AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #1 Skrevet 14. juni 2020 Det er så trist å være alene om alt hele tiden. Så lite givende å finne på aktiviteter alene sammen med barnet😞 Blir ikke invitert med av noen andre fordi de er så opptatt av seg og sitt og den forbanna kjærnefamilien 😭 Barnet har venner det kan leke med men det ender i 90% av tilfellene at jeg ender opp som barnevakt for de andre barna fordi foreldra i kjærnefamilien trenger litt fri... Hva med å inkludere de som er alene og se litt lengre enn sin egen nese??! Anonymkode: 02fce...126 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #3 Skrevet 14. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er du gravid? Anonymkode: b543e...c09 Nei! Anonymkode: 02fce...126 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #4 Skrevet 14. juni 2020 Inviter andre alenemødre til morsomme ting? Anonymkode: 509d0...db9 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #5 Skrevet 14. juni 2020 Om Tinder er noen indikator, så er det hauger av alenemødre der ute. Kan du ikke finne på noe med dem? Anonymkode: 732d2...b21 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #6 Skrevet 14. juni 2020 Hva skjer om du inviterer barnas venn med moren med? Anonymkode: eafe0...a3a
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #7 Skrevet 14. juni 2020 Det er ikke andre aleneforelder her rundt meg. de andre mødrene er opptatt med å være med mann/kjæreste og barn. Anonymkode: 02fce...126 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #8 Skrevet 14. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke andre aleneforelder her rundt meg. de andre mødrene er opptatt med å være med mann/kjæreste og barn. Anonymkode: 02fce...126 Spesielt, trodde de med barn hadde bedre muligheter til fellesskap og inkludering. Men det er sånn overalt i dag, folk har nok med seg og sitt, og er mest opptatt av egen partner og sine. Kjenner på ensomheten selv. Anonymkode: 8ac75...c7a 4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #9 Skrevet 14. juni 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spesielt, trodde de med barn hadde bedre muligheter til fellesskap og inkludering. Men det er sånn overalt i dag, folk har nok med seg og sitt, og er mest opptatt av egen partner og sine. Kjenner på ensomheten selv. Anonymkode: 8ac75...c7a De inkluderer bare par med barn, ikke single med barn. Anonymkode: a8ec4...a0b 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #10 Skrevet 14. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er så trist å være alene om alt hele tiden. Så lite givende å finne på aktiviteter alene sammen med barnet😞 Blir ikke invitert med av noen andre fordi de er så opptatt av seg og sitt og den forbanna kjærnefamilien 😭 Barnet har venner det kan leke med men det ender i 90% av tilfellene at jeg ender opp som barnevakt for de andre barna fordi foreldra i kjærnefamilien trenger litt fri... Hva med å inkludere de som er alene og se litt lengre enn sin egen nese??! Anonymkode: 02fce...126 Hvor gammelt er ditt barn? Jeg skal innrømme at jeg syns det var skikkelig tøft og ensomt fram til min var rundt 7 år, men etter det så har det løsnet sakte og sikkert. Nå så er han 10 år og livet er helt fantastisk ❤️ Anonymkode: a6358...1f5 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #11 Skrevet 15. juni 2020 Hvor gammelt er barnet? Her får de gjerne ta med venner hjem til middag og lek, men om vennene tok med moren sin hadde det vært veldig merkelig. Ungene leker sammen, jeg og mannen gjør andre ting. Har også hatt med barnas venner på hytta og dagsturer, mine barn er også med sine venner på aktiviteter. Skal man invitere foreldre i tillegg blir det planlegging av transport, måltider o.l og man må være sosial hele tiden slik at man ikke får gjort andre ting. Om du ikke vil ha ungene hos deg og ser på det som barnepass kan du kanskje si fra at de må være mer hos per eller pål. Tenker kanskje det hadde vært bra om du fant flere venner å gjøre ting med, her jeg bor finner man sjeldent på noe med foreldrene til barnas venner - uansett om man er aleneforelder eller to. Anonymkode: 3f478...57e
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #12 Skrevet 15. juni 2020 Uff så leit. Har du ingen venninner du kan være med? Altså uten barn. Så kan du tilbringe litt tid med dem, mens barnet blir passet av besteforeldre eller noe. Jeg kan være enig i at de fleste er opptatt med seg og sitt. Jeg ble mye mindre sosial etter at jeg fikk barn. Dagene går i ett med jobb, tidsklemme og barnehage. Når ungen først er i seng er det husarbeid og sofaen. Har sjeldent overskudd til å være sosial, når vi en sjelden gang har barnevakt blir det til at jeg og mannen tilbringer litt etterlengtet kvalitetstid sammen. Helgene går stortsett med til å besøke besteforeldre eller andre familemedlemmer, lekeland eller andre ting. Anonymkode: b36d2...edc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå