AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #1 Skrevet 14. juni 2020 Hei. Hva er kģ sine tips til å få redusert magefett og midjemål? Kostholdsråd , treningstips , og andre tips mottas med takk. Anonymkode: 8c561...424
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #2 Skrevet 14. juni 2020 Følger med her jeg også. Anonymkode: c3e7f...a49
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #3 Skrevet 14. juni 2020 Mitt første tips for å redusere midjemål er å få strammet opp det innvendige "korsettet" gjennom å styrke kjernemuskulaturen. Jeg gikk ned 4 cm i midjen på kort tid bare ved hjelp av daglige kjerneøvelser. (Jeg bruker mye slyngeøvelser, men planke, sideplanke, diagonalløft med fokus på kjerne osv er veldig enkle og nyttige øvelser i denne sammenhengen) Den beste begynnerøvelsen jeg har er å ligge på rygg med føttene i bakken (bøyde knær), og stramme kjernen (inn og opp). Denne er god for å lære å få kontakt med de dype musklene du fakstisk skal trene. Ellers er det lett å trene de ytre musklene, og de dype musklene forblir utrente og svake. Jeg starter med å "forberede grunnen før jeg setter opp grunnmuren, og bygger resten av huset." Når du har fått kontakt med musklene er det lettere å gå over til de tyngre øvelsene. Holdning er også alfa og omega. Ryggen, og spesielt øvre del av ryggen, bør derfor ikke glemmes. Kosthold. Der er det mange ulike meninger, men for min del er det sukker som øker midjemålet, og fraværet av sukker reduserer det. Jeg har også kommet frem til at det er en kombinasjon av styrketrening og kondisjonstrening som er mest effektivt for å redusere fettprosenten. Det hjelper godt med god styrke i muskulaturen, men en sterk kropp ser bedre ut når fettprosenten er normal. Mitt treningsprogram er enkelt, jeg jogger 3 dager i uken, og trener styrke 2 dager. Kjerneøvelsene gjør jeg hver dag. Jeg spiser "normalt", men er bevisst på å ha et begrenset inntak av sukker og raske karbohydrater. Anonymkode: ca390...f45 2
moroklompen Skrevet 14. juni 2020 #4 Skrevet 14. juni 2020 (endret) Dette gjorde jeg: kuttet ut alt av raske karbohydrater og stivelse, alt av brus, del-faster (spiser mellom 11-19), drikker min. 2 liter vann og masse grønn te, spiser ren mat og ikke blandingsprodukter, baker kjøtt/fisk i ovnen, lager mat som tar kort tid for å ikke bli lei, preppet endel mat som er klart i kjøleskapet til f.eks salat. Kokte rødbeter i boks, renset granateple, hummus, oppstekte kyllinglår som bare kan varmes. En typisk dag ser gjerne slik ut: lunsj kl 11: Ett bakt kyllinglår, ett par ss hvitløksrømme, salat av 1/2 boks linser, 1/4 agurk, en håndfull fersk spinat, 1-2 rødbeter, litt fetaost, salt, pepper, hvitløk og en dæsj olivenolje og god balsamico (granateplebalsamico er favoritten fra Oliviers). I løpe av dagen snacker jeg enten på rå brokkoli/selleri/agurk med hummus eller ett par knekkebrød med hummus. Middag Rundt 18.30 er det samme som lunsj bare med gjerne en laksefilet istedenfor kylling. Går lang tur tre kvelder i uken og har Ellipse maskin hjemme og dumbells som jeg trener med ca 1 time fire ganger i uken. Og ja, kuttet ut alkohol helt i perioden jeg ønsket å gå ned i vekt. Gått ned mange kilo, fått flat mage, sover bedre, fått finere hud og føler meg generelt sunn og frisk. Endret 14. juni 2020 av moroklompen 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #5 Skrevet 14. juni 2020 Punkt-slanking er vanskelig å få til. Spis sunn mat med færre kalorier og tilfør aktivitet/ trening så forsvinner både magefett og annet fett, og midjen blir smalere.... Det er faktisk ikke mer komplisert enn som så. (Det er så mange lignende spørsmål her inne, det virker som om mange tror det finnes en slags hemmelig mirakel-løsning 😄 Det er ikke det ser du, alt koker ned til det samme, spis mindre og tren mer! 😉) Anonymkode: 0ace4...fa3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #6 Skrevet 14. juni 2020 I tillegg til å spise sunt har jeg brukt tung rokkering. Jeg synsdet virker som den har effekt. Anonymkode: 5e6be...4ca
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #7 Skrevet 14. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Punkt-slanking er vanskelig å få til. Spis sunn mat med færre kalorier og tilfør aktivitet/ trening så forsvinner både magefett og annet fett, og midjen blir smalere.... Det er faktisk ikke mer komplisert enn som så. (Det er så mange lignende spørsmål her inne, det virker som om mange tror det finnes en slags hemmelig mirakel-løsning 😄 Det er ikke det ser du, alt koker ned til det samme, spis mindre og tren mer! 😉) Anonymkode: 0ace4...fa3 Punktslanking er ikke mulig, det har du rett i, men illusjonen om punktslanking av magen er lett å få til ved hjelp av god holdning og sterk kjernemuskulatur. Du ser slankere ut med en gang dette er på plass. Det er heller ikke alltid at vektreduksjon er det som må til for å få en smalere midje og flatere mage, slik du så enkelt foreslår. Jeg er et godt eksempel på det. Jeg hadde normal vekt (bmi 21) men høy fettprosent, og var såkalt "tynnfeit/innfeit", der mesteparten av det overflødige fettet lå på magen. Vekten var ikke problemet, men fettprosenten var det, og løsningen for meg var derfor ikke vekttap, men å erstatte fettet med muskulatur."Spis mindre, tren mer" er derfor ikke en universalløsning som passer alle problemer. Her spurte TS spesifikt om magefett, og smalere midje, og da er det de svarene hun er ute etter. Anonymkode: ca390...f45 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #8 Skrevet 15. juni 2020 Gå keto eller carnivore. Dvs kutt ut alt korn, hvete, øl, poteter, stivelse, mais, prosessert sukker, kunstige søtningsmidler.. Det eneste som virkelig hjelper. Anonymkode: 53478...817
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå