Gå til innhold

Noen kloke hoder som kan hjelpe? Nettstudier til ungdom som ikke klarer gå på skolen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en nevø på 18 år som har droppet ut av VGS. Han sliter med En slags sosial angst og nekter / er ikke klar for å ta i mot hjelp.. 
finnes det noe nettstudier han kan ta hjemmefra? Som en start? Hvis han får til det og får avlagt eksamen der, tror jeg han får mer selvtillit og blir mer moden og klar for en evt lærlingtid. 
setter enormt pris på svar 

Anonymkode: d3169...12e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Flere privatistskoler tilbyr nettundervisning. Men man må jo likevel møte opp til eksamen da.

Anonymkode: 7e56d...33f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flere privatistskoler tilbyr nettundervisning. Men man må jo likevel møte opp til eksamen da.

Jada, det skal han klare. Men hvor finner jeg disse skolene? Leter på nettet, men finner ikke noe 🤷🏼‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Sonans, metis, ask for eksempel 😊 Han kan få studielån også.

Jeg har tatt nettstudie på Sonans nå i vår, og er super fornøyd.

• Liker 1
Skrevet

Sonans og NKI er de største privatistaktørene men vil rask se at det ikke er akkurat billige greier. Man skal ha bra med motivasjon og disiplin til å fullføre studiene til at pengene ikke går i vasken. Men de tilbyr god rådgivning da og muligheter for tilpasning for hvert enkeltes behov. Så kan starte der iallfall og få all informasjon dere trenger.

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Devilheart skrev:

Sonans og NKI er de største privatistaktørene men vil rask se at det ikke er akkurat billige greier. Man skal ha bra med motivasjon og disiplin til å fullføre studiene til at pengene ikke går i vasken. Men de tilbyr god rådgivning da og muligheter for tilpasning for hvert enkeltes behov. Så kan starte der iallfall og få all informasjon dere trenger.

Han har krav på VGs opplæring, men når han har både lærevansker og trenger ekstra hjelp, sosial angst som gjør at han ikke klarer å møte opp på skolen.. kan han da få dekt utgifter til en nettskole? Hvilken rettigheter har han? Han får jo legeattest på at han har utfordringer

Skrevet

Det vet jeg ikke, jeg bare tipset om par aktører dere kan kontakte og ta det derfra. De har rådgivere som hjelper til med sånne spørsmål. Håper iallfall dere får den hjelpen  dere trenger og han får fullført VGS. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke bedre å fokusere på behandling slik at han klarer å gå på vanlig vgs? 

Anonymkode: 3b75e...0b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han må meldes inn til oppfølgingstjenesten i fylkeskommunen, eller på sin vgs, de kan hjelpe med sånt.

Anonymkode: 5c856...872

Skrevet

Ikke nettskole,
men vil tipse om https://www.lhl.no/krokeidevgs/

her får man tett oppfølging av både lærere, andre helsearbeidere og spesialtilpasset læring. Man kan få dekket kost og losji om man ikke bor i nærheten.

Mulig det finnes andre slike skoler rundt om i landet. Denne ligger i Bergen kommune. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...