtte diagnoser uten kompetanse og enhver dårlig oppførsel er heller ikke tegn på en personlighetsforstyrrelse.

Anonymkode: 339ca...33d

Jeg har aldri påstått at man kan sette en diagnose på grunnlag av hva man leser på nett, men at man finner bedre informasjon der enn på et forum ;)

Tror ikke Ts har tenkt å diagnosene venninna si, men finne ut om hun burde fortsette vennskapet eller ikke. Vet egentlig ikke helt hvorfor du tolket svaret mitt på denne måten? 

AnonymBruker
Skrevet

Det er kun du som må kjenne på hva du skal gjøre. Vi vet ikke hele historien her, men kun det du beskriver. 
Om det feiler henne noe Er kun helsepersonell som kan si noe om.. men hun høres ikke ut som ei god venninne. 
du trenger også å bli sett og hørt i et vennskap. Klart du er glad i henne, en blir jo det i venner. Men det må av og til vike når en ikke har det bra med denne personen. Du trenger ikke slå opp eller lage noe drama rundt det, men du kan fade henne ut, og bruk heller tid på de som gjør deg glad. Livet er for kort til å la seg herse med av dårlige venner 

Anonymkode: 96bf5...db7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...