Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv pcos og menstruasjon hver måned. Blir likevel ikke gravid. Noen som har en anelse hvorfor? Kan det være manglende eggløsning?

Anonymkode: d82d9...00a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har mens så har du eggløsning. Menstruasjon er en respons på eggløsning. 

Anonymkode: cc87e...761

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk hormoner.

Anonymkode: ca557...f59

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har mens så har du eggløsning. Menstruasjon er en respons på eggløsning. 

Les deg opp på PCOS

Anonymkode: ca557...f59

• Liker 7
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare tull. Jeg har pcos og fått oppfølging av gyni forbindelse med prøving. Vi sjekket blodprøver hver mnd rundt eggløsning over 6 mnd, jeg fikk ikke en eneste fullført eggløsning. 

Egget så riktig nok fint ut på ultralyd frem mot eggløsning, men det ble ikke sluppet slik det skulle. Det ble gjerne til en cyste som sprakk en mnd senere. 

Det er vanlig med umodne egg ved pcos, da blir du ikke gravid selv om du har regelmessig mens.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Umodne egg eller cyster.. hormonbehandling som f.eks pergotime kan hjelpe. For noen hjelper det med kun metaformin også. Men snakk med gyn 😊 Lykke til 

Anonymkode: f7d7b...29b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har pcos og måtte ha hormonbehandling for å bli gravid siden jeg ikke får eggløsning. Metformin kan også hjelpe, så jeg ville bestilt en time til gynekolog 😊

Anonymkode: 6ba62...dc4

AnonymBruker
Skrevet

Metformin hjalp for meg 🙂. Du kan fint ha menstruasjon uten eggløsning. Hvor lange sykluser har du? 

Anonymkode: e727a...ed6

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Metformin hjalp for meg 🙂. Du kan fint ha menstruasjon uten eggløsning. Hvor lange sykluser har du? 

Anonymkode: e727a...ed6

Har ikke noen fast syklus, men har lange sykluser :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har du prøvd å bli gravid? Jeg har selv PCOS og har faste, men litt lengre sykluser enn vanlig. Det tok meg ett år å bli gravid, men trengte aldri medisinsk hjelp. Har fått tre barn helt på egen hånd. 

Anonymkode: 975cb...bce

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge har du prøvd å bli gravid? Jeg har selv PCOS og har faste, men litt lengre sykluser enn vanlig. Det tok meg ett år å bli gravid, men trengte aldri medisinsk hjelp. Har fått tre barn helt på egen hånd. 

Anonymkode: 975cb...bce

Har prøvd ett år

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, Skogkløver skrev:

Det er bare tull. Jeg har pcos og fått oppfølging av gyni forbindelse med prøving. Vi sjekket blodprøver hver mnd rundt eggløsning over 6 mnd, jeg fikk ikke en eneste fullført eggløsning. 

Egget så riktig nok fint ut på ultralyd frem mot eggløsning, men det ble ikke sluppet slik det skulle. Det ble gjerne til en cyste som sprakk en mnd senere. 

Det er vanlig med umodne egg ved pcos, da blir du ikke gravid selv om du har regelmessig mens.

Fikk du medisiner for det? 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk du medisiner for det? 

Det begynner å bli noen år siden, men jeg måtte opp i trippel dose provera før jeg fikk eggløsning. Jeg brukte også primolut (?)men husker ikke dosen. 

AnonymBruker
Skrevet

Samme her, mens hver måned. Hormonnivåer helt på styr og Ikke blitt gravid. Har prøvd lenge. 

Anonymkode: dce1f...236

AnonymBruker
Skrevet

Prøv lavkarbo kosthold. Har hatt pcos i mange år. Etter noen måneder på lavkarbo kom eggløsningen.

Anonymkode: 60372...3df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...