Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har det egentlig noe å si om barnets kne er i en 90-graders vinkel, slik at føttene får kontakt med fotbrettet? Og hvor mye er det greit å bruke stolen? Nå når det er fint vær har vi stolen med ut og han sitter fint der. Inne blir den blant annet brukt når han ser på tv. Så i løpet av en dag blir det noen timer i stolen, går det fint? 

Anonymkode: 92ff5...e58

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammelt er dette barnet? Jeg har vanskelig for å se for meg at det egentlig er greit at et lite barn sitter stille i flere timer hver dag. Og hvorfor kan ikke barnet sitte i sofaen? Til det med vinkelen så kan du jo prøve selv hvor godt det er å sitte og dingle med beina i flere timer, det er nemlig ubehagelig. Jeg ville sørget for at barnet slipper det, det er jo hele poenget med Tripp trapp.

Anonymkode: 0b98a...d2d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammelt er dette barnet? Jeg har vanskelig for å se for meg at det egentlig er greit at et lite barn sitter stille i flere timer hver dag. Og hvorfor kan ikke barnet sitte i sofaen? Til det med vinkelen så kan du jo prøve selv hvor godt det er å sitte og dingle med beina i flere timer, det er nemlig ubehagelig. Jeg ville sørget for at barnet slipper det, det er jo hele poenget med Tripp trapp.

Anonymkode: 0b98a...d2d

Er ett år gammelt. Sitter ikke i ro i sofaen eller andre steder. Ser ikke ut til at han mistrives med å ha bena dinglende, hun klager ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

En 1-åring har ikke behov for å se TV i timesvis hver dag. Så egentlig skjønner jeg ikke helt hva barnet gjør mens h*n sitter i stolen i flere timer hver dag ? 🤔 Her ble/blir den kun brukt ved spising og ved tegning ved bordet og lignende. Hvorfor lar du ikke barnet ditt være på gulvet og pusle og leke, i steden for å la h*n sitte fastspent (regner jeg med) i en stol ? 

Anonymkode: 5dadc...96d

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En 1-åring har ikke behov for å se TV i timesvis hver dag. Så egentlig skjønner jeg ikke helt hva barnet gjør mens h*n sitter i stolen i flere timer hver dag ? 🤔 Her ble/blir den kun brukt ved spising og ved tegning ved bordet og lignende. Hvorfor lar du ikke barnet ditt være på gulvet og pusle og leke, i steden for å la h*n sitte fastspent (regner jeg med) i en stol ? 

Fordi han er rundt alle veier og for å få litt pusterom og få gjort ting, må han sitte i den stolen. Han ser ikke timesvis på tv. Er ikke fastspent, sitter i baby set. 

Skrevet

Eg kjøpte TROGEN barnekrakk, ho elsker den. Lett å klatra på utan at det er farlig når man har den på teppe/underlag som gjer at den ikkje glir. Stimulerer til motorikk. Det er ikkje alltid sånn at barn må settast fast for å faktisk sitta ein plass. Blir noko anna rundt matbordet da, då har vi ANTILOP barnestol frå IKEA. Vi har forsåvidt Tripp Trapp men synest ho ikkje sitter så godt i den enda. Barnet mitt er ganske lite for alderen, så det blir sikkert bedre med litt tid. Fotbrettet skal treffa beina.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi han er rundt alle veier og for å få litt pusterom og få gjort ting, må han sitte i den stolen. Han ser ikke timesvis på tv. Er ikke fastspent, sitter i baby set. 

Kjøp heller en lekegrind. Der er du trygg for barnet, samtidig som det får beveget seg.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Hulderen skrev:

Kjøp heller en lekegrind. Der er du trygg for barnet, samtidig som det får beveget seg.

Har lekegrind, men den kan vi ikke ta med ut og han får ikke sett på tv når han sitter i den. 

AnonymBruker
Skrevet

Har lekegrind, men den kan vi ikke ta med ut og han får ikke sett på tv når han sitter i den. 

Igjen: En 1-åring har da ikke behov for å se på TV 🤔

• Liker 31
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har det egentlig noe å si om barnets kne er i en 90-graders vinkel, slik at føttene får kontakt med fotbrettet? Og hvor mye er det greit å bruke stolen? Nå når det er fint vær har vi stolen med ut og han sitter fint der. Inne blir den blant annet brukt når han ser på tv. Så i løpet av en dag blir det noen timer i stolen, går det fint? 

Ja, i hvert fall når han spiser har det en funksjon. Hvis han setter noe i vrangstrupen så hjelper det han å kunne spenne fra på fotbrettet når han skal hoste det opp. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan dere ikke ta lekegrinden med ut? 

Du sier jo at han IKKE ser på tv flere timer hver dag, samtidig som du sier at han sitter i tripp-trappen flere timer hver dag... Nå motsier du deg selv. Om du trenger "fri" for å gjøre ting, sett ham i lekegrinden, uten tv. En ettåring skal ikke se på tv. 

Og har du virkelig behov for å ha såpass "fri" at det er snakk om timesvis hver dag??? Vår ettåring var med på det aller meste. Han ble satt i lekegrinden i kanskje to minutter når vi måtte ta noe varmt ut av steikeovnen og ingen andre kunne passe på. Han har aldri, noen sinne, tilbragt flere timer i verken lekegrind eller tripptrapp-stol. 

Forøvrig skal barnets føtter ha kontakt med fotbrettet. Det er da ikke så vanskelig å få til?

Anonymkode: 3fafa...23c

• Liker 6
Gjest Albbas
Skrevet

Noen timer i løpet av en normal dag er litt mye, ja. Det bør holde at barnet sitter der til måltider og bordaktiviteter. 

Hvis du absolutt trenger tv-pause, la det vare kort (15-30 min) og ikke plasser barnet i en stol det ikke selv kan gå ut av. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, cattleya skrev:

Ja, i hvert fall når han spiser har det en funksjon. Hvis han setter noe i vrangstrupen så hjelper det han å kunne spenne fra på fotbrettet når han skal hoste det opp. 

Kanskje vi burde justere den. Han satt noe i halsen hin dagen da jeg var på do. 

AnonymBruker
Skrevet

Håper du troller! Man går ikke fra barn når de spiser eller har annet de kan sette i halsen! 

Anonymkode: 3b9fc...41d

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette en spøk?

Anonymkode: a1593...fa0

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Håper du troller! Man går ikke fra barn når de spiser eller har annet de kan sette i halsen! 

Min mann var i samme rom, men småsov på sofaen. 

AnonymBruker
Skrevet

Men flere som kan si noe om det jeg egentlig lurte på? Om det  egentlig har noe å si om barnets kne er i en 90-graders vinkel, slik at føttene får kontakt med fotbrettet? Synes det er litt styr å justere stolen og så lenge han ikke klager, er det vel ok? 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør man aldri? Jeg må innrømme at jeg alltid  har sittet å nistirrer på ungen min når hen spiser. Å hente noe en kort tur har vi vel alle gjort? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men flere som kan si noe om det jeg egentlig lurte på? Om det  egentlig har noe å si om barnets kne er i en 90-graders vinkel, slik at føttene får kontakt med fotbrettet? Synes det er litt styr å justere stolen og så lenge han ikke klager, er det vel ok? 

JA, barnets føtter skal være i kontakt med fotbrettet. Herlighet, prøv selv å sitte med dinglende ben i timesvis (!!) hver dag. Juster stolen og reduser bruken. Tripp trapp under måltider er ok. Tripp trapp som barnepass foran TV-en er ikke ok. 

Anonymkode: 1343f...28d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er viktig ja. Ta frem en umbrako, det tar deg 5 min maks å endre brettet. 

Anonymkode: 19821...e05

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...