Neutral90 Skrevet 14. juni 2020 #1 Skrevet 14. juni 2020 Trenger veldig noen gode historier om de som har prøvd IVF flere gangen uten hell, for så å lykkes. Noen? 😰 For å presisere, mener de som har hatt mer enn noen par forsøk/innsett. Leste en annen tråd i går, der noen skrev at de kjente noen som hadde prøvd utrolig lenge med ivf før de lykkes, og da mente de 4 innsett. Ble litt satt tilbake, fikk inntrykk av at den personen mente det var rart å ikke lykkes før 4 innsett. Men det er da ikke så lenge/mange forsøk det? Fikk hjertet litt i halsen, er løpet kjørt for oss fordi vi ikke har lykkes på 5 innsett? Gode historier tas imot med glede. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #2 Skrevet 14. juni 2020 Jeg har snakket med en privat klinikk må da neste steg for oss blir ivf hos privat klinikk. Vi går nå gjennom vårt 3 ivf forsøk i det offentlige og hvis dette forsøket ikke funker, må vi gå videre til privat. Hos oss ligger "feilen" hos mannen min. Han er steril. Vi har vært gjennom 5 insemineringer m/donor før vi gikk over til ivf. Ingenting feil med meg, men blir bare ikke gravid. Har ett inntrykk at egg og sæd blir litt dårlig behandlet i det offentlige, og at dem setter inn egg selvom eggene er av dårlig kvalitet. Jeg fikk høre resultatene av mitt forige ivf forsøk og da hadde dem satt inn ett 5 delt egg på dag 5. Det er jo absurt. Forsøket skulle heller blitt avbrutt. Anonymkode: 26802...ced 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #3 Skrevet 15. juni 2020 Hos meg gikk det ettee fem år. Ble gravid med en gang da jeg prøvde embryoadopsjon. Anonymkode: 0479c...6f5
Neutral90 Skrevet 15. juni 2020 Forfatter #4 Skrevet 15. juni 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hos meg gikk det ettee fem år. Ble gravid med en gang da jeg prøvde embryoadopsjon. Anonymkode: 0479c...6f5 Var det noe som tilsa at eggkvalitet var dårlig? Gratulerer forresten! Hvor hadde dere embryoadopsjon?
Neutral90 Skrevet 15. juni 2020 Forfatter #5 Skrevet 15. juni 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har snakket med en privat klinikk må da neste steg for oss blir ivf hos privat klinikk. Vi går nå gjennom vårt 3 ivf forsøk i det offentlige og hvis dette forsøket ikke funker, må vi gå videre til privat. Hos oss ligger "feilen" hos mannen min. Han er steril. Vi har vært gjennom 5 insemineringer m/donor før vi gikk over til ivf. Ingenting feil med meg, men blir bare ikke gravid. Har ett inntrykk at egg og sæd blir litt dårlig behandlet i det offentlige, og at dem setter inn egg selvom eggene er av dårlig kvalitet. Jeg fikk høre resultatene av mitt forige ivf forsøk og da hadde dem satt inn ett 5 delt egg på dag 5. Det er jo absurt. Forsøket skulle heller blitt avbrutt. Anonymkode: 26802...ced Jeg mener det er hårreisende. 5delt på dag 5? Det skal da ikke være mulig. Jeg ville klaget hvis jeg var deg! Klaget offisielt på helsenorge, så kanskje får du nytt forsøk. Synes det er vanskelig, de sier alltid at det er et bra embryo de setter inn. Me de vil helst ikke si noe mer spesifikt og det sto ikke mer detaljert i journalen heller.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #6 Skrevet 15. juni 2020 Har et vennepar som hadde alle offentlige forsøk, 5 privat i Norge og 3 i Danmark før det klaffet. Ble nesten gladere for deres graviditet enn min egen siden de hadde jobbet så lenge med så mange skuffelser underveis. Anonymkode: 2d5e8...576 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #7 Skrevet 15. juni 2020 Det er selvsagt noen som lykkes på femte eller sjette forsøk, men en gynekolog sa en gang til meg at dersom man ikke lyktes på tre forsøk, var sjansen veldig for å lykkes. Har du sjekket ut eggdonasjon? Anonymkode: 779dd...55f 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #8 Skrevet 15. juni 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er selvsagt noen som lykkes på femte eller sjette forsøk, men en gynekolog sa en gang til meg at dersom man ikke lyktes på tre forsøk, var sjansen veldig for å lykkes. Har du sjekket ut eggdonasjon? Anonymkode: 779dd...55f Veldig liten? Anonymkode: ff82c...07b
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #9 Skrevet 15. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er selvsagt noen som lykkes på femte eller sjette forsøk, men en gynekolog sa en gang til meg at dersom man ikke lyktes på tre forsøk, var sjansen veldig for å lykkes. Har du sjekket ut eggdonasjon? Anonymkode: 779dd...55f For det første, dette tror jeg var ment som en optimistisk tråd, og ikke en tråd der en skal tråkke de som er langt nede, lengre ned i håpløsheten. Om du mener liten sjanse; det stemmer ikke. Hver enkelt sin problemstilling er i tillegg sammensatt og unik. Spesielt av en gynekolog å uttale seg på et generelt grunnlag i noe så komplekst som det ivf er. Anonymkode: a65a9...387 7
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #10 Skrevet 15. juni 2020 5 timer siden, Neutral90 skrev: Var det noe som tilsa at eggkvalitet var dårlig? Gratulerer forresten! Hvor hadde dere embryoadopsjon? Fikk aldri mer enn et embryo av bra nok kvalitet til å sette inn, og det var aldri bedre enn medium kvalitet. Har tatt embryoadopsjon på Ava Riga tre ganger, og blitt gravid alle tre ganger. Mistet en, har en unge og er høygravid nå. Ble ikke så dyrt heller, da alle forsøkene er fra samme uttaket. Anonymkode: 0479c...6f5 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #11 Skrevet 15. juni 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk aldri mer enn et embryo av bra nok kvalitet til å sette inn, og det var aldri bedre enn medium kvalitet. Har tatt embryoadopsjon på Ava Riga tre ganger, og blitt gravid alle tre ganger. Mistet en, har en unge og er høygravid nå. Ble ikke så dyrt heller, da alle forsøkene er fra samme uttaket. Anonymkode: 0479c...6f5 Hvor mye kostet dette dere sammenlagt? Anonymkode: 26802...ced
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #12 Skrevet 15. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye kostet dette dere sammenlagt? Anonymkode: 26802...ced Jeg husker ikke akkurat beløpet, men de har norsk hjemmeside på prisliste der. Anonymkode: 0479c...6f5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #13 Skrevet 15. juni 2020 Første positive test i hele mitt liv kom etter 5 forsøk - resulterte i barn (fikk også for første gang egg på frys den runden). Var da 36 år gammel. Søskenforsøk: et frys og to ferskforsøk før jeg ble gravid igjen. Også på dette fikk jeg egg på frys, så det ser ut for at de rundene jeg har blitt gravid er også de med jevnt over best kvalitet. Siste gangen var jeg 38 år, så det er håp! Krysser fingrene for at det snart er din tur! Har stort sett fått satt inn 2 egg hver gang. Anonymkode: 32429...c32 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #14 Skrevet 15. juni 2020 Jeg har en solskinnshistorie! Vi slet i mange år før vi ble gravide. Jeg hadde seks IVF-forsøk uten resultat, og vi fikk aldri noen egg på frys. Da vi mer eller mindre ga opp ble jeg spontant gravid. Da var jeg 34 år. Siden vi klarte å få til ett barn ønsket vi å gi det et søsken. Så derfor kastet vi oss på IVF- kjøret igjen da barnet vårt var ti måneder. Overraskende nok ble jeg da gravid Igjen på første IVF, og vi fikk barn nummer to i løpet av halvannet år. Men historien slutter ikke der... Vi ble jammen gravid nok en gang! Så i løpet av tre og et halvt år fikk vi tre barn😊 Trodde jeg aldri skulle si det, men nå er det fullt opp med prevensjon!!! Jeg må bare tilføye at jeg vet hvor vanskelig TS har det etter mange mislykkede forsøk. Jeg ble selv veldig deprimert, og forholdet til mannen min holdt på å ryke pga den tunge tiden. Det er helt grusomt å gå rundt og ønske seg noe så sterkt, men å ikke få det til. Jeg skulle så gjerne kunne reist tilbake i tid, og sagt til meg selv at «Det ordner seg!» Jeg håper virkelig at det ordner seg for deg TS. (Og alle andre som sliter.) Jeg lette selv på nettet mang en gang etter solskinnshistorier da jeg selv hadde det så vondt. Håper at dette kan gi et lite håp for de som trenger det. Lykke til! Anonymkode: 9b4d8...5d3 8
Neutral90 Skrevet 16. juni 2020 Forfatter #15 Skrevet 16. juni 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en solskinnshistorie! Vi slet i mange år før vi ble gravide. Jeg hadde seks IVF-forsøk uten resultat, og vi fikk aldri noen egg på frys. Da vi mer eller mindre ga opp ble jeg spontant gravid. Da var jeg 34 år. Siden vi klarte å få til ett barn ønsket vi å gi det et søsken. Så derfor kastet vi oss på IVF- kjøret igjen da barnet vårt var ti måneder. Overraskende nok ble jeg da gravid Igjen på første IVF, og vi fikk barn nummer to i løpet av halvannet år. Men historien slutter ikke der... Vi ble jammen gravid nok en gang! Så i løpet av tre og et halvt år fikk vi tre barn😊 Trodde jeg aldri skulle si det, men nå er det fullt opp med prevensjon!!! Jeg må bare tilføye at jeg vet hvor vanskelig TS har det etter mange mislykkede forsøk. Jeg ble selv veldig deprimert, og forholdet til mannen min holdt på å ryke pga den tunge tiden. Det er helt grusomt å gå rundt og ønske seg noe så sterkt, men å ikke få det til. Jeg skulle så gjerne kunne reist tilbake i tid, og sagt til meg selv at «Det ordner seg!» Jeg håper virkelig at det ordner seg for deg TS. (Og alle andre som sliter.) Jeg lette selv på nettet mang en gang etter solskinnshistorier da jeg selv hadde det så vondt. Håper at dette kan gi et lite håp for de som trenger det. Lykke til! Anonymkode: 9b4d8...5d3 Det var en lykkehistorie det! Takk 😍
Neutral90 Skrevet 16. juni 2020 Forfatter #16 Skrevet 16. juni 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Første positive test i hele mitt liv kom etter 5 forsøk - resulterte i barn (fikk også for første gang egg på frys den runden). Var da 36 år gammel. Søskenforsøk: et frys og to ferskforsøk før jeg ble gravid igjen. Også på dette fikk jeg egg på frys, så det ser ut for at de rundene jeg har blitt gravid er også de med jevnt over best kvalitet. Siste gangen var jeg 38 år, så det er håp! Krysser fingrene for at det snart er din tur! Har stort sett fått satt inn 2 egg hver gang. Anonymkode: 32429...c32 Har "mange" på frys så håper det er det samme for meg tror det er noe med kroppen som gjør at det ikke fester seg, antall egg på frys tilsier nå at kvaliteten på de er grei. Håper vi finner ut av det! Bra du fikk familien du ønsket deg 😍
Eleandra Skrevet 16. juni 2020 #17 Skrevet 16. juni 2020 Hadde to forsøk (uttak), men mange frys, så da vi endelig lyktes var det på ellevte innsett 🙂 1
Neutral90 Skrevet 16. juni 2020 Forfatter #18 Skrevet 16. juni 2020 Akkurat nå, Eleandra skrev: Hadde to forsøk (uttak), men mange frys, så da vi endelig lyktes var det på ellevte innsett 🙂 Oi! Kudos for å holde ut så lenge det må ha vært frustrerende. Sa klinikken noe underveis om hvorfor de trodde det ikke festet seg? 1
Eleandra Skrevet 16. juni 2020 #19 Skrevet 16. juni 2020 Akkurat nå, Neutral90 skrev: Oi! Kudos for å holde ut så lenge det må ha vært frustrerende. Sa klinikken noe underveis om hvorfor de trodde det ikke festet seg? Nei, de fant heller aldri noe galt med oss i utgangspunktet. Av og til kan man rett og slett bare ha tilfeldighetene mot seg... Legene har faktisk sagt hele veien at de trodde vi ville få det til til slutt, bortsett fra på kontrollen før det siste innsettet, da signaliserte legen at det var usikkert om de ville råde oss til å gjennomføre et tredje uttak etter så mange innsett. I det første forsøket hadde vi fem innsett, hvorav bare ett ga positiv test (men missed abortion). Vi satte da inn to-tredagers. I det andre forsøket gikk vi over til å sette inn femdagers, og hele tre av seks innsett ga positiv test, men bare det siste ble sittende lenger enn noen få uker. 1
Neutral90 Skrevet 16. juni 2020 Forfatter #20 Skrevet 16. juni 2020 8 minutter siden, Eleandra skrev: Nei, de fant heller aldri noe galt med oss i utgangspunktet. Av og til kan man rett og slett bare ha tilfeldighetene mot seg... Legene har faktisk sagt hele veien at de trodde vi ville få det til til slutt, bortsett fra på kontrollen før det siste innsettet, da signaliserte legen at det var usikkert om de ville råde oss til å gjennomføre et tredje uttak etter så mange innsett. I det første forsøket hadde vi fem innsett, hvorav bare ett ga positiv test (men missed abortion). Vi satte da inn to-tredagers. I det andre forsøket gikk vi over til å sette inn femdagers, og hele tre av seks innsett ga positiv test, men bare det siste ble sittende lenger enn noen få uker. Takk for at du deler det gir håp! Legen vår sier også at det er absolutt ingen grunn til å tro at vi ikke skal bli gravid, men man blir jo lei av å aldri lykkes. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå