AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #1 Skrevet 14. juni 2020 Hvor lenge varte kvalmen? Var det noen som ble mindre kvalm/ kastet opp mindre rundt uke 12? Jeg er i uke 10 + 4 og har spydd hver dag siden 5+9, går bare ned i vekt, er kjempe kvalm hele tiden, og føler meg så dårlig pga det, går på zofran men hjelper bare et par timer litt, og hjelper ingenting på kvelden når kvalmen er værst. Trenger å høre at d blir bedre :( så når ga det seg/ roet det seg for deg? Anonymkode: fa7c1...81d
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #2 Skrevet 14. juni 2020 Da jeg fødte ( sorry for lite oppmuntrende svar) Jeg har kastet opp og vært ekstremt kvalm fra uke 5-6 til fødsel i mine 4 svangerskap. Det siste var det verste, da fikk jeg alt av kvalmestillende på resept men ingenting hjalp nok. Håper det går fortere over for deg 🤞 Anonymkode: 6dd46...f41
Bonitapia Skrevet 14. juni 2020 #3 Skrevet 14. juni 2020 Hadde det i begge svangerskapene, og desverre gav det seg først etter jeg hadde født. Men hos noen jeg delte rom med på sykehuset så ble det bedre i siste trimester. Lykke til med svangerskap og håper kvalmen gir seg 🤞
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #4 Skrevet 14. juni 2020 Med første varte det til jeg var 7 måneder på vei, med andremann til jeg fødte.... håper det slipper snart for deg! Anonymkode: 14816...dca
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #5 Skrevet 14. juni 2020 Det ble gradvis bedre i 3. trimester...Jeg kastet dog ikke opp hver eneste dag, men hadde sterk kvalme hele veien. Kunne kun spise 3 forskjellige matvarer. Den lettet som sagt litt i 3. trimester. Det var en enorm lettelse å føde. Selv med kolikkbaby var barselperioden INGENTING i forhold til det svangerskapet 😅 Anonymkode: 375bb...d8b
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #6 Skrevet 14. juni 2020 Har du fått konstantert hyperemesis da? Jeg var super-kvalm 24/7 uten å kaste opp (jeg har ikke lett for å kaste opp, jeg brekker meg bare) og kvalmen min forsvant helt rundt uke 14. Den avtok også litt før det. Jeg var nok godt over snittet kvalm, selv om jeg ikke kastet opp, og på det verste føltes det umulig at det noen gang skulle bli bedre, men det ble det heldigvis! Anonymkode: 65f56...ad8
Skogkløver Skrevet 14. juni 2020 #7 Skrevet 14. juni 2020 Kvalmen ble betraktelig bedre etter uke 14, men varte av og på i 2-3 uker til.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #8 Skrevet 14. juni 2020 var helt ødelagt fra uke 6- 16/18 uker en plass, så gikk det over for å komme tilbake etter uke 30. tror det skyldes den trange plassen som førte til refluks. kunne ikke knytte sko eller hente ting fra gulvet, da kom alt opp. Anonymkode: 08428...a6a
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #9 Skrevet 14. juni 2020 Det ble gradvis bedre fra rundt uke 20 i første svangerskap og fra uke 13 i andre svangerskap. Jeg var noe kvalm hele svangerskapet, men det ble veldig mye bedre. Anonymkode: 3dfe0...e08
Rockesau Skrevet 14. juni 2020 #10 Skrevet 14. juni 2020 Veldig Kvalm i første, men vil ikke si jeg hadde hypermesis. Ble bedre fra uke 14 og helt borte til uke 20. I andre svangerskap hadde jeg hypermesis. Ble ikke bedre før uke 20-24. Fra uke 28 fungerte jeg ganske bra utover dagen, men den første morgenkvalme hadde jeg helt frem til fødsel. Ble også trigget av lukter, utmattelse osv.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #11 Skrevet 14. juni 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge varte kvalmen? Var det noen som ble mindre kvalm/ kastet opp mindre rundt uke 12? Jeg er i uke 10 + 4 og har spydd hver dag siden 5+9, går bare ned i vekt, er kjempe kvalm hele tiden, og føler meg så dårlig pga det, går på zofran men hjelper bare et par timer litt, og hjelper ingenting på kvelden når kvalmen er værst. Trenger å høre at d blir bedre så når ga det seg/ roet det seg for deg? Anonymkode: fa7c1...81d Helt til jeg fødte på første. Anonymkode: 2cdf3...18d
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #12 Skrevet 15. juni 2020 Det er veldig varierende fra person til person, og fra et svangerskap til et annet... Jeg hadde også hyperemesis fra uke 6,varte hele svangerskapet men det ble bedre i 3 trimester selv om det aldri gav seg. Brukte også zofran som hjalp noen timer i starten men jo lenger ut i svangerskapet jeg kom jo bedre virket den, på slutten tok den garantert vekk kvalmen min. Pass på å ikke bli dehydrert og få i deg salter. Kan anbefale scandic shake på apoteket, fikk disse når jeg var innlagt på sykehuset,, ristet godt med helmelk og isbiter... Rehydrerings brusetsbmett er kan også brukes. Kjøp ketonstix på apoteket og sjekk urinen din for forbrenning av fett, hvis du har utslag og spyr flere ganger daglig samt går ned i vekt så skal du ha hjelp. Anonymkode: 72de9...d16 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå