AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #1 Skrevet 14. juni 2020 Jeg har fått et jobbtilbud, men er veldig usikker på hva jeg skal svare, av mange grunner. Et av de er pga det er på andre siden av landet, og på en veldig liten plass hvor jeg ikke kjenner noen. Kjæresten min har sagt ja til å bli med dersom han får en jobb der. Jeg har merket at på alle de utlyste stillingene i fylket jeg har fått jobb i (innen mitt yrke) har det stått i utlysningen "regionene og kommunene kan gi råd og veiledning med hensyn til å finne bolig, jobb til ektefelle/samboer og barnehageplass". Hvor bokstavlig kan man ta dette - er det slik at de faktisk hjelper til med å finne jobb til en samboer, og er det noen som har erfaring med dette? Anonymkode: 4b0ac...b9c
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #2 Skrevet 14. juni 2020 Ingen finner jobb til samboeren din. Voksne mennesker er i stand til å søke jobb selv, med mindre de er psykisk utviklingshemmede. Anonymkode: 2e43d...2ed 1
Gjest ti10 Skrevet 14. juni 2020 #3 Skrevet 14. juni 2020 De kan sikkert hinte om, gi råd og bruke nettverkene sine, spesielt på små plasser. Men det er jo ingen garanti, det kommer veldig an på bransje, og hvor kresen man er. Hvis det er snakk om et veldig spesialisert yrke, vil det nok bli krevende å finne noe relevant på et lite sted. Det er jo ikke sånn at de oppretter stillinger eller tryller, for å si det rett ut. Kan du ikke sjekke litt selv om hvordan forholdene er for den aktuelle bransjen på stedene som er aktuelle?
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #4 Skrevet 14. juni 2020 De gir råd og veiledning. De gir ikke jobb. Anonymkode: 49c78...90b 1
Gjest theTitanic Skrevet 14. juni 2020 #5 Skrevet 14. juni 2020 Hørtes ut som et lite fraflytningstruet sted. De kan være behjelpelige om de er veldig interessert i at unge etablerer seg der. Men det hjelper ikke om det er slik at stedet er fraflytningstruet fordi jobber ikke finnes.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #6 Skrevet 14. juni 2020 De kan henvise han til steder hvor han kan søke, de finner ikke jobb til han, de rådgir. Anonymkode: ba7f1...b3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå