AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #1 Skrevet 14. juni 2020 Jeg er en jente på 15 år, og lurer bare på om noen har noen tips til hva jeg kan gjøre for å få en sunn og veltrent kropp? Jeg er ca 164cm høy og veier 52kg. Er veldig misfornøyd med kroppen min. Føler meg altfor tynn. Vil gjerne gå litt mer opp i vekt og få mer muskler. Jeg skal begynne å trene igjen når treningssentrene åpner, men er usikker på hva slags mat jeg burde spise til hvert måltid, hvor mange måltider osv. Akkurat nå spiser jeg rundt to måltider om dagen som er for lite. Jeg sliter mye med dårlig matlyst siden jeg bruker medisiner mot ADHD, og jeg går bare ned i vekt. Kan noen hjelpe meg? Anonymkode: b05ef...503
000VF000 Skrevet 14. juni 2020 #2 Skrevet 14. juni 2020 Du er enda ikke ferdig med å vokse. Bare spis sunn god mat og lev et sunt liv så vil alt ordne seg.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #3 Skrevet 14. juni 2020 Du burde først og fremst be om råd fra legen din i forhold til matlysten. Jeg har en tarmsykdom som gjør at jeg tidvis ikke har matlyst, og jeg spiser etter klokka og ikke etter magen i de periodene. Da spiser jeg også gjerne kaloririke matvarer siden jeg i de periodene kanskje ikke greier mer enn 1 brødskive til frokost, så f.eks brødskive med en halv avocado og 1 glass styrk melk. Spiser også nøtter osv mellom måltid for å få nok kalorier i de periodene. Du burde spise et måltid hver 3. Time og ikke bare to ganger for dag som du gjør nå. Anonymkode: 20239...007
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #4 Skrevet 15. juni 2020 Spør legen om der er en annen medisin du kan prøve som du kanskje ikke får dårlig matlyst av. Er uenig med de som sier du "bare kan vokse uten å tenke trening". Man kan trene og ønske en muskuløs og sterk kropp uten at det er sykelig eller feil. Å begynne tidlig med styrketrening er bare positivt og vil føles bra for kroppen. Man trenger ikke trene eller spise ekstremt for å få en sterk kropp. Spis litt mer proteiner, gjøre noen styrkeøvelser annenhver dag og det er nok til å få en sterk kropp Anonymkode: 86963...67b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå