AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #1 Skrevet 14. juni 2020 Jeg startet i ny jobb for noen uker siden og jeg mistrives skikkelig. Det er i butikk, jeg jobber 60% og er den som jobber mest utenom butikksjefen (100%) og assisterende butikksjef (80%). De øvrige ansatte er tre ekstrahjelper som jobber 5-20% stilling. Sjefen, ass. sjef og jeg er ganske jevnaldrende i siste halvdel av 30-årene, mens ekstrahjelpene er rundt 20. Jeg føler meg skikkelig utenfor. Butikksjefen og ass. butikksjef har jobbet sammen i årevis (også i en annen butikk), er venner privat og henger mye sammen på fritiden. Ekstrahjelpene synes jo vi som nærmer oss 40 er fossiler og holder sammen. Jeg føler situasjonen er veldig låst og har mest lyst til å slutte, men det kan jeg jo ikke. Hva gjør jeg? Anonymkode: a913b...b6d
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #2 Skrevet 14. juni 2020 Det er gått noen uker du må gi det mye mer tid. Blir ikke kjent i jobbsammenheng på kun noen uker. Om noen måneder kanskje, se det ann til høsten Anonymkode: 938f7...c7d 5
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #3 Skrevet 14. juni 2020 Inviter sjefene på en middag en kveld for å vise at du er interessert i vennskap med de tar litt tid før en blir en del av miljøet Anonymkode: bf00c...bd9 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #4 Skrevet 15. juni 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Inviter sjefene på en middag en kveld for å vise at du er interessert i vennskap med de tar litt tid før en blir en del av miljøet Anonymkode: bf00c...bd9 For et latterlig forslag 😂 Anonymkode: 0e27a...5e1 9
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #5 Skrevet 15. juni 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg startet i ny jobb for noen uker siden og jeg mistrives skikkelig. Det er i butikk, jeg jobber 60% og er den som jobber mest utenom butikksjefen (100%) og assisterende butikksjef (80%). De øvrige ansatte er tre ekstrahjelper som jobber 5-20% stilling. Sjefen, ass. sjef og jeg er ganske jevnaldrende i siste halvdel av 30-årene, mens ekstrahjelpene er rundt 20. Jeg føler meg skikkelig utenfor. Butikksjefen og ass. butikksjef har jobbet sammen i årevis (også i en annen butikk), er venner privat og henger mye sammen på fritiden. Ekstrahjelpene synes jo vi som nærmer oss 40 er fossiler og holder sammen. Jeg føler situasjonen er veldig låst og har mest lyst til å slutte, men det kan jeg jo ikke. Hva gjør jeg? Anonymkode: a913b...b6d Jeg tror ikke du skal forvente å bli venninne med kollegaene dine. Gjør en god jobb, vær hyggelig og vær en kollega. Ta de unge like seriøst som de to andre. Du har bare vært der noen uker, og det tar tid for alle å bli kjent. Det skumle med arbeidsplasser med mange vennskap er at det blir som du skisserer. Men det er leder sin oppgave å behandle alle likt. Som sagt, vær normalt hyggelig og gjør jobben din. Da ser de andre at de kan stole på deg og at du er fin å være på jobb sammen med. Blir det ingen endring er det ikke noe i veien for å søke seg videre. Anonymkode: f8d23...dc2 3
tøydokka Skrevet 15. juni 2020 #6 Skrevet 15. juni 2020 (endret) Man går ikke på jobb for å bli venner med folk. Jeg forventer at man er respektfulle overfor hverandre, at man kan samarbeide om å få arbeidsoppgavene utført og at det er en hyggelig tone. Ville ikke brydd meg så mye om hva de andre gjør på fritiden. Gi det litt tid, du har ikke vært der så lenge og ting kan forandre seg. Skjønner godt at det er vanskelig å føle seg utenfor, men det tar gjerne litt tid før man blir en del av teamet. Gjør en god jobb, vær hyggelig og vis at du er en person til å stole på. Endret 15. juni 2020 av tøydokka 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #7 Skrevet 15. juni 2020 Kanskje være proff på jobb og være med venner på fritiden. Men forstår godt at det er sårt når noen er veldig venner på jobb og man havner utenfor og ser at henger sammen. Anonymkode: 5141d...590
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #8 Skrevet 15. juni 2020 Jeg går ikke på jobb for å bli venn med alle. Et bra arbeidsmiljø hvor man samarbeider godt og slår av en prat er alt jeg forventer Anonymkode: 05ea3...5eb
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #9 Skrevet 15. juni 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje være proff på jobb og være med venner på fritiden. Men forstår godt at det er sårt når noen er veldig venner på jobb og man havner utenfor og ser at henger sammen. Anonymkode: 5141d...590 Nettopp! Jeg er på jobb for å få venner, men når de to jeg jobber mest sammen med faktisk er venner og mer eller mindre overser meg når vi jobber sammen synes jeg faktisk at det er et problem. De to skravler seg i mellom om ting som overhodet ikke har med jobb å gjøre, men snakker f.eks. en weekendtur de var på, hvor god mat det var da de med partnere var ute å spiste eller de planlegger ting de skal gjøre sammen fremover. Det som "stakk" mest var da de proklamerte høylytt at de skulle ha lønningspils da lønna kom for et par uker siden og gledet seg fælt. Ble jeg invitert? Nei. Det var første gangen jeg skjønte hvordan ting var. Anonymkode: a913b...b6d
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #10 Skrevet 15. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nettopp! Jeg er IKKE på jobb for å få venner, men når de to jeg jobber mest sammen med faktisk er venner og mer eller mindre overser meg når vi jobber sammen synes jeg faktisk at det er et problem. De to skravler seg i mellom om ting som overhodet ikke har med jobb å gjøre, men snakker f.eks. en weekendtur de var på, hvor god mat det var da de med partnere var ute å spiste eller de planlegger ting de skal gjøre sammen fremover. Det som "stakk" mest var da de proklamerte høylytt at de skulle ha lønningspils da lønna kom for et par uker siden og gledet seg fælt. Ble jeg invitert? Nei. Det var første gangen jeg skjønte hvordan ting var. Anonymkode: a913b...b6d Mangler et ikke der. Rettet. Anonymkode: a913b...b6d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå