Gå til innhold

Er ikke norgesferie "skikkelig" ferie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tatt ut av tråden om feriepenger. 

En der som mener at norgesferie ikke er skikkelig ferie! 

Hva mener du? 

Anonymkode: f084e...091

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig.

Anonymkode: 038eb...a54

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er det det! Jeg syns faktisk det er ganske harry å påstå noe annet, for da fremstår man som så fisefin at det blir harry. Norge er jo fantastisk på sommeren, og vi har virkelig mange flotte plasser det er mulig å utforske. 

Anonymkode: f180e...7aa

• Liker 24
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Selvfølgelig er Norgesferie skikkelig ferie. 

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på om man reiser rundt i Norge, drar til fornøyelsesparker og ser ting eller om man bare er hjemme eller på hytta. Sistnevnte er ikke skikkelig ferie i mine øyne

Anonymkode: 1c18c...aa0

• Liker 3
Skrevet

Selvsagt. Synes noe av det beste med voksenlivet var å ta bilferien i Norge tiobake.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt er det det! Jeg syns faktisk det er ganske harry å påstå noe annet, for da fremstår man som så fisefin at det blir harry. Norge er jo fantastisk på sommeren, og vi har virkelig mange flotte plasser det er mulig å utforske. 

Anonymkode: f180e...7aa

Jeg synes det er mye mer harry med charterturer til "Syden" enn norgesferie. Er vel litt fisefin jeg også. 😂

Anonymkode: 3b718...b52

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Norgesferie kan jo være så mangt, jeg vil ikke sammenligne det å dra på dagstur eller på hytta, med utenlandsferier på hotell. I ferien vil jeg oppleve noe nytt, og i Norge er det for vanskelig å reise uten bil. Så i sommer blir det jobbing og sparing.

Anonymkode: 1ff91...f3c

• Liker 6
Skrevet

Nei jeg syns ikke det er skikkelig ferie å være i Norge hele sommeren.

Jeg liker følelsen av andre lyder, lukter, gater, språk, stemning og generelt ting som andre ting i matbutikkene osv. Jeg har alltid følt meg utrolig mye mer harmonisk når jeg er i andre land. Er nok ikke så norsk i sjela.

Ikke for at Norge ikke har mye fint, men jeg foretrekker altså å reise ut av landet. Om noen syns det er harry, teit osv bryr det meg fint lite. 

• Liker 24
Skrevet

I år blir det ikke ordentlig ferie. Ikke fordi jeg kommer til å være i Norge, men fordi jeg ikke tør å bestille noe. Plutselig gjør myndighetene helomvending og så har jeg tapt mange tusen uten å være sikker på om reiseforsikringen dekker det. Derfor blir det bare dagsturer, og jeg kommer i all hovedsak til å gå rundt i det samme gamle miljøet rundt her jeg bor, og det er ikke ordentlig ferie for meg. 

Det sagt så tror jeg at jeg må tilbake til helt tidlig i 20-årene siden sist jeg hadde hovedferien i Norge. Mindre turer litt her og der nesten hvert år, men ikke hovedferien. Ikke fordi Norge har lite å by på, men fordi mye er vanskelig å nå uten bil. Og selvsagt fordi reise er en av mine hobbyer. Jeg reiser ikke for strand og fyll i Syden,  jeg reiser for kultur og genuine opplevelser, gjerne til steder som ikke rennes ned av andre turister. Om andre synes det er harry plager meg lite, jeg kan synes kulturen rundt fotball er harry, men mange har det som hobby også.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke den typen ferie jeg ønsker meg. Det er heller ikke Danmark.

Har sett så godt som alt før. Det er vær-usikkert. Det er ingen veldig spennende restauranter jeg ikke har prøvd. Og med noen få unntak ingen hoteller som gir noe ekstra. Kulturen er kjent, luktene er kjent, vannet er kaldt. 

Jeg skal en tur til Nord-Norge, en tur på vestlandet, en tur til Danmark, og nå ser det også ut til at det blir Island. Men ferie sparer jeg mest mulig av til grenser åpner igjen. 

Anonymkode: 387c6...023

• Liker 5
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke den typen ferie jeg ønsker meg. Det er heller ikke Danmark.

Har sett så godt som alt før. Det er vær-usikkert. Det er ingen veldig spennende restauranter jeg ikke har prøvd. Og med noen få unntak ingen hoteller som gir noe ekstra. Kulturen er kjent, luktene er kjent, vannet er kaldt. 

Jeg skal en tur til Nord-Norge, en tur på vestlandet, en tur til Danmark, og nå ser det også ut til at det blir Island. Men ferie sparer jeg mest mulig av til grenser åpner igjen. 

Enig. På meg ser det ut til at det blir en tur til Danmark, Gotland, island, nord Norge, Vestlandet. Skal teste noen nye restauranter, gå på topptur, padle, surfe, en tur på spa og varme kilder. Ferie sparer jeg til neste år 

Endret av Jeffe
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For min del er ikke det ferie. Ustabilt vær, latterlig dyrt, og lite trivelige folk(ja nordmenn er ikke et veldig hyggelig folkeslag). Jeg er så avhengig av varme, sol og brunfarge. Og det har jeg ingen garanti for i Norge. Feriefølelsen får jeg først når jeg kan stå opp i et fremmed, helst nytt land, vandre til nærmeste bakeri/cafe og spise en frokost til en billig penge. Spise alle måltider ute, slippe alt av matlaging og opprydding selv. Skulle jeg gjort det tre uker i Norge hadde jeg blitt ruinert. Jeg vil kjøpe meg en is til 1 euro, ikke 40-50kr. Så nei, for MEG er ikke tvangsopphold i Norge ferie, men det betyr ikke at jeg ser ned på folk som velger å feriere i Norge av den grunn.

Så akkurat nå sitter jeg på gjerdet og venter på en mulighet til å komme meg til et annet land i løpet av juli siden jeg må ta ut fire uker ferie.

Anonymkode: e6087...b68

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Helt avhengig av ferietype. Slappe av på hytta, aktivitetssenter tar jeg gjerne i Norge. Oppleve noe nytt, utlandet.

Charter var jeg ferdig med som 15-åring, skikkelig kleint. 

Anonymkode: 2baa6...157

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Norge er så utrolig vakkert og har mye å by på. Mange som knapt har vært utenfor hjembyen blir overrasket.

Anonymkode: 9bd64...c07

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jo!

Anonymkode: cbb89...5f6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For min del er ikke det ferie. Ustabilt vær, latterlig dyrt, og lite trivelige folk(ja nordmenn er ikke et veldig hyggelig folkeslag). Jeg er så avhengig av varme, sol og brunfarge. Og det har jeg ingen garanti for i Norge. Feriefølelsen får jeg først når jeg kan stå opp i et fremmed, helst nytt land, vandre til nærmeste bakeri/cafe og spise en frokost til en billig penge. Spise alle måltider ute, slippe alt av matlaging og opprydding selv. Skulle jeg gjort det tre uker i Norge hadde jeg blitt ruinert. Jeg vil kjøpe meg en is til 1 euro, ikke 40-50kr. Så nei, for MEG er ikke tvangsopphold i Norge ferie, men det betyr ikke at jeg ser ned på folk som velger å feriere i Norge av den grunn.

Så akkurat nå sitter jeg på gjerdet og venter på en mulighet til å komme meg til et annet land i løpet av juli siden jeg må ta ut fire uker ferie.

Anonymkode: e6087...b68

Hvorfor er ikke nordmenn et trivelig folkeslag? Er ikke dette litt rasistisk å si i disse tider? 😊

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare de som ikke har råd til utlandet som sier at Norges ferie ikke er skikkelig ferie. En skikkelig ferie er alltid en utenlandsferie.

Anonymkode: ce021...ef9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norge er så utrolig vakkert og har mye å by på. Mange som knapt har vært utenfor hjembyen blir overrasket.

Jeg har vært i alle fylker. Og alle byer om man ikke regner med tettsteder som ikke burde hatt bystatus. Jeg har gått Galdhøpiggen, Besseggen, Prekestolen, Trolltunga, Skåla, i Rondane, og mye mer. Jeg har sett lindesnes, nordkapp, lofoten, hardanger. Vært innom det meste av fornøyelsesparker. Tatt hurtigruten, flåmsbanen og skibladner. Spist på alle michelinrestaurantene, med to unntak siden sist oppdatering. Bodd på the Thief, Alexandra, Farris bad, Ullensvang, Scandic nidelven, Bekkjarvik og Engø gård. 

Fint, flott og alt det der. Men det er ikke noe nytt, og spennende. Og været er høyst ustabilt. 

• Liker 7
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt avhengig av ferietype. Slappe av på hytta, aktivitetssenter tar jeg gjerne i Norge. Oppleve noe nytt, utlandet.

Charter var jeg ferdig med som 15-åring, skikkelig kleint. 

Anonymkode: 2baa6...157

Hva er så kleint med charter? Man kjører fly og buss til hotellet med andre nordmenn. Man må ikke være med på utflukter og annen sosialisering. De få gangene vi har bært på charter har vi hatt det fint. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...