AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #1 Skrevet 14. juni 2020 Dere som prøvde å bli gravid i mer enn 1.5 år, hva var det som gjorde at det klaffet tilslutt (om dere fikk hjelp, eller om det klaffet naturlig) og hva slags utredning fikk dere? Anonymkode: 93a0b...bbf
Gåsemor Skrevet 14. juni 2020 #2 Skrevet 14. juni 2020 Prøvde i 2 år før det klaffet. Var på utredning etter 1,5 år. Når alle prøver av meg og mannen var tatt kunne vi starte på Femar/letrozol tabletter (for å stimulere eggløsning fra gynekolog. Klaffet på runde 2. Har du hatt utredning av gynekolog? Utredning vi fikk av gynekolog bestod av sykdomshistorikk av begge, undersøkelse med innvendig ultralyd og blodprøver på dag 2-4 i neste syklus av meg samt sædprøve av mannen. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #3 Skrevet 14. juni 2020 Viste seg at jeg hadde pco, gikk rett på ivf og ble gravid på første forsøk. Anonymkode: b3aac...77b 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #4 Skrevet 14. juni 2020 Prøvde vel 1,5 år før vi oppsøkte utredning. Startet med blodprøver av meg i starten av syklus, og sædprøve av mannen. Vi valgte å gå privat med en gang, de fikk prøveresultatene fra fastlegen og tok også noen ekstra. De gjorde ultralyd og vannskanning av livmoren. Jeg har nok PCO, og sykluser hvor jeg ikke har eggløsning. Ble noen sykluser med Letrozol, ble gravid men desverre en graviditet utenfor livmoren. Prøvde en syklus til med Letrozol, men fikk eggløsning på "feil" side (fjernet egglederen), så da tok vi ivf. Gravide på første forsøk, 4 embryo på frys, har en baby på en måned nå Gjorde ikke noe spesielt i prøveperiodene, utover å være litt mer nøye med kostholdet og mosjon. Hadde BMI på 24,5, så litt sunnere livsstil skadet nok ikke! Anonymkode: d6a0e...1e2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #5 Skrevet 15. juni 2020 Prøvde i 2 år før vi fikk utredning som viste at ikke noe var galt med oss. Valgte å prøve en stund til selv, før jeg skulle starte på Letrozol. Men 13 mnd etter utredning klaffet det plutselig, rett før jeg skulle starte på Letrozol. Litt over 3 år tok det totalt. Akkurat den uken hadde vi sex sånn 7-8 dager på rad og jeg lot sæden ligge inni meg til neste dag (det var på kvelden), hver kveld. Mulig tilfeldig, men det hjalp her i hvert fall etter 37 mnd med prøving. 😊 Anonymkode: a42b8...fb4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå