Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

jeg har et spørsmål. Jeg lurer på om jeg kan være gravid, (testene er negative nå, men tester tidlig😅😅).

Jeg lurte på om noen av mennene deres har på en måte hatt symptomer? Og hva slags?

Jeg har ikke fortalt at jeg har testet.. Men lest at mennene også kan forandre seg under kjærestens graviditet? Stemmer dette?

Samboer klager på kontant kvalme, hodeverk og sliten. Vil bare høre om det kan være en sammenheng på en måte😅😅

Høres sikkert helt tullete ut, men hadde vært gøy og vite om noen av deres kjære merket noe da dere var gravide.

Anonymkode: f9a8c...375

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som pappa til to hadde jeg ingen fysiske kroppslige symptomer. Men absolutt mentale, en skrekkblandet fryd. Og veldig beskyttende over mor og barn. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Han la på seg minst like mye som meg, ellers den samme.

Anonymkode: 97496...714

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns egentlig det er litt trist hvor mye rart prøvere innbiller seg og hvor mange halmstrå de griper etter for å sannsynliggjøre en graviditet. Jeg tror mange som oppretter lignende tråder hadde hatt godt av å fokusere på noe annet. Skjønner dere ikke hvor sprø slik symptom-jakt høres ut? Selvfølgelig skyldes ikke samboeren din sin dårlige form at du kanskje, muligens er gravid! Du er eventuelt så kort på vei at ikke din egen kropp reagerer på det enda, så hvordan i all verden skulle liksom hans kropp ha fanget opp en graviditet på dette tidspunktet? At noen fedre kan få noen slags symptomer utover i graviditeten blir noe helt annet, du har ikke kommet til IKM enda.

Om du er gravid kan ingen vite enda, men jeg kan garantere deg at du ikke skal tolke samboerens dårlige form som et symptom. 

Anonymkode: d8fe1...2c5

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns egentlig det er litt trist hvor mye rart prøvere innbiller seg og hvor mange halmstrå de griper etter for å sannsynliggjøre en graviditet. Jeg tror mange som oppretter lignende tråder hadde hatt godt av å fokusere på noe annet. Skjønner dere ikke hvor sprø slik symptom-jakt høres ut? Selvfølgelig skyldes ikke samboeren din sin dårlige form at du kanskje, muligens er gravid! Du er eventuelt så kort på vei at ikke din egen kropp reagerer på det enda, så hvordan i all verden skulle liksom hans kropp ha fanget opp en graviditet på dette tidspunktet? At noen fedre kan få noen slags symptomer utover i graviditeten blir noe helt annet, du har ikke kommet til IKM enda.

Om du er gravid kan ingen vite enda, men jeg kan garantere deg at du ikke skal tolke samboerens dårlige form som et symptom. 

På alle mine graviditeter visste mannen at jeg var gravid før jeg visste det, og det er slett ikke uvanlig. Vil dog si at det høres merkelig ut at mannen får symptomer.

Anonymkode: f91d1...257

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spurte om noen hadde opplevd det. Jeg er ikke prøver og innbiller meg ingen ting- altså, er jeg ikke gravid gjør det INGEN TING. Vi er som sagt IKKE prøvere, men blir vi gravide er ungen mer enn hjertelig velkommen. Synes vell det er mer teit av deg og snakke om ting du ikke vet👌👌

Ha en ellers fin dag. Håper du kan lære deg og lese innleggene før du kommenterer. Her spurte jeg om det var sant at menn merker det, ikke noe annet.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis mannen får sympati symptomer så er da snakk om langt ut i svangerskapet etter at partner har klaget over plager i lengre tid. Det er utrolig hva man kan innbille seg når man bare hører det ofte nok.

Han kan ikke innbille seg symptomer på din mulige graviditet han ikke engang vet om. Han er nok på vei til å bli syk eller kanskje han reagerer på varmen, er ikke uvanlig å føle seg dårlig av varmen.

Anonymkode: a433d...18a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spurte om noen hadde opplevd det. Jeg er ikke prøver og innbiller meg ingen ting- altså, er jeg ikke gravid gjør det INGEN TING. Vi er som sagt IKKE prøvere, men blir vi gravide er ungen mer enn hjertelig velkommen. Synes vell det er mer teit av deg og snakke om ting du ikke vet👌👌

Ha en ellers fin dag. Håper du kan lære deg og lese innleggene før du kommenterer. Her spurte jeg om det var sant at menn merker det, ikke noe annet.

Og det svarte jeg vel strengt tatt på? Det er ikke mulig at samboeren din reagerer på en graviditeten før IKM med å få kvalme, hodepine og bli sliten. Og jo, du innbiller deg jo ting, selv om du ikke vil innrømme det. De færreste ville vel dratt en sammenheng mellom en mulig graviditeten som er kjempekort på vei og en mann med hodepine og kvalme. Det er ikke en normal parallell å dra. 

• Liker 6
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 

jeg har et spørsmål. Jeg lurer på om jeg kan være gravid, (testene er negative nå, men tester tidlig😅😅).

Jeg lurte på om noen av mennene deres har på en måte hatt symptomer? Og hva slags?

Jeg har ikke fortalt at jeg har testet.. Men lest at mennene også kan forandre seg under kjærestens graviditet? Stemmer dette?

Samboer klager på kontant kvalme, hodeverk og sliten. Vil bare høre om det kan være en sammenheng på en måte😅😅

Høres sikkert helt tullete ut, men hadde vært gøy og vite om noen av deres kjære merket noe da dere var gravide.

Mannen min var kvalm, uvel og la på seg minst 10kg. Det kalles «sympatigraviditet».

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Hudpleier said:

Mannen min var kvalm, uvel og la på seg minst 10kg. Det kalles «sympatigraviditet».

Innen de første 2 ukene etter unnfangelsen, siden det er det ts spør om?

Anonymkode: 293fc...d82

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 

Mannen er sliten uten grunn 😅fikk kviser og la på seg en del kilo! det ser nesten ut som om vi bærer et barn var for oss 😂 siden han også har blitt rund og hard i magen. 

Hormonell kan han også være mer enn det han pleide 😂

Anonymkode: 3162c...3bc

AnonymBruker
Skrevet

Du har det som kalles couvade syndrom, eller sympatisvangerskap. Da kan man oppleve symptomer uten å være gravid. Så ja, det er mulig for mannen å oppleve symptomer. 

Anonymkode: 09bad...225

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 

Ville vel heller tenkt tanken om at det kan vøre corona enn at kroppen hans merker at du er gravid... mange av de som har testa positivt vsr jo nettop det, kvalme, hodepine og slitne..

Anonymkode: d6701...e11

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om jeg kan være gravid, (testene er negative nå, men tester tidlig😅😅).

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er som sagt IKKE prøvere, men blir vi gravide er ungen mer enn hjertelig velkommen

Interessant løsning, dere er ikke prøvere men dere bruker ikke prevensjon, du tester lenge før IKM likevel og dere ønsker dere barn? På hvilken måte er dere ikke prøvere da? 

Anonymkode: 1f92e...4f3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
På 14.6.2020 den 13.35, AnonymBruker skrev:

På alle mine graviditeter visste mannen at jeg var gravid før jeg visste det, og det er slett ikke uvanlig. Vil dog si at det høres merkelig ut at mannen får symptomer.

Anonymkode: f91d1...257

Men jeg har lest om menn som har følt på et ekstremt beskytterinnstinkt ovenfor gravide. Og som har sagt ifra om det til den gravide, før den gravide har sagt det selv... 

Var også en lege som sa at man kan se hormonendringer hos menn med gravid partner. Og det er kanskje hormoner, kombinert med den gravide sitt endrede matmønster som fører til vektøkning hos mannen også? 

Min mann har ikke noen slike symptom.. Men kanskje litt vel kjeftet på meg (får ikke klatre på stol/krakk/benk. Får hele tiden beskjed om å være forsiktig😜

Anonymkode: 8838d...a44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...