Kalas Skrevet 2. juli 2005 #1 Skrevet 2. juli 2005 Hei, Vi har prøvd å bli gravide i noen år nå. Jeg har tatt hormontest hvor alt var fint, har regelmessige eggløsninger, og har også tatt en sånn ultralyd av eggstokkene for et par år siden (au). Det så fint ut, jeg hadde noen muskelknuter i livmoren, men gynekologen mente de ikke var til hinder for at jeg kunne bli gravid. Så var neste skritt på veien å teste sædkvaliteten til mannen min. Og der startet problemene. På rekvisisjonen vi fikk, står det nemlig at man skal være seksuelt avholdende i tre dager før man tar testen. Ikke ha utløsning, altså. Og det er der han sliter. Han er nemlig avhengig av å onanere, og har ennå ikke klart å holde seg en eneste dag uten utløsning :cry: Dermed får vi ikke utredet noe videre, for først må de vite om sæden hans er i orden. Han ønsker seg også barn, så det har ikke noe med det å gjøre. Han sier han tenker på dette veldig ofte, og har ambisjoner om å ikke runke, men så klarer han ikke å holde seg likevel. Vi har sex kanskje tre ganger i uka, men jeg har gitt opp eggløsningstester og slikt - det gikk jeg fort lei av det første året vi prøvde. Hva gjør vi? Kan han gå og ta testen selv om han ikke klarer å "spare opp" sæd? Og når han runker så mye, vil ikke kvaliteten på det han produserer tynnes ut når han skal prøve å befrukte meg? Takknemlig for svar.
Ciara Skrevet 2. juli 2005 #2 Skrevet 2. juli 2005 Jeg vet egentlig ikke noe om dette, men likevel: Kan han ikke bare ta testen? De aller fleste menn som får barn onanerer nok, så det burde vel ikke ha så mye å si? Og hvis dere evt får dårlig resultat, kan dere jo høre om det har noe med manglende avholdenhet å gjøre, og evt prøve på nytt om han klarer å la være å onanere? Men som sagt, jeg aner virkelig ikke. Dette er bare det jeg synes høres logisk ut. Lykke til
Gjest Kålungen Skrevet 5. juli 2005 #3 Skrevet 5. juli 2005 Enig med Ciara. Er bare å teste han uansett!
*CHOUCHOU* Skrevet 5. juli 2005 #4 Skrevet 5. juli 2005 Oj oj, du har jammen hatt mage lesere av ditt innlegg, men dessverre ikke sa mange svar. Jeg vil vel si meg enig med jentene over. Det vel bare a teste og se först. Dersom det ikke virker ma han vel nesten bare pröve a holde seg i skinnet i tre dager. Det er jo bare tre dager! Pröver a sette meg inn i situasjonen og tenker tilbake til da jeg rökte sig. og var avhengig av gjevnlig nikotin inntak. Om jeg virkelig matte sa klarte jeg a holde meg i tre dager. Det er skikkelig kjipt men tre dager er ikke lang tid a bare utsette noe. tenk sa godt det er etterpa nar du "har lov" igjen... Dette hjalp ikke sa mye kanskje? önsker dere uansett lykke til!
Gjest Melk Skrevet 5. juli 2005 #5 Skrevet 5. juli 2005 På skjemaet han må fylle ut skal man skrive opp når forrige utløsning var. Det gir dem jo en indikasjon. Enig med de andre som sier at han kan jo gå og teste og se hva svaret blir. Kanskej han klarer å hoppe over den første dagen? Det burde vel gå...? DET ER JO til felles beste dette...
Kalas Skrevet 15. juli 2005 Forfatter #6 Skrevet 15. juli 2005 Takk for svar! Dere foreslår vel det vi har kommet fram til selv også. Én dags avholdenhet, og så levere testen. Det største problemet her er vel å forstå hverandre; jeg kjenner at jeg blir litt gretten over at han ikke klarer å holde seg når det er snakk om noe såpass viktig - og han blir gretten fordi jeg ikke forstår hvor vanskelig (og fysisk vondt) det er for ham å la være. Jeg har også sluttet å røyke en gang (faktisk da vi begynte å prøve, siden jeg tenkte det ville øke sjansene våre - det er nå snart tre år siden), men han mener at det ikke kan sammenlignes. Å holde seg fra å onanere gjør konstant vondt, sier han, i tillegg til at han blir sur og gretten. Vel vel, siden sist klarte han faktisk å holde seg i litt over en dag i påvente av min eggløsning, så vi får håpe det gjorde susen. IKM om en uke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå