Herremann40 Skrevet 14. juni 2020 #1 Del Skrevet 14. juni 2020 Hei jeg lurer på hva andre syns om denne problemstillingen. Min samboer er nå avgårde for 3 helgen på rad. Det har vært sommeravslutning jobb noen få kollegaer. Helg avgårde med venninner. Og nå sommeravslutning jobb hele avdelingen. jeg er hjemme med to barn. er det feil av meg og reagere på at hun 3 helger på rad er borte ? fikk melding nå av at hun også kommer sent hjem ikveld ( søndag ) Har sagt ifra tidligere at jeg syns det blir veldig mye. Og blir da møtt med irritasjon og sinne av st jeg nekter henne å være sosial 🤷♂️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #2 Del Skrevet 14. juni 2020 Kommer an på hvor mange helger eller i året hun drar avgårde? Ja, kanskje det ble litt mye med 3 helger på rad, men skulle hun gått glipp av 3 sosiale sammenkomster fordi du syns det blir litt mye? Er hun ellers mye avgårde? Er det du som styrer mest med barna? Anonymkode: 0425d...9e5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Herremann40 Skrevet 14. juni 2020 Forfatter #3 Del Skrevet 14. juni 2020 Hun er avgårde og jobber sent ca 2-3 ganger i uken. jeg styrer vel dessverre det meste hjemme og har skjemt bort sånn sett. Men gjør jeg det ikke blir ikke ting fulgt opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #4 Del Skrevet 14. juni 2020 1 time siden, Herremann40 skrev: Hei jeg lurer på hva andre syns om denne problemstillingen. Min samboer er nå avgårde for 3 helgen på rad. Det har vært sommeravslutning jobb noen få kollegaer. Helg avgårde med venninner. Og nå sommeravslutning jobb hele avdelingen. jeg er hjemme med to barn. er det feil av meg og reagere på at hun 3 helger på rad er borte ? fikk melding nå av at hun også kommer sent hjem ikveld ( søndag ) Har sagt ifra tidligere at jeg syns det blir veldig mye. Og blir da møtt med irritasjon og sinne av st jeg nekter henne å være sosial 🤷♂️ Der er tid for sommeravslutninger. Har dere ingen markeringer på din jobb/fritid? Anonymkode: 03a68...cb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #5 Del Skrevet 14. juni 2020 6 minutter siden, Herremann40 skrev: Hun er avgårde og jobber sent ca 2-3 ganger i uken. jeg styrer vel dessverre det meste hjemme og har skjemt bort sånn sett. Men gjør jeg det ikke blir ikke ting fulgt opp Hmm.. Men ja, da blir det vel ikke noe for hennes del neste helg forhåpentligvis? Og så må dere kommunisere sammen. Sett opp oppgaver dere fordeler mellom dere. Det og det skal du gjøre den og den dagen, og det og det skal jeg gjøre. Hvor gamle er barna? Får dere gitt hverandre litt oppmerksomhet i hverdagen? Anonymkode: 0425d...9e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #6 Del Skrevet 14. juni 2020 Får du forresten vært noe sosial selv? Jobber du? Og jobber du evt sent? Snakker dere sammen om alt og ingenting, altså kommunikasjon og ikke diskutering? Ha en ordentlig prat. Har dere av og til barnefri sammen? Og prøv å si ting ut fra et behov og ikke ut fra klaging. "jeg trenger at du tar ut av oppvaskmaskinen for nå skal jeg ditten og datten" Anonymkode: 0425d...9e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nøtta Skrevet 14. juni 2020 #7 Del Skrevet 14. juni 2020 Hadde ikke godtatt det, nei. Men er det hele helgen? Eller bare en kveld? Fungerer hun dagen etter eller er hun vekke da også? Dette er jo faktorer som også spiller inn. Om samboer feks går til kompiser 3 lørdager på rad, og jeg ikke har planer, er det greit. Fest 3 lørdager på rad der han går tidlig for å vorse og er fyllesyk dagen etter, er ikke greit. Er min mening da:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #8 Del Skrevet 14. juni 2020 1 minutt siden, nøtta skrev: Hadde ikke godtatt det, nei. Men er det hele helgen? Eller bare en kveld? Fungerer hun dagen etter eller er hun vekke da også? Dette er jo faktorer som også spiller inn. Om samboer feks går til kompiser 3 lørdager på rad, og jeg ikke har planer, er det greit. Fest 3 lørdager på rad der han går tidlig for å vorse og er fyllesyk dagen etter, er ikke greit. Er min mening da:) Enig i denne. Og veldig forskjell på å være borte tre helger på rad fredag-søndag, eller å være borte F.eks hver lørdag tre helger på rad. Det siste hadde jeg ikke hatt noe problem med, tre hele helger på rad skulle vært noe litt spesielt som vi måtte planlagt for. Min samboer jobber annenhver helg, og har de siste ukene studert de helgene han ikke jobber. Så har ikke akkurat sett mye til han, men så har det jo vært en spesiell situasjon. Anonymkode: 6e484...d34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Herremann40 Skrevet 14. juni 2020 Forfatter #9 Del Skrevet 14. juni 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Der er tid for sommeravslutninger. Har dere ingen markeringer på din jobb/fritid? Anonymkode: 03a68...cb1 Jo men vi har da bare en. Eller det blir jo ikke noe i år pga corona. Og vi er 400 stykker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Herremann40 Skrevet 14. juni 2020 Forfatter #10 Del Skrevet 14. juni 2020 6 minutter siden, nøtta skrev: Hadde ikke godtatt det, nei. Men er det hele helgen? Eller bare en kveld? Fungerer hun dagen etter eller er hun vekke da også? Dette er jo faktorer som også spiller inn. Om samboer feks går til kompiser 3 lørdager på rad, og jeg ikke har planer, er det greit. Fest 3 lørdager på rad der han går tidlig for å vorse og er fyllesyk dagen etter, er ikke greit. Er min mening da:) Det er hele helger. Fredag til søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Herremann40 Skrevet 14. juni 2020 Forfatter #11 Del Skrevet 14. juni 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får du forresten vært noe sosial selv? Jobber du? Og jobber du evt sent? Snakker dere sammen om alt og ingenting, altså kommunikasjon og ikke diskutering? Ha en ordentlig prat. Har dere av og til barnefri sammen? Og prøv å si ting ut fra et behov og ikke ut fra klaging. "jeg trenger at du tar ut av oppvaskmaskinen for nå skal jeg ditten og datten" Anonymkode: 0425d...9e5 Nei jeg får sjelden vært sosial. ja jeg jobber dagtid. Men ca 40-50 timer i uken. lager middag vasker hus. Osv vi har aldri barnefri. Kommunikasjon er typ jeg gir utrykk for min frustrasjon. Henne skjønner. Men det blir som det blir. Ingen forandring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #12 Del Skrevet 14. juni 2020 Når man har barn må man faktisk droppe sosiale ting nå og da, man kan ikke la partneren stå alene med hus og barn helg etter helg Anonymkode: 34566...34e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #13 Del Skrevet 14. juni 2020 Jeg syns ikke det hadde vært ålreit om mannen min brukte fritiden han har sammen med familien på alt annet 3 helger på rad. Hadde vært sinna. Anonymkode: 3fa35...f72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #14 Del Skrevet 14. juni 2020 1 minutt siden, Herremann40 skrev: Nei jeg får sjelden vært sosial. ja jeg jobber dagtid. Men ca 40-50 timer i uken. lager middag vasker hus. Osv vi har aldri barnefri. Kommunikasjon er typ jeg gir utrykk for min frustrasjon. Henne skjønner. Men det blir som det blir. Ingen forandring. Men hva når dere snakker om helgeplanene, du kan jo si, «nei, nå har du vært borte to helger på rad, denne helgen trenger jeg alene tid/synes jeg vi skal gjøre noe som en familie, så du kan ikke reise bort hele helgen». Hun reiser vel ikke bare plutselig avgårde. Rimelig sosial jobb som har to sommer avslutninger som varer en hel helg... vi pleier å ha en øl etter jobb en hverdag, evt en middag. Anonymkode: 6e484...d34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #15 Del Skrevet 14. juni 2020 7 minutter siden, Herremann40 skrev: Jo men vi har da bare en. Eller det blir jo ikke noe i år pga corona. Og vi er 400 stykker. Ja men da følger du jo det som er på din jobb. Og hun følger det som er på sin jobb. Er ikke venner feil at jobben din har Corona-angst. Anonymkode: 03a68...cb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #16 Del Skrevet 14. juni 2020 2 minutter siden, Herremann40 skrev: Nei jeg får sjelden vært sosial. ja jeg jobber dagtid. Men ca 40-50 timer i uken. lager middag vasker hus. Osv vi har aldri barnefri. Kommunikasjon er typ jeg gir utrykk for min frustrasjon. Henne skjønner. Men det blir som det blir. Ingen forandring. Ok, men da må dere enten oppsøke samlivsterapi eller ta tak i kommunikasjonen selv. Ikke begynn å klage (og ikke gjør det i dag, siden hun kommer hjem sent).. Å ha barn sammen er ikke ensbetydende med å behandle hverandre som dritt. Dere var vel kjærester før dere fikk barn? Hvis du kun gir uttrykk for frustrasjon, hun "skjønner", men det fortsatt ikke blir gjort noe så er dere virkelig nødt for å ende ende samlivet deres. Har dere venner/familie eller noen som kunne stilt opp som barnevakt en helg? Har dere pleiet forholdet deres i det siste? For forholdet deres virker lenger ute å kjøre enn at hun er ute og avgårde 3 helger på rad. Kommunikasjon vil være at man sammen finner løsninger. Det var et annet svar i en annen tråd at dere to skal se på hverandre som deres allierte. Hvordan hadde du behandlet din allierte? Med krasse ord, løgn, bedrag eller med å diskutere alle mulige løsninger og sammen angripe problemet? Du høres ut som du er sliten, og jeg håper dere sammen kan finne løsninger som passer for dere begge i fremtiden. Anonymkode: 0425d...9e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #17 Del Skrevet 14. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ok, men da må dere enten oppsøke samlivsterapi eller ta tak i kommunikasjonen selv. Ikke begynn å klage (og ikke gjør det i dag, siden hun kommer hjem sent).. Å ha barn sammen er ikke ensbetydende med å behandle hverandre som dritt. Dere var vel kjærester før dere fikk barn? Hvis du kun gir uttrykk for frustrasjon, hun "skjønner", men det fortsatt ikke blir gjort noe så er dere virkelig nødt for å ende ende samlivet deres. Har dere venner/familie eller noen som kunne stilt opp som barnevakt en helg? Har dere pleiet forholdet deres i det siste? For forholdet deres virker lenger ute å kjøre enn at hun er ute og avgårde 3 helger på rad. Kommunikasjon vil være at man sammen finner løsninger. Det var et annet svar i en annen tråd at dere to skal se på hverandre som deres allierte. Hvordan hadde du behandlet din allierte? Med krasse ord, løgn, bedrag eller med å diskutere alle mulige løsninger og sammen angripe problemet? Du høres ut som du er sliten, og jeg håper dere sammen kan finne løsninger som passer for dere begge i fremtiden. Anonymkode: 0425d...9e5 Ende skulle stå endre *** Anonymkode: 0425d...9e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nøtta Skrevet 14. juni 2020 #18 Del Skrevet 14. juni 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Der er tid for sommeravslutninger. Har dere ingen markeringer på din jobb/fritid? Anonymkode: 03a68...cb1 Er forskjell på å delta på sommeravslutning, og å ha 3 helgeturer på rad. En avslutning er ofte nok med en kveld, når det drar ut til tre skjønner jeg godt han reagerer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #19 Del Skrevet 14. juni 2020 2 timer siden, Herremann40 skrev: Hei jeg lurer på hva andre syns om denne problemstillingen. Min samboer er nå avgårde for 3 helgen på rad. Det har vært sommeravslutning jobb noen få kollegaer. Helg avgårde med venninner. Og nå sommeravslutning jobb hele avdelingen. jeg er hjemme med to barn. er det feil av meg og reagere på at hun 3 helger på rad er borte ? fikk melding nå av at hun også kommer sent hjem ikveld ( søndag ) Har sagt ifra tidligere at jeg syns det blir veldig mye. Og blir da møtt med irritasjon og sinne av st jeg nekter henne å være sosial 🤷♂️ I perioder, som før jul og sommerferie er det ofte slik. Anonymkode: ae07f...aa0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #20 Del Skrevet 14. juni 2020 La kjæresten din kose seg. Anonymkode: df6a4...83b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå