Gå til innhold

Resultatet etter noen uker med kreatin!

Gjest Plena

Anbefalte innlegg

Gjest Plena

Heisann, da har jeg brukt kreatin hver dag før hver økt i noen uker, kanskje et par måneder til og med, det gjorde egentlig mest sånn at jeg trente mer eksplosivt kan man si, jeg tok en scoop med det og så hev jeg på treningen, tror jeg har økt litt i størrelse faktisk, bruker dere kreatin også?

B2oe05v.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Har brukt kreatin for lenge siden, gikk sikkert opp 3-5kg i vann.

Det virker med at det trekker holder mer vann i musklaturen, det gir da større volume.

Da kan man trene tyngre eksplosivt.

og øke i størrelse er nokså vanelig med kreatin.

Det finnes som sagt mange ulike typer kreatin pulver piller.

Eks Kre-alkalyn er et mer ph stabilt kreatin, det betyr at du trenger bare og ta pillen 30-60minutter før trening, trenger ingen oppladningsfase iforhold til vanelig kreatin der du bruker 5x5g pr dag over en vis tid.

Kre-alkalyn binder også lite vann,  noe som gjør at man slipper unna den bloated følelse pga vannet.

vanelig kreatin trengs i større dose da noe forsvinner under prossen når kroppen skal bryte ned det det, da det ikke er ph stabilt mister det noe av effekten når magesyren bryter det ned.

Da det er ph stabilt mister det ikke effekten like my, og det trengs ikke like stor dose som eks vanelig kreatin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Har brukt det daglig over flere år. Det er det eneste kosttilskuddet i tillegg til koffein og citrulline malate som jeg opplever virkning av. Prøvd alle de fancy typene, men vanlig monohydrat funker like bra for meg. Gir litt økt trykk i musklene pga økt væske mengde i musklene.  Det gjør at musklene ser større og fullere ut. Når musklene jobber eksplosivt bruker de atp(adenosintriphosphate) som energi, det blir da brutt ned til adp(adenosintriphosphate) , som er ganske ubrukelig som energikilde. Om en har bra nivå av kreatinfosfat i musklene kobler fosfatet seg på adp sånn at man får ny atp og ny energi. Dette er kjemiske reaksjoner som skjer hurtig. Det er gjort en mengde solide studier på kreatin monohydrat. For de fleste gir det en økning i styrke og eksplosivitet. Ca 30% er såkalte non respondere, dvs at de ikke opplever noen prestasjonsfremmende effekt. Det er ikke noen grunn for å ta det i sykluser, det er ikke grunnlag for å si at det er farlig å ta det hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, tøydokka skrev:

Det er ikke noen grunn for å ta det i sykluser, det er ikke grunnlag for å si at det er farlig å ta det hver dag. 

Nei, men det er vel en del undersøkelser som viser at det har best effekt i begynnelsen og at det derfor kan være lurt å gå av noen uker av innimellom. 

Anonymkode: bc210...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men det er vel en del undersøkelser som viser at det har best effekt i begynnelsen og at det derfor kan være lurt å gå av noen uker av innimellom. 

Tull, det syklusopplegget er bare for at det skal minne om steroidbruk, og har fint lite effekt om vi ser bort fra en mulig slags placeboeffekt.

Anonymkode: 4b6c9...2d3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.7.2020 den 9.21, AnonymBruker skrev:

Effekten vil man oppleve i begynnelsen ja, inntil man har max nivå av kreatin i kroppen. Dette tar ca 1 uke, deretter kan man holde nivået ved like ved å fortsette å ta jevnlig. Om man slutter å ta, så mister man fordelen med økte kreatinlagre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.6.2020 den 19.40, Gjest Plena skrev:

Heisann, da har jeg brukt kreatin hver dag før hver økt i noen uker, kanskje et par måneder til og med, det gjorde egentlig mest sånn at jeg trente mer eksplosivt kan man si, jeg tok en scoop med det og så hev jeg på treningen, tror jeg har økt litt i størrelse faktisk, bruker dere kreatin også?

B2oe05v.jpg

Ser ut som en hvilken som helst runkearm 😉  Kvinneguiden er vel ikke stedet å skryte av bicepsen sin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...