AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #1 Skrevet 14. juni 2020 Jeg har sett en oppblomstring de siste årene av bemidlede middelklasse /overklassedamer i 40 årene, som har hivd seg på trenden med yoga, mindfullness og meditasjon. Tidligere har alternative damer&menn ofte skilt seg ut ved sine dreads,svart eller hennafarget hår,armyboots, kjortler, batikk,piercinger o.l og hatt sin stil når det kom til interiør&levemåte. Nå ser jeg oftere velpleide damer med Versace flagrende gevanter og designervesker som plutselig oppdager denne livsstilen som de før knapt ofret en tanke, iallfall ikke en positiv tanke. Er det kun fordi det alternative er i vinden, og de er opptatt av å følge trender? Anonymkode: 3be2a...b9d
Gjest MadameDeRosa Skrevet 14. juni 2020 #2 Skrevet 14. juni 2020 Fordi de ikke har lært seg filosofien bak yoga og meditasjon, og ikke helt har skjønt hva det er.
Gjest Villja Skrevet 14. juni 2020 #3 Skrevet 14. juni 2020 Fordi de har mer fritid og penger til å være med på sånt? ...Og sikkert påvirket av sosiale medier...
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #4 Skrevet 15. juni 2020 Jeg har i mange år holdt på med yoga og mindfullness, og de fleste andre jeg møter, som holder på med dette, er svært normale personer. Kjenner ikke igjen beskrivelsen din, av hvem som holder på med dette. Anonymkode: c8762...786 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #5 Skrevet 15. juni 2020 Jeg syns det er alle mulig slags mennesker som driver med yoga, det er vel hipt og popluært da. Anonymkode: dc830...757 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #6 Skrevet 15. juni 2020 Ts her. Jeg har en svigerinne som er veldig opptatt av å fremstå som luksuriøs når det gjelder utseendet både på seg selv og sin mann&barn, deres hus og livsstil. Jeg har kjent henne i snart 20 år og jeg vet hun har sett litt ned på folk som både ser og lever litt alternativt. Jeg har i årenes løp fått en del stikk fra henne fordi jeg har vært vegetarianer i 20 år. Jeg har ring i nesen og andre piercinger og kun en tatovering. Går med boots, bruker av og til batikk kjortel jeg har laget selv og mye svarte klær. Har bodd i kollektiv til jeg var 32 år og det var det kun folk som røykte hasj som gjorde, mente hun. Da sønnen min var liten kledde jeg han i all slags farger, om han gikk med gult, rosa eller mørkeblått spilte ingen rolle for meg. Hennes barn var kledd i marineblå Ralph Lauren antrekk, og det var det som gjaldt mente hun. I bryllupet til henne og min bror ville hun vite hva slags kjole jeg skulle ha på meg, og hun ville jeg skulle dekke til tatoveringen min når jeg satt ved middagen. Helt til nå det siste året da hun og hennes velbemidlede venninner har begynt å kle seg i kjortler fra Versace og lignende designere, og de har begynt å delta både på yoga resorter, trommesessions med sjamaner(jeg holder ikke på med det) og meditasjons kurs. De reiser til eksklusive alternative resorter i utlandet og legger ut på sosiale medier om sitt nye liv. De har også blitt veganere fordi det er in i tiden og forkynner til alle rundt seg at alle må slutte å spise kjøtt. I tillegg tar de bilde av energier i luften og legger ut på some. Jeg synes bare det er litt tilgjort.. 🤔 Anonymkode: 3be2a...b9d
Tough cookie Skrevet 15. juni 2020 #7 Skrevet 15. juni 2020 Versace kjortler koster vel litt mer enn kjortler fra Scorpius, eller kjøpt i en bod på Roskildefestivalen? 😌
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå