AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #1 Skrevet 14. juni 2020 Hvordan gjør dere det? Er dere sammen som foreldre på ferier og høytider? Hvor mye er akseptabelt å ha samvær med sin x pga barna, viss en eller begge har ny kjæreste? Hvor langt kunne du strekt deg? Anonymkode: e81ce...8ae
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #2 Skrevet 14. juni 2020 Det er hyggelig å ha en viss sosial omgang med sin eks, for barnas skyld. Men samtidig synes jeg personlig ikke noe om å være sammen på ferie etc. Kjenner noen eks-par som får det til å fungere med nye partnere og tjue barn til sammen i jula, men de er også ualminnelig rause og med lavt konfliktnivå. Kjenner flere som koser seg på de sammenbitte tenners prinsipp, der konfliktene og stikkene ligger og ulmer rett under overflata rundt julemiddagen (slike julefeiringer hadde jeg selv som barn, helt til foreldrene mine ga opp å late som de likte hverandre). Ikke min idé om julekos! Jeg synes det er greit å etablere den nye normalen med en gang. Når mamma og pappa flytter fra hverandre, så endres alt. Da har vi annenhver jul og påske, og vi reiser på hver våre ferier. Heller det enn å holde på en familiesetting som strengt tatt ikke finnes mer, og så blir det bråk når nye partnere kommer inn i bildet (og etter den rå sorgen etter skilsmisse, så går jo livet videre for de aller fleste). Min nåværende mann valgte å feriere sammen med sin ekskone i flere år etter bruddet. Det viste seg at hans barn hele tiden gikk og håpet på at det skulle bli dem igjen en gang, noe som var helt uaktuelt for begge parter. Så for min del, både som skilsmissebarn, ekskone og ny partner, synes jeg det er fint med sivilisert omgang og en sjelden kopp kaffe. Men mye sosial omgang er ikke naturlig å ha for min del. Anonymkode: d00b8...30f 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #3 Skrevet 15. juni 2020 One big happy family passer ikke for alle. Dessuten blir det fort mer happy og kluss enn det man hadde tenkt. Pulte eksen min på badet i et juleselskap en gang. Det var jo ikke helt sånn det skulle være å leke familie for barnas skyld. Anonymkode: f482b...401
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #4 Skrevet 15. juni 2020 Kan feire høytider sammen ja. Før jeg fikk barn nr 2 var jeg på 14dagers ferie i "syden" med eks og barnet vårt,det gikk kjempefint,men var ganske mett av all svelgingen av kameler da jeg kom hjem🤭 Hadde kjæreste hjemme da,han tok det helt fint,samme hadde jeg gjort hvis han hadde reist på ferie med barn og mor. Anonymkode: e8a39...597
Zienna Skrevet 15. juni 2020 #5 Skrevet 15. juni 2020 Jeg tror foreldre gjør barna sine en bjørnetjeneste om de fortsetter å leke "kjernefamilie" etter brudd. En myk overgang kan vare bra, f.eks. at begge foreldrene er sammen med barna den første julaften. Å utsette disse familiære bruddene for lenge, kan føre til at barnas håp om foreldrenes gjenforening styrkes. Desto større blir skuffelsen når foreldrene finner nye partnere.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #6 Skrevet 28. juni 2020 Om man fint kan omgås hadde jeg strekt meg langt Anonymkode: 0f5f6...64d
Djungelvrål Skrevet 28. juni 2020 #7 Skrevet 28. juni 2020 (endret) feilpost Endret 28. juni 2020 av Apocalypte
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #8 Skrevet 5. juli 2020 På 28.6.2020 den 5.09, AnonymBruker skrev: Om man fint kan omgås hadde jeg strekt meg langt Anonymkode: 0f5f6...64d Her er det ikke kun å omgås, det er snakk om uker sammen, i samme hus, hytte og hotellrom. Altså hele juleuken, hele sommerferien under samme tak osv Anonymkode: e81ce...8ae
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #9 Skrevet 5. juli 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er det ikke kun å omgås, det er snakk om uker sammen, i samme hus, hytte og hotellrom. Altså hele juleuken, hele sommerferien under samme tak osv Anonymkode: e81ce...8ae Da kan dere se langt etter fremtidige partnere. Hele sommerferien, dele hotellrom. Hvorfor i det hele tatt skilles om dere allikevel skal være så mye sammen? Anonymkode: ceff7...2df
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #10 Skrevet 5. juli 2020 Jeg har en grei omgangstone med min eks, men å feire jul med han for sønnens skyld hadde jeg ikke giddet. Sønnen vår var uansett så stor da vi skilte lag (16), at den slags var ikke nødvendig. Eksen er innom her en gang i blant, spiser noen ganger middag her sammen med sin sønn og meg, men ikke så veldig ofte. Han (eksen) har en ny samboer forlengst, men jeg har ikke det. Jeg vet egentlig ikke hvor mye hun vet om at han er her eller hva han egentlig gjør av tjenester for meg (som er ganske mye....) men kjenner jeg han rett, betror han seg ikke spesielt mye hjemme. På fredag var eksen her i flere timer, fordi vi ventet på sønnen vår som var forsinket hjem fra jobb. Eksen skulle hente han, og ble sittende og snakke med meg i tre timer mens vi ventet. Det vet jeg ikke om han har fortalt sin samboer. Det var jeg som valgte å gå og be om skilsmisse, og det er overhodet ikke noen "sånn tone" i mellom oss, vi er helt ferdige med hverandre. I alle fall jeg. Anonymkode: a5aeb...9cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå