Gå til innhold

hvor mange kaker + bryllupskake?

Anbefalte innlegg

Gjest brud i sommer
Skrevet

Vi blir ca 40 gjester, og lurer på hvor mange kaker vi må ha i tillegg til vår 3-lags bryllupskake. Litt med tanke på mengder, men kanskje mest med tanke på variasjon.. Hvor mange og hvilke kaker skal dere ha?

(PS. Vår bryllupskake er Sachertorte = sjokoladekake)

Videoannonse
Annonse
Gjest lindas
Skrevet

jeg tenker meg at det blir bryllupskake(enda ikke bestemt hva slags) + 3-4 "ordentlige" kaker, eks: kransekake,ostekake,iskake og ev sjokolade kake...

ikke "hundre" forkjellige små kaker...

vi blir ca 80-90 til kaffe.

Skrevet

Kaker me hadde:

Bryllup kake (marsipan)

dronning kake

sjokolade kake

verdensbeste

konjak kake

oste kake

mandel kake med gul krem

gele (til de minste)

+ 2 te,men kjeme ikkje på ka dei hette.

Me var 55 stk i bryllupet.. Der var litt kaker igjenn.. Men det er bedre og ha for møkje enn ka for lite,syns eg da.. :plystre:

Gjest brud i sommer
Skrevet

:o etm, hvor stor bryllupskake hadde dere - som hadde så mange andre kaker?

Og var det mye eldre/godt voksne? (ofte de største kakespiserne..)

Ble litt bekymret.. Jeg hadde tenkt å ha

kransekake

marsipankake

ostekake

evt. gulrotkake..

det var det.. og kanskje et fruktfat (er alltid godt med litt frukt ved siden av alle kakene..)

Kanskje dette er litt lite da?

Gjest lindas
Skrevet
  og kanskje et fruktfat (er alltid godt med litt frukt ved siden av alle kakene..)

FRUKT ja, det må jeg huske... sant det, godt med litt friskt blant alt det søte!! :-)

Skrevet

vi skal ha bryllups kake som er tre etasjer, pluss en enkel en på siden av. i tillegg til dette skal vi disse kakene

* moltekrem

•fromasj kake

verdens beste

•daimkake med nøttebunn

•damimkake

•gelekaka

ostekake

•firkløverkake

•gele/mandel

karamell kake

•kransekake , 3 stykk

snickers, bounty, rullekake med fløte og friske bær

i tillegg skal vi ha lefser:)

Gjest brud i sommer
Skrevet

:o oioioioi.. :o Gjestene skal vel spise middag også?

Hvor mange gjester har du som skal ha så mange kaker??

Er det jeg som er helt på jorde her eller?? Jeg hører jo om folk som kun har bryllupskake.. :roll:

Hos oss skal vi ha plass til litt drikke etterpå + chips... :)

Skrevet

Man må regne med at evt. kaffegjester som ikke har vært til middag spiser ihvertfall 3-4 kakestykker. Middagsgjestene spiser som regel et par stykker..

Vi skal ha 3-etg sjokolade bryllupskake, verdens beste, suksessterte, gulrotkake, kransekake, ostekake pluss et par kaker til. Vi blir noen og femti til kaffe...

Bedre å beregne for mye enn for lite..

Skrevet

Regner med vi blir ca. 30 til kaffen. Skal ha en stor lukket valnøtt og en kransekake og et par kransekakekurver med twist. Holder i massevis.

Vi skal ha bryllupet midt på sommeren, og da blir det fort nok kremkake i varmen :)

Skrevet

Først hadde vi tenkt at vi skulle ha bryllupskake, kransekake og lefser, men nå får vi venner/familie til å bake 4-5 kaker i tillegg. Vi blir ca 65 stykker.

Syns det er greit med noen kaker i tillegg, da ikke alle er like glad i kremkake.

Skrevet

Vi blir 45 og vi skal ha: (etter anbefaling fra min bror som baker kaker til bryllup på hotell...)

* 3 etasjer marsipankake

* 1 sjokoladekake

* Fruktgelekake (usikker på om han sa 1 eller 2)

* Kransekake

* Frukt

Regner med det holder i lange baner jeg.

Vi er mange unge da - kun 10 over 50 - resten under 30....

Skrevet

Vi var 75 personer, alle var til middag og vi hadde kun kaker, ikke dessert. Kakebordet besto av flg.:

- fem-etg bryllupskake (annenhver etg. nøttebunn med pasjonsfruktmousse og sjokoladebunn med bringebærmousse)

- marsipankake

- kransekake

- lefser

- eksklusiv belgisk konfekt

Det var ikke mye igjen etterpå, så vi kunne sikkert hatt et par kaker til. Samtidig så fikk jeg absolutt inntrykk av at alle var godt forsynt.

Litt senere fikk vi satt ut fat med oppskåret frukt, samt chips o.l.

Skrevet

Vi var ca. 70 til kaffe. 50 av disse hadde spist middag også.

Vi hadde:

* Bryllupskake, 3 etasjer, marsipankake.

* Sachertorte

* Ostekake

* Hvetekringle

* 2 Succekaker

* Vannbakkelskuler (slike som er fylte med vaniljekrem :sikle: )

Det ble igjen den øverste delen av bryllupskaken, litt kringle og smuler av de andre kakene. Men alle var da stappmette på kaker også.... :ler:

Senere på kvelden ble det satt frem peanutter og saltstenger. Dette var veldig populært. :-)

Skrevet

For vår del ser det ut til at det blir med KAKEN og chips og snacks... Mulig vi baker et par lette kaker, men erfaringsmessig fikk vi høre at det ikke var nødvendig der vi skal feire - så jeg vet ikke jeg!

Gjest septemberbrud05
Skrevet

Vi blir rundt 40 stk og ble av serveringsstedet annbefalt å ha ha 7 kaker i tillegg til 3 etg. bryllupskake. En av disse 7 kakene blir en stor kringle.

Tror ant kaker kommer veldig ann på hvor i landet man skal ha bryllupet. Vet at i visse landsdeler beregner man nesten en halv kake pr. pers....

Skrevet (endret)

slettet

Endret av gaja
Gjest Kakeglad brud
Skrevet

Jeg satt akkurat og skrev ned kaker da jeg leste denne tråden...

Vi blir ca 45 stk som alle skal til middag og vi har tenkt å ha følgende kaker:

- Bryllupskake - 3 etg.

- Kransekake

- Gelekake (med sukkerbrød)

- Bløtkake med friske jordbær

- Peanuttkake

- Verdens beste

- Gelekake (av kun gele og krem)

- Sjokoladekake

- Ostekake

- Ambasadekake

- Kling (lefser)

Blir 11 kaker det... er en kakeglad familie på min side så kanskje det blir en kake til eller to...

Skrevet

Tenk deg selv hvor mange kakestykker du klarer etter å ha spist middag. 2? Kanskje 3? Om man tar hardt i og sier at alle spiser tre kakestykker (noe som ikke er tilfelle), og regner at det er 16 kakestykkre på en kake (som oftest er det mer) så trenger man f.eks til 40 gjester 7,5 kaker i normal størrelse. Om man da sier seks kaker pluss bryllupskake vil man ha nok i massevis, og ingen vil klare å smake på alle kakene med mindre de tar veldig små stykker. Husk å ha noen kaker uten nøtter/mandler, siden folk ofte er allergiske.

Skrevet

Vi blir 35stk og i tillegg til bryllupskaken blir det:

-suksessterte

-mokkakake

-ostekake

-firkløverkake

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Vi blir sånn ca. 80 med kaffegjestene og har til nå kommet frem til

* bryllupskaken

* Sjokolade kake

* Oppned kake

* 2 daimkake

* Gulrotkake

* Hjemmelaget karamelpudding med vaniljesaus

* Hjemmelaget sjokoladepudding

* Fruktfat

Det blir satt ut snacks i hver enkelt bord også

Og når det nærmer seg midnatt så er det tid for nattmat som skal bestå av spekefat, kylling, potetsalat osv

tor jammen det blir nok, ellers så ser jeg for meg at vi kun eter den dagen :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...