Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trives ikke på arbeidsplassen min, har nevnt dette til min leder i fortrolighet, hun sa det til flere ledere. De har nå begynt å mase på meg om at jeg må trives, og spør hva jeg skal gjøre om jeg finner noe annet. De spør om jeg planlegger å bli gravid og gå ut i permisjon... Jeg synes dette er nå blitt ubehagelig, og såppas at jeg føler meg litt trakassert. Jeg møter opp og gjør en god jobb, jeg går inn for å være profesjonell og god med kollegaene mine. Jeg gjør ikke noe galt, annet enn å lete etter andre jobber. For meg er det veldig privat forde jeg liker ikke dele mine fremtidstanker med lederene. Mistet og tilliten til dem når de ikke forstår fortrolighet. Jeg ønsker å få slutt på denne spørringen og gravingen, det gjør så jeg kvier meg til å se dem. Kan jeg si at nå begynner det å bli vondt og at jeg føler de "trenger" seg på? Så lenge jeg gjør min jobb, og møter opp så kan de ikke kreve mer? Og hvis jeg finner noe annet har jeg jo 3mnd oppsigelse så forsvinner ikke over natten eller. Vil ikke ødelegge og lage dårlig stemning,  men da må de og møte meg på halvveien. 

Anonymkode: 16812...199

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare si at du ikke planlegger å bli gravid eller noe for å snyte jobben, og at dette med å skape trivsel i hovedsakelig er arbeidsgivers ansvar. Si videre at det skal du bidra til, men at det er arbeidsgivers ansvar å legge til rette for et godt arbeidsmiljø. Og så lar du diskusjonen være med det. 

Hvis det fortsetter med det som oppleves som trakassering, så går du til verneombud og tillitsvalgt. 

Anonymkode: 0d6af...7d5

AnonymBruker
Skrevet

Sorry, men arbeidslivet er noe dritt. Nesten uansett hvor man jobber så er det dårlig miljø pga dårlig ledelse.

Du skal være VELDIG forsiktig hva du sier til en kollega eller leder, aldri si noe som kan slå ut negativt for deg. Pga alle sladrer til noen, slik er vi mennesker. Du kan aldri stole på noen andre enn deg selv, lær dette: Er det noe du ikke vil at noen skal få vite, aldri fortell det til noen.

Fokuser på arbeidsoppgavene dine, gjør det mentalt også. Steng ute de andre på jobben din mentalt, gjør jobben; så gå hjem.

Søk etter nye jobber om du vil. Ikke fortell at du er på søken til noen.

Anonymkode: 9e3d9...40e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...