OsloJente5 Skrevet 14. juni 2020 #1 Skrevet 14. juni 2020 (endret) Jeg opprettet konto her på Kvinneguiden bare for å lage dette innlegget. Grunnen er fordi jeg har fått utført neseplastikk hos Bjørn Tvedt på Akademiklinikken og ville fortelle om mine erfaringer. Det er et halvt år siden jeg gjorde det og etter å ha lest igjennom utallige innlegg her om han, mange misfornøyde som sådan, uten å få en klar grunn til misnøye eller forklaring på forløpet, så tenkte jeg å gjøre det selv - for å hjelpe andre til å ta en beslutning om hvor de vil operere. Det er jo en stor beslutning siden det er nesa, midt i ansiktet! Det er et langt - men informativt innlegg Jeg har vært misfornøyd med nesa siden jeg var 14, nå er jeg midt i 30-årene. Jeg har alltid hatt en ganske stor kul midt på nesa. Såpass misfornøyd at jeg nektet å bli tatt bilde av i profil. Jeg har vært fornøyd med bredden, men denne kulen ville jeg fjerne. Etter mange års utsettelse pga økonomi, skepsis og redsel bestemte jeg meg for å gjennomføre det. Jeg hadde spart opp penger og tenkte at det var på tide. Første konsultasjon tok jeg på Oslo Plastikkirurgi. Søsteren min opererte nesa der og var fornøyd. Jeg gikk derfra med en litt uggen følelse, kirurgen var vanskelig å forstå pga språket. I tillegg googlet jeg meg fram til mye negativt av både kirurg og klinikk i ettertid. Så fant jeg fram til Bjørn Tvedt hos Akademikliniken. På 1. konsultasjonen virket han å forstå hva jeg ville, og forklarte og viste grundig. Ja, han virket travel men jeg fikk svar på det jeg lurte på. På 2.konsultasjon hadde jeg flere spm, men fikk svar på dem og følte meg trygg. Bestilte operasjon til desember 2019. Var veldig nervøs den dagen, men alt gikk veldig fint. Følte meg ivaretatt, selv om jeg måtte vente en stund fra jeg kom til operasjonen skulle starte. Jeg så Bjørn et par minutter før operasjon, han tegnet på meg og tok bilder. Deretter så jeg han ikke før en stund etter operasjonen (noen mnd etter ved 1.kontroll). Reagerte egentlig ikke på dette. Uken etter operasjon var litt krevende, med tanke på ømhet, hevelser, tap av smak- og luktesans i noen dager. Mye størknet blod i nesa, men dette renset jeg nøye med saltvann og qtips. En uke etter operasjon var jeg på klinikken for å fjerne gipsen. Litt ubehagelig pga ømhet, men gikk fint. Var veldig blå under det ene øyet, dette ga seg etter 2 uker. Jeg var hoven en stund, men kunne fint se at nesa hadde ny form. Teipet nesa godt i ettertid, helt opp til 5 mnd etter operasjon. Jeg var aller mest fornøyd med nesa etter ca. 2 mnd. Den var rett og fin, med samme bredde som sist. Jeg la også merke til at neseborene mine etter operasjonen var like store; det var de ikke fra naturens side. Så det var bra. Det føltes også som om jeg pustet bedre gjennom nesa enn før operasjonen, som om nesa ble mer åpen. Men jeg la også merke til at nesa mi hadde en liten skygge på den ene siden, som om den var litt skjev. Dette ser man ikke veldig godt; bare hvis man gransker det. Når jeg gransker før-bilder tatt forfra så ser jeg samme skjevheten der. Ved kontroll på denne tiden sa Bjørn at jeg måtte være flink med å teipe nesetippen så den ikke skulle heve seg. Han sa også at «skyggen» av skjevheten kunne komme av at jeg har ulik «høyde» på ansiktet på hver side av nesen, om det gir mening. Da det var gått 3 mnd tenkte jeg at jeg kanskje kunne bruke solbriller igjen. Da hadde jeg ikke hatt på dette siden før jeg ble operert. Jeg visste jo at man måtte vente ca 2 mnd før man brukte briller. Jeg hadde de på 10 min. Da jeg tok de av kunne jeg kjenne et hakk i nesa, som fremdeles er der... Det er ikke synlig, men jeg kjenner det. Utrolig irriterende, men sikkert min egen feil. Nesa mi har endret litt fasong de siste månedene (altså måned 4-6 etter operasjon). Tuppen har blitt litt rundere, bredere og mindre definert enn den var 2 mnd etter operasjon. Jeg var på halvtårskontroll hos Dr. Tvedt forrige uke. Han var enig i at det var kommet både et lite (usynlig) hakk, og at tuppen hadde endret seg litt. Jeg har vært flink å teipe tuppen hele veien. Han satt litt filler i hakket, og kortisonsprøyte i nesetippen for å dempe hevelsen (han sa dette også kunne være brusk- eller arrdannelser, jeg husker ikke helt hva han sa..) Nå er det fire dager siden kortisonsprøyten, og samme hevelse. Mulig dette tar noen flere dager for å få virkning. Jeg skal tilbake om 3 mnd for å se om tuppen er endret da. Jeg har tatt før- og etter-bilder hele veien, fra før operasjon og fram til i dag. Jeg kan se på bildene at nesa ikke er like rett som den var noen mnd etter operasjon... Dette pga at tuppen har fått litt hevelse. Jeg håper at denne demper seg, og jeg vet jo at det kan gå opptil 1 år før nesa får sin endelige form. Dette sa de både på konsultasjon, og søsteren min sa det samme... Jeg er fornøyd med å ha fått fjernet kulen, det var jo derfor jeg valgte å operere meg! For å oppsummere; jeg forventet aldri perfeksjon. Jeg ville kun fjerne kulen. Og det ble jo gjort. Hevelsen på tuppen i ettertid er veldig kjedelig, også det at bredden på både nese og tuppen ser ut til å være bittelitt større. Langt i fra som en potetnese, bare at den ser litt fyldigere ut enn ca. 2 mnd etter operasjon. Jeg opplever både kirurgen og de andre som jobber hos Akademiklinikken som profesjonelle og kunnskapsrike. Jeg er spent på hvordan nesa velger å utvikle seg i de neste månedene! Og hvordan den ser ut neste gang jeg skal inn om 3 mnd. Håper tuppen går tilbake Om noen har spørsmål så er det bare å spørre, så skal jeg svare så godt jeg klarer Endret 18. juni 2020 av OsloJente5 Manglet avsnitt 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #2 Skrevet 14. juni 2020 Dette er bare reklame. Anonymkode: 59ae2...95c 31
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #3 Skrevet 14. juni 2020 I tillegg virker det som om du hr et usunt forhold til kropp og eget utseende. Du er midt i 30-årene og ikke bare bruker du plastisk kirurgi men også botox? Du har også en søster som bruker plastisk kirurgi? Vil fraråde alle dette du driver med, spesielt Akademiklinikken. STYR UNNA!!! Anonymkode: 59ae2...95c 18
K.B. Skrevet 14. juni 2020 #5 Skrevet 14. juni 2020 Hvor mye rabatt fikk du for å skrive dette TS? 16
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #6 Skrevet 14. juni 2020 Avsnitt pliiiiiis Anonymkode: 6e9ae...5df 11
OsloJente5 Skrevet 14. juni 2020 Forfatter #7 Skrevet 14. juni 2020 (endret) Hei! Dette er absolutt ikke reklame! Det kan jeg garantere dere! Bare et helt ærlig innlegg på mine opplevelser, det trenger ikke være reklame bare fordi det ikke er negativt...? Vil ikke akkurat si at jeg driver med overdrevent skryt heller, nøytralt og ærlig. I tillegg vil jeg også få understreke at jeg har et normalt forhold til egen kropp Bruker ikke botox nei. De som ikke får noe ut av dette trenger heller ikke kommentere. Jeg ville bare gi en beskrivelse av mine opplevelser der Endret 14. juni 2020 av OsloJente5 2
OsloJente5 Skrevet 14. juni 2020 Forfatter #8 Skrevet 14. juni 2020 8 minutter siden, K.B. skrev: Hvor mye rabatt fikk du for å skrive dette TS? Haha, ingenting
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #9 Skrevet 14. juni 2020 1 minutt siden, OsloJente5 skrev: Hei! Dette er absolutt ikke reklame! Det kan jeg garantere dere! Bare et helt ærlig innlegg på mine opplevelser, det trenger ikke være reklame bare fordi det ikke er negativt...? Vil ikke akkurat si at jeg driver med overdrevent skryt heller, nøytralt og ærlig. I tillegg vil jeg også få understreke at jeg har et normalt forhold til egen kropp De som ikke får noe ut av dette trenger heller ikke kommentere. Jeg ville bare gi en beskrivelse av mine opplevelser der Du får heller opprette skryteinnlegg på fb! Anonymkode: 5e9ee...a5f 4
OsloJente5 Skrevet 14. juni 2020 Forfatter #10 Skrevet 14. juni 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er bare reklame. Anonymkode: 59ae2...95c Kanskje du tolker det slik, men det var ikke ment som det.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #11 Skrevet 14. juni 2020 Fint at du ble fornøyd. Det ble ikke jeg. Anonymkode: e0144...334 6
OsloJente5 Skrevet 14. juni 2020 Forfatter #12 Skrevet 14. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fint at du ble fornøyd. Det ble ikke jeg. Anonymkode: e0144...334 Det var trist å høre... Jeg er ikke 100% fornøyd, skal sies det... Blant annet pga tuppen som ser ut til å ha «hovnet» litt opp i ettertid. Men som jeg sier så forventet jeg heller ikke perfeksjon, bare å rette opp det jeg ønsket. Som også ble gjort. Alle heler forskjellig. Ikke er helingsprosessen helt over enda heller, siden det kan gå opptil 1 år noen ganger før man får endelig resultat... Får bare vente å se
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #13 Skrevet 14. juni 2020 Masse tråder om folk som har lyst til å gjøre dette, noen med bukplastikk åså ser jeg... Det er vel fint at noen vil dele erfaringer? 😮 ❤️ Anonymkode: e5a8a...e83 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #14 Skrevet 14. juni 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: I tillegg virker det som om du hr et usunt forhold til kropp og eget utseende. Du er midt i 30-årene og ikke bare bruker du plastisk kirurgi men også botox? Du har også en søster som bruker plastisk kirurgi? Vil fraråde alle dette du driver med, spesielt Akademiklinikken. STYR UNNA!!! Anonymkode: 59ae2...95c Hun har jo ikke tatt botox! Botox og filler er ikke det samme!!!! Idiot! Anonymkode: 94fa3...5fb 3
OsloJente5 Skrevet 14. juni 2020 Forfatter #15 Skrevet 14. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hun har jo ikke tatt botox! Botox og filler er ikke det samme!!!! Idiot! Anonymkode: 94fa3...5fb Det stemmer - har ikke tatt botox Og den knerten med filler var for å fylle et bittelite hakk i nesa...
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #16 Skrevet 14. juni 2020 Jeg har operert brystene der, flere ganger, jeg er kjempe fornøyd. Det var en annen kirurg. Anonymkode: 94fa3...5fb
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #17 Skrevet 14. juni 2020 Akkurat nå, OsloJente5 skrev: Det stemmer - har ikke tatt botox Og den knerten med filler var for å fylle et bittelite hakk i nesa... Folk må lære seg forskjell, og ikke minst lese hi. før man svarer svada! Anonymkode: 94fa3...5fb 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #18 Skrevet 14. juni 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: Hun har jo ikke tatt botox! Botox og filler er ikke det samme!!!! Idiot! Anonymkode: 94fa3...5fb Det ene er ikke bedre en det andre. Anonymkode: 59ae2...95c
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #19 Skrevet 14. juni 2020 6 timer siden, OsloJente5 skrev: Det var trist å høre... Jeg er ikke 100% fornøyd, skal sies det... Blant annet pga tuppen som ser ut til å ha «hovnet» litt opp i ettertid. Men som jeg sier så forventet jeg heller ikke perfeksjon, bare å rette opp det jeg ønsket. Som også ble gjort. Alle heler forskjellig. Ikke er helingsprosessen helt over enda heller, siden det kan gå opptil 1 år noen ganger før man får endelig resultat... Får bare vente å se Hvorfor lager du et positivt innlegg om dette før det endelige resultatet? Du er jo ikke helt fornøyd. Anonymkode: 39385...158
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #20 Skrevet 14. juni 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har operert brystene der, flere ganger, jeg er kjempe fornøyd. Det var en annen kirurg. Anonymkode: 94fa3...5fb Må man operere flere ganger for å bli fornøyd? Anonymkode: acd2b...c4a 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå