Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Går 1.året på BI nå, og tenker å ta året som kommer nå i permisjon. Det vil si at jeg vil bare bruke året til å ta opp fag, jeg vil være 1.gangstudent og ikke i noen klasser, men bare bruke det til å ta opp fag. Neste år vil jeg da søke meg inn på 2 året.

Vil jeg få støtte av lånekassen her? :) 

Anonymkode: 45ae9...109

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å søke og se hva som skjer.

Anonymkode: 8f8f7...5d0

AnonymBruker
Skrevet

Såvidt jeg vet får man bare støtte til å ta et fag én gang. Hvis du tar opp fag du har fått støtte for tidligere, får du ingen ting. 
Men sjekk Lånekassens sider for 100% info. 

Anonymkode: 5411f...8a7

AnonymBruker
Skrevet

Såvidt jeg vet har det ikke noe å si hvilket fag du tar (mange ganger,) men om du produserer studiepoeng. Hvis du henger etter mer enn 60stp må du komme innenfor der igjen for å få ny støtte. Men du må ikke nødvendigvis ta opp et fag du fikk stryk i, du kan ta et nytt fag bare du oppnår studiepoeng.

Anonymkode: bdfab...913

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

man får ikke støtte flere ganger til samme fag. jeg ringte lånekasse og spurte, fordi jeg var sikker på stryk i ett fag.

Anonymkode: 66133...945

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

man får ikke støtte flere ganger til samme fag. jeg ringte lånekasse og spurte, fordi jeg var sikker på stryk i ett fag.

Anonymkode: 66133...945

Jeg betaler av egen lomme for å ta opp fag :)

Men lurer på støtte ang husleie osv, 8k i måneden. 

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Såvidt jeg vet får man bare støtte til å ta et fag én gang. Hvis du tar opp fag du har fått støtte for tidligere, får du ingen ting. 
Men sjekk Lånekassens sider for 100% info. 

Mener du støtte til å ta opp fag, eller vanlig stipend? 

Jeg betaler av egen lomme for å ta opp fag. 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg betaler av egen lomme for å ta opp fag :)

Men lurer på støtte ang husleie osv, 8k i måneden. 

Det var det jeg svarte på - studiestøtten. De pengene som skal dekke utgifter til husleie etc. Jeg snakket ikke om skolepenger. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal du ta opp fagene fra 1. klasse på BI, eller skal du ta opp vgs-fag? Jeg svarte ut fra førstnevnte.

AnonymBruker
Skrevet

Du får studiestøtte i grunnlag i studiepoeng altså emner (disse har egen emne kode), ikke leie, lommepenger ++. Det betyr at du kan ikke få stipend på nytt for de sammen emnene, de ser dette på emnekodene, for du har tatt dem før. Men, du kan søke men da får du ikke lånet omgjort til stipend og du blir regnet med forsinket i studiene. 

Anonymkode: 229d0...bbc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 15.6.2020 den 18.36, AnonymBruker skrev:

Skal du ta opp fagene fra 1. klasse på BI, eller skal du ta opp vgs-fag? Jeg svarte ut fra førstnevnte.

Fagene fra BI førsteklasse.

AnonymBruker
Skrevet
På 15.6.2020 den 18.46, AnonymBruker skrev:

Du får studiestøtte i grunnlag i studiepoeng altså emner (disse har egen emne kode), ikke leie, lommepenger ++. Det betyr at du kan ikke få stipend på nytt for de sammen emnene, de ser dette på emnekodene, for du har tatt dem før. Men, du kan søke men da får du ikke lånet omgjort til stipend og du blir regnet med forsinket i studiene. 

Anonymkode: 229d0...bbc

Jeg trenger å ta opp tre fag, totalt 5000 tilsammen, og de tenker jeg å betale av egen lomme.

Men penger til husleie osv vil jeg da ikke få? De i BI chatten sa jeg ville få støtte, så litt usikker nå. 

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger å ta opp tre fag, totalt 5000 tilsammen, og de tenker jeg å betale av egen lomme.

Men penger til husleie osv vil jeg da ikke få? De i BI chatten sa jeg ville få støtte, så litt usikker nå. 

Tanker? 

AnonymBruker
Skrevet
På 17.6.2020 den 14.20, AnonymBruker skrev:

Du må snakke med Lånekassen om Lånekassens regler - ikke BI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...