AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #1 Skrevet 14. juni 2020 Jeg jobber som sykepleier i hjemmesykepleien . I forrige uke begynte det en ny assistent som tydelig er svært kunnskapsrik og veldig hyggelig. Vi satt en gjeng å pratet i lunsjen og vi snakket om at vi hadde hatt behov for flere sykepleiere pga flere er sykemeldte, ute i permisjon osv.... På fredag kommer jeg inn med sønnen min på sykehuset og i mottaket møter jeg denne assistenten men da sto det sykepleier. Hun ble litt forskrekket og jeg ble det samme så jeg klarte ikke si noe. Men mannen min jobber også på mottaket og jeg spurte han og han fortalte at hun er sykepleier og at hun hadde jobbet som det i over 2 år og at de alltid sjekket autorisasjon før man fikk begynne. Sønnen min hadde brukket kragebeinet så vi dro hjem og jeg dro på jobb i morges. Da hadde jeg vakt sammen med henne og jeg er litt usikker på om jeg skal si noe eller bare la vær. Tanken min er at hun kanskje vil unngå å pålegges p jobbe og at man slipper det som assistent. Men hadde dere sagt noe eller? Anonymkode: 0c35a...105
Anzii Skrevet 14. juni 2020 #2 Skrevet 14. juni 2020 Jeg skjønner ikke helt hvorfor du skal si noe. Går det utover deg at hun fremstår som assistent? 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #3 Skrevet 15. juni 2020 Hva skal du si? Om hun er sykepleier vil hun vel ha sykepleierlønn, men om de ikke har en fast sykepleierstilling ledig tok hun vel assistentstillingen da..? Anonymkode: 8ad95...69b 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #4 Skrevet 15. juni 2020 8 timer siden, Anzii skrev: Jeg skjønner ikke helt hvorfor du skal si noe. Går det utover deg at hun fremstår som assistent? Tja når vi som er ansatt som sykepleiere må gå ekstra fordi de mangler sykepleier på jobb så kjenner jeg at jeg blir frustrert Anonymkode: 0c35a...105
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #5 Skrevet 15. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva skal du si? Om hun er sykepleier vil hun vel ha sykepleierlønn, men om de ikke har en fast sykepleierstilling ledig tok hun vel assistentstillingen da..? Anonymkode: 8ad95...69b Det er 7 ledige stillinger i kommunen her jeg jobber. Anonymkode: 0c35a...105
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #6 Skrevet 15. juni 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er 7 ledige stillinger i kommunen her jeg jobber. Anonymkode: 0c35a...105 Kanskje hun ikke vil ha/har mulighet til å ta noe mer? Du vet jo ingen ting om livssituasjonen hennes. Anonymkode: 8ad95...69b 4
nomore82 Skrevet 15. juni 2020 #7 Skrevet 15. juni 2020 Hadde hun vært sykepleier uten å være kvalifisert for det så hadde det vært noe annet og jeg ville sagt fra med en gang. Men slik det er nå så er hun mer en kvalifisert nok, og for henne kan det godt hende at hun trivest best med å jobbe som sykepleier på sykehuset og som assistent i hjemmesykepleien. Kanskje det passer best sånn mtp arbeidstimer, fordeling av arbeid, lønn etc. Hvem vet. Skal du si noe til noen så kan du jo ta en prat med henne i en uformell situasjon om hun ikke kunne tenkt seg å heller bli sykepleier i stede siden dere har behov for dette. Så får hun selv velge om hun vil forklare deg hvorfor, si at du ikke har noe med det eller kanskje la seg overtale. Men å si noe mer til noe andre hadde jeg ikke gjort. 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #8 Skrevet 15. juni 2020 Skjønner ikke helt hva eller hvorfor du skal si noe til noen Anonymkode: 6b512...972 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #10 Skrevet 15. juni 2020 Jeg ville spurt henne på tomannshånd, for jeg hadde blitt nysgjerrig 😅 Men hun gjør ikke noe ulovlig, og du har jo egentlig ikke noe med det heller. Anonymkode: a90de...3ba
Smørblomst87 Skrevet 15. juni 2020 #11 Skrevet 15. juni 2020 Tvillinger? Var det første som slo meg. Vet du at det er samme dame? Utrolig merkelig å jobbe som assistent hvis man er sykepleier. Gir jo ikke mening.. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #12 Skrevet 15. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tja når vi som er ansatt som sykepleiere må gå ekstra fordi de mangler sykepleier på jobb så kjenner jeg at jeg blir frustrert Anonymkode: 0c35a...105 Haha du er jo bare sjalu. Anonymkode: c970e...2e1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #13 Skrevet 15. juni 2020 2 timer siden, Smørblomst87 skrev: Tvillinger? Var det første som slo meg. Vet du at det er samme dame? Utrolig merkelig å jobbe som assistent hvis man er sykepleier. Gir jo ikke mening.. I så fall er det tvillinger md samme navn Anonymkode: 0c35a...105
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #14 Skrevet 15. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Haha du er jo bare sjalu. Anonymkode: c970e...2e1 Ja da får jeg bare bli sett på som det, jeg har spurt henne og hun sier at det er fordi hun ikk gidder å bli pålagt vakter sånn at vi andre heller må ta den støyten. Anonymkode: 0c35a...105
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #15 Skrevet 15. juni 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber som sykepleier i hjemmesykepleien . I forrige uke begynte det en ny assistent som tydelig er svært kunnskapsrik og veldig hyggelig. Vi satt en gjeng å pratet i lunsjen og vi snakket om at vi hadde hatt behov for flere sykepleiere pga flere er sykemeldte, ute i permisjon osv.... På fredag kommer jeg inn med sønnen min på sykehuset og i mottaket møter jeg denne assistenten men da sto det sykepleier. Hun ble litt forskrekket og jeg ble det samme så jeg klarte ikke si noe. Men mannen min jobber også på mottaket og jeg spurte han og han fortalte at hun er sykepleier og at hun hadde jobbet som det i over 2 år og at de alltid sjekket autorisasjon før man fikk begynne. Sønnen min hadde brukket kragebeinet så vi dro hjem og jeg dro på jobb i morges. Da hadde jeg vakt sammen med henne og jeg er litt usikker på om jeg skal si noe eller bare la vær. Tanken min er at hun kanskje vil unngå å pålegges p jobbe og at man slipper det som assistent. Men hadde dere sagt noe eller? Anonymkode: 0c35a...105 Klarer ikke se problemet. Hva hun ønsker å stå oppført som er hennes sak. Anonymkode: 14fb4...94a
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #16 Skrevet 15. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja da får jeg bare bli sett på som det, jeg har spurt henne og hun sier at det er fordi hun ikk gidder å bli pålagt vakter sånn at vi andre heller må ta den støyten. Anonymkode: 0c35a...105 Det er en helt fair begrunnelse. Hun får lønn ut i fra sin tittel så det er helt ok. Anonymkode: 14fb4...94a 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #17 Skrevet 15. juni 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja da får jeg bare bli sett på som det, jeg har spurt henne og hun sier at det er fordi hun ikk gidder å bli pålagt vakter sånn at vi andre heller må ta den støyten. Anonymkode: 0c35a...105 Det der, det var skikkelig surt gulp!!! Sa hun det sånn, at hun ikke gidder, sånn at dere andre heller må ta den støyten? Eller har du lagt til og trukket fra litt, sånn at hun høres ut som den slemme? Om en sykepleier ønsker å jobbe som assistent, for å få mer forutsigbarhet i sin hverdag, så er det faktisk helt OK. Likt som at en lærer kan ønske å bli en av renholdsteamet på skolen, for å slippe elevkontakten. Det er valgt vi voksne kan ta selv. Slutt å bry deg!!!! Anonymkode: 1b6d4...6c0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå