Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samfunnet må endre seg.

- Sukker bør bli dyrere

- Fysisk aktivitet bør være bygget inn i skolehverdagen. Gym hver dag( ikke samme aktivitet hver dag og ikke hard intensitet hver dag)

Bare så det er sagt. Jeg sympatiserer med overvektige. Er ikke helt slank selv og har opplevd negative kommentarer angående vekten før. Vet at det ikke hjelper. For meg var det enklere å gå ned i vekt enn det er for mange andre. Jeg liker å jogge så jeg bare jogget litt mer. Tok meg sammen. Skjønner at det ikke er slik for alle. 

Anonymkode: fc675...baf

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja vi får ringe viltnemnda. 

Anonymkode: 223c6...0c2

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Her i kommunen har de gjort det sjakktrekket å kutte alle tilbud som gir overvektige hjelp med livsstilsendring, på grunn av økonomi 🤪

Anonymkode: 115b9...f3c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig. Er litt overvektig selv og har lidd av fedme tidligere, og det er virkelig helt feil utvikling i samfunnet i dag. Vi spiser ikke lenger mat, vi beiter. Alt handler om mat og kos, mellommåltider, snacks, brus osv.

Anonymkode: b6de0...d77

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er at folk flest vil leve billigst mulig, ikke best mulig. 3 pakker kjøttdeig på tilbud til 79,-? Så klart stapper de fryseren fordi det er billig fyllende mat når man har barn. Ingen som kjøper skikkelig kjøttstykker og grønnsaker og lærer å lage masse tilberedning av grønnsaker lengre.

Jeg er 32, og min mat består av mye selvfisket fisk og skalldyr, og er overvektig selv, men har de siste månedene tatt tak i kostholdet. Må jeg spise brød? Kanskje variere maten mer? Osv osv.

Egentlig burde matlaging tilbake til skolen, jeg husker vi lærte å partere kylling, nå hyler niesene mine når de ser en hel kylling på benken🤯

Anonymkode: 1d50a...baf

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samfunnet må endre seg.

- Sukker bør bli dyrere

- Fysisk aktivitet bør være bygget inn i skolehverdagen. Gym hver dag( ikke samme aktivitet hver dag og ikke hard intensitet hver dag)

Bare så det er sagt. Jeg sympatiserer med overvektige. Er ikke helt slank selv og har opplevd negative kommentarer angående vekten før. Vet at det ikke hjelper. For meg var det enklere å gå ned i vekt enn det er for mange andre. Jeg liker å jogge så jeg bare jogget litt mer. Tok meg sammen. Skjønner at det ikke er slik for alle. 

Anonymkode: fc675...baf

Jeg er for gymtimer hver dag, men da burde timene endres. Husker vi spilte fotball 80 % av tiden. På skolen i USA lærte vi mange forskjellige idretter. Bl. a rugby og skyte med pil og bue. 

Anonymkode: 4e16a...eeb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker å jogge så jeg bare jogget litt mer. Tok meg sammen. Skjønner at det ikke er slik for alle. 

Mange overvektige har fysiske handicap, hvordan tenker du at de "bare skal jogge litt mer"?

Anonymkode: 47b66...c30

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange overvektige har fysiske handicap, hvordan tenker du at de "bare skal jogge litt mer"?

Hvorfor ta opp det. Ts mener selvsagt de som har spist seg tjukke fordi de spiser fler kalorier enn det de bruker. Det gjelder ekstremt mange.

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, de må spise mindre.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Bøter for overvekt. 

Anonymkode: d873e...13b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bøter for overvekt. 

Anonymkode: d873e...13b

Haha morsom du

Anonymkode: adaea...078

AnonymBruker
Skrevet

La meg få være feit i fred for faen! Ikke alle ønsker å bli 80 og ikke alle ønsker oppmerksomhet fra menn. 

Anonymkode: 6d509...58e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nå iallfall helt for mer aktivitet i skolen. :) Mat og helse er prater de jo om allerede fra barnehagen, hva som er bra og hva som ikke er så ba. Økte avgifter på sukker vet jeg ikke om har så mye for seg men kjør på.

Sunn mat burde vært billigere, det jeg liker best koster mest, kylling og laks.

Anonymkode: 5ff3f...9e3

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La meg få være feit i fred for faen! Ikke alle ønsker å bli 80 og ikke alle ønsker oppmerksomhet fra menn. 

Sykelig feite folk er en stor kostnad for samfunnet. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Aktivitet burde inn på arbeidsplassene også. Ikke nødvendigvis i arbeidstiden eller som tvang, men som et tilbud. 

Endret av Nuttery
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Brunello skrev:

Sykelig feite folk er en stor kostnad for samfunnet. 

Hvordan da? Nærbutikken trenger en ekstra ansatt fordi jeg kjøper tre ganger så mye varer som enn tynn person? 

Aldri vært syk grunnet overvekt. Jeg har derimot vært syk i mange år og vil alltid være syk, av en helt annen sykdom som har absolutt ingenting med overvekt å gjøre. og jeg har vært syk siden jeg ble født. Operert 11 ganger så langt. Er inne hos spesialist annen hver måned. Bare det at jeg ble født har kostet samfunnet mye penger. Burde jeg avlives da mener du heller? 
Hva med de som er født enda sykere enn meg, de som er som en grønnsak som puster? Eller de som er født med et handicap som gjør at de ikke kan jobbe? De som har 5+ diagnoser som krever 5+ spesialister med opptrening, tilpassing, behandling og gud vet hva fra de er født til de dør. De som blir uføre på grunn av en ulykke? Skal de avlives for å spare samfunnet penger da heller? Skal vi slå på stortromma og bare avlive alle barn som blir utsatt for overgrep og mishandling i hjemmet, fordi de vil koste samfunnet flere millioner på grunn av senskader? 

Håper du har god samvittighet og kan si at du ikke har kostet samfunnet mye penger. Å nei, sorry, det kan du ikke! For din mor kostet samfunnet mange tusen i kontantstøtte, overgangsstønad og barnebidrag og gud vet hva alle mødre og fedre får betalt fra staten. Vi begynte å betale for deg, før du ble født!  Det at du har gått på skole i 10+ år, har kostet samfunnet mange tusen.
Så sorry mac, men min vekt har ikke kostet samfunnet mer enn hva andre folks eksistens har gjort, inkludert deg!! 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan da? Nærbutikken trenger en ekstra ansatt fordi jeg kjøper tre ganger så mye varer som enn tynn person? 

Aldri vært syk grunnet overvekt. Jeg har derimot vært syk i mange år og vil alltid være syk, av en helt annen sykdom som har absolutt ingenting med overvekt å gjøre. og jeg har vært syk siden jeg ble født. Operert 11 ganger så langt. Er inne hos spesialist annen hver måned. Bare det at jeg ble født har kostet samfunnet mye penger. Burde jeg avlives da mener du heller? 
Hva med de som er født enda sykere enn meg, de som er som en grønnsak som puster? Eller de som er født med et handicap som gjør at de ikke kan jobbe? De som har 5+ diagnoser som krever 5+ spesialister med opptrening, tilpassing, behandling og gud vet hva fra de er født til de dør. De som blir uføre på grunn av en ulykke? Skal de avlives for å spare samfunnet penger da heller? Skal vi slå på stortromma og bare avlive alle barn som blir utsatt for overgrep og mishandling i hjemmet, fordi de vil koste samfunnet flere millioner på grunn av senskader? 

Håper du har god samvittighet og kan si at du ikke har kostet samfunnet mye penger. Å nei, sorry, det kan du ikke! For din mor kostet samfunnet mange tusen i kontantstøtte, overgangsstønad og barnebidrag og gud vet hva alle mødre og fedre får betalt fra staten. Vi begynte å betale for deg, før du ble født!  Det at du har gått på skole i 10+ år, har kostet samfunnet mange tusen.
Så sorry mac, men min vekt har ikke kostet samfunnet mer enn hva andre folks eksistens har gjort, inkludert deg!! 

Jeg er av gruppen med inntekt som medfører at jeg totalt sett vil betale mer i skatt enn jeg mottar av ytelser gjennom livet. Moren min har aldri mottatt kontantstøtte eller andre ytelser enn barnetrygd fra staten.

At du ikke direkte har kostet staten så mye ennå, betyr ikke at overvektige er en stor kostnad for samfunnet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Overvekt og livsstil er en individuell greie. En kan ikke dytte dette ansvaret over på skolene. Fysisk aktivitet er også overvurdert som slankemiddel, den aller enkleste måten å gå ned i vekt på er å slutte å spise dritt. For barn ligger dette ansvaret 100% på foreldre.

Anonymkode: cb22b...f8b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er da mye mer enn bare sukker som er problemet.

Hvete og annet modere korn

Kunstige "mat" produkter

GMO

Kunstige søtningsmidler

Mesteparten av varene i butikkene er rett og slett gift for kroppene våre.

Løsningen er enkel. Varig livsstilsomlegging til Keto eller Karnivore kosthold.

Anonymkode: 5e113...71c

AnonymBruker
Skrevet

-Sunn mat må bli rimeligere, mens usunn mat må bli dyrere. Dette er i mine øyne det viktigste punktet. Det er horribelt dyrt med ferske grønnsaker og kjøtt som ikke er farseprodukt. 

-Statlige/kommunale treningstilbud som er gratis. 

-Større fokus på kosthold i skoleverket. 

-Lavterskel tilbud om veiledning om kosthold og trening. God oppfølgning av mennesker som ønsker og trenger det. 

Anonymkode: 4d661...1c6

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...