AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #21 Skrevet 14. juni 2020 1 time siden, Kenelz skrev: Vil ikke si at jeg bruker så mye energi da jeg ikke sprer negativitet og har bare skrevet smått her inne på forumet. Fritid har jeg og det brukes på gode vibber. 😘 Nei, jeg bruker ikke så mye energi på en mening jeg heller, positiv eller negativ. Du sprer ikke negativitet? "Folk har for mye fritid"..osv. syns nå det er ganske negativt slengt ut om folk som svarer og kanskje utdyper svar på et spørsmål som interesserer dem? For noe som du hevder egentlig er totalt uinteressant for deg, så bruker du jo da mye energi på det. Betyr ikke at folk er onde selv om de har en mening om en skjønnhetstrend. Anonymkode: d217b...66c
Kenelz Skrevet 15. juni 2020 #22 Skrevet 15. juni 2020 8 hours ago, AnonymBruker said: Nei, jeg bruker ikke så mye energi på en mening jeg heller, positiv eller negativ. Du sprer ikke negativitet? "Folk har for mye fritid"..osv. syns nå det er ganske negativt slengt ut om folk som svarer og kanskje utdyper svar på et spørsmål som interesserer dem? For noe som du hevder egentlig er totalt uinteressant for deg, så bruker du jo da mye energi på det. Betyr ikke at folk er onde selv om de har en mening om en skjønnhetstrend. Anonymkode: d217b...66c om du tolker å ha mye fritid som negativitet er helt greit, men hva som faktisk ikke er greit er å kritisere andre for utseendet sitt. Greit å ha en mening, men la heller vær å spre den meningen om det ikke gjør noe andre godt. Har aldri skrevet at det er uinteressant, men heller at folk ikke skal bry seg hva andre gjør med utseendet. Om det hadde vært uinteressant hadde jeg latt vær å kommentere. Regner med at du er voksen nok til å skjønne det. Du hadde ikke likt det selv om andre folk på nettet eller i virkeligheten hadde kommentert negativt på utseendet ditt. Og jo, det er negativt det du/dere skriver på forumet. Les tråden. Og skjønner ikke hva du mente med den siste setningen. Hvor har jeg skrevet at dem er ond?
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #23 Skrevet 15. juni 2020 Det ser ikke ut. Ingen oppegående mennesker tar fillers i leppene. Anonymkode: e6d9a...994 6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #24 Skrevet 15. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det ser ikke ut. Ingen oppegående mennesker tar fillers i leppene. Anonymkode: e6d9a...994 Jo det er mange oppegående som gjør dette. Du har en preferanse og syntes det ikke er pent, og det er garantert mange som ikke syntes ting du gjør med deg selv er pent. Og det er helt greit. Det som derimot ikke er greit, er å spre hat og rakke ned å andres utseende, da er man ikke mye oppegående om man har så mye hat i seg - jobb med deg selv. Værre å være ufin på innsiden Anonymkode: 4b6e3...e17 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #25 Skrevet 15. juni 2020 1 time siden, Kenelz skrev: om du tolker å ha mye fritid som negativitet er helt greit, men hva som faktisk ikke er greit er å kritisere andre for utseendet sitt. Greit å ha en mening, men la heller vær å spre den meningen om det ikke gjør noe andre godt. Har aldri skrevet at det er uinteressant, men heller at folk ikke skal bry seg hva andre gjør med utseendet. Om det hadde vært uinteressant hadde jeg latt vær å kommentere. Regner med at du er voksen nok til å skjønne det. Du hadde ikke likt det selv om andre folk på nettet eller i virkeligheten hadde kommentert negativt på utseendet ditt. Og jo, det er negativt det du/dere skriver på forumet. Les tråden. Og skjønner ikke hva du mente med den siste setningen. Hvor har jeg skrevet at dem er ond? Det var du som kommenterte først at folk hadde for mye fritid. Ja, jeg hadde selvfølgelig ikke likt hvis noen kommenterte mitt naturlige utseende negativt. Men du klarer vel å skille mellom et fake utseende og naturlig utseende? Hvorfor kan ikke jeg si i et forum at jeg ikke syns det er pent med et ansikt fullt av fillers tråden handler om dette? Tror du alle jentene med filler i leppene sitter og leser KG og gråter nå? Forstår fortsatt ikke hva du gjør her inne. Anonymkode: d217b...66c 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #26 Skrevet 15. juni 2020 For meg er det et totalt unødvendig inngrep om jeg stort sett synes ser rart ut. Nå er jeg tannlege, og er over gjennomsnittet opptatt av munnen da. Anatomien blir helt feil med fillers. Det synes veldig godt, selv i moderate mengder. Man mister de naturlige "rynkene" alle har og får en helt glatt overflate. Og leppelinjen blir også unaturlig. Det gjør også noe med bevegelsen og mimikken til leppene. Kanskje det siste som gjør mest for at det ser unaturlig ut. For meg går dette i samme kategori som overbleika tenner, løsvipper og botox. Det ser unaturlig ut, og jeg synes ikke det er pent. Og det gir inntrykk av en veldig usikker person seg ikke er stolt av seg selv og jobber altfor hardt på (hva jeg anser for å være) feil måte for å prøve å få mer selvtillitt i møte med verden. Gjør meg litt trist på personens vegne, samtidig som det er veldig usjarmerende. Allikevel, det hjelper om personen har nøyd seg med 1 av tingene jeg ramset opp, og i moderat mengde. Det værste er når de kjører på med alt. Anonymkode: 31de3...8f7 10
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #27 Skrevet 15. juni 2020 På 14.6.2020 den 6.31, AnonymBruker skrev: Synes folk oppriktig talt leppe fillers er fint? Anonymkode: 2f571...099 Nei. Jenter som har det ser syke ut, særlig når de ikke har på seg sminke Anonymkode: 54471...63b 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #28 Skrevet 15. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: For meg er det et totalt unødvendig inngrep om jeg stort sett synes ser rart ut. Nå er jeg tannlege, og er over gjennomsnittet opptatt av munnen da. Anatomien blir helt feil med fillers. Det synes veldig godt, selv i moderate mengder. Man mister de naturlige "rynkene" alle har og får en helt glatt overflate. Og leppelinjen blir også unaturlig. Det gjør også noe med bevegelsen og mimikken til leppene. Kanskje det siste som gjør mest for at det ser unaturlig ut. For meg går dette i samme kategori som overbleika tenner, løsvipper og botox. Det ser unaturlig ut, og jeg synes ikke det er pent. Og det gir inntrykk av en veldig usikker person seg ikke er stolt av seg selv og jobber altfor hardt på (hva jeg anser for å være) feil måte for å prøve å få mer selvtillitt i møte med verden. Gjør meg litt trist på personens vegne, samtidig som det er veldig usjarmerende. Allikevel, det hjelper om personen har nøyd seg med 1 av tingene jeg ramset opp, og i moderat mengde. Det værste er når de kjører på med alt. Anonymkode: 31de3...8f7 Da håper jeg du tenker det samme om folk som farger håret, soler seg/endrer hudfargen sin, har tannregulering av estetiske årsaker, trener hard kun for utseende sin del, bruker sminke etc. For det er det samme - man forbedrer utseende sitt. Og man trenger ikke være usikker selv om man farger håret/fyller lepper/har tannregulering. Jeg føler meg f.eks ikke stygg og usikker nybarbert, men jeg syntes jeg likevel er finere med mye skjegg, så derfor gror jeg det ut. Anonymkode: 4b6e3...e17
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #29 Skrevet 15. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da håper jeg du tenker det samme om folk som farger håret, soler seg/endrer hudfargen sin, har tannregulering av estetiske årsaker, trener hard kun for utseende sin del, bruker sminke etc. For det er det samme - man forbedrer utseende sitt. Og man trenger ikke være usikker selv om man farger håret/fyller lepper/har tannregulering. Jeg føler meg f.eks ikke stygg og usikker nybarbert, men jeg syntes jeg likevel er finere med mye skjegg, så derfor gror jeg det ut. Anonymkode: 4b6e3...e17 Skjegg er bare så sexy! Love it! Anonymkode: d217b...66c
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #30 Skrevet 15. juni 2020 Just now, AnonymBruker said: Da håper jeg du tenker det samme om folk som farger håret, soler seg/endrer hudfargen sin, har tannregulering av estetiske årsaker, trener hard kun for utseende sin del, bruker sminke etc. For det er det samme - man forbedrer utseende sitt. Og man trenger ikke være usikker selv om man farger håret/fyller lepper/har tannregulering. Jeg føler meg f.eks ikke stygg og usikker nybarbert, men jeg syntes jeg likevel er finere med mye skjegg, så derfor gror jeg det ut. Anonymkode: 4b6e3...e17 Jeg synes det samme om flere av disse tingene ja. Jeg er naturligvis ikke imot noe av det, folk må få gjøre som de vil og om de genuint synes det er pent så er det flott, selv om det for meg er ganske utrolig at de synes det. Om du ønsker å fremstille deg selv på den måten, så har du all mulighet til det. Men man kan ikke bestemme hvordan andre oppfatter det. Om du tilbringer livet ditt på treningstudio for å få et helt spesifikkt kroppsutseende, bruker masse tid i skjønnhetssalonger og gjør det du kan for å endre drastisk på ikke bare utseendet ditt, men også anatomien din, så gir det MEG et inntrykk av at du er overfladisk og usikker på ditt naturlige selv. Sier jo ikke at de nødvendigvis er det, men det er det inntrykket jeg får. Jeg synes også det er flott når damer omfavner det grå håret sitt, og jeg synes veldig solbrune folk ser rart ut (gitt at de ikke er naturlig brune, snakker her om naturlig lyshudede som steker hele sommeren). Greit nok å ha fått litt farge i løpet av en sommer hvor man var ute, men når de ser ut som de har rullet seg i solpudder, så er ikke det veldig pent og ser heller manisk ut. Nå sier jeg på ingen måte at vi ikke skal legge en innsats i å føle at vi ser bra ut. Å kle seg i klær som passer kroppen din og uttrykker hvem du er, ha velstelt hår, stelte negler og sunn livsstil f.eks. Uansett hva vi gjør så er det et uttrykk for vvordan vi ønsker å oppfattes av andre. Også om man driter i alt og legger null innsats i det, så er det et uttrykk man presenterer til verden det også. Men alle disse tingene vi har diskutert her er ganske ekstreme ting vi utsetter kroppen vår for, og mange av de er til og med ikke bra for oss eller kan ha alvorlige bivirkninger. Vi har bare blitt vant til dem og tenker ikke så mye over det. Hva gjelder tannregulering så er det for mange viktig for å endre bittfunksjon for å forhindre plager som kjeveleddssmerter eller andre problemer. Mange av de som har svært estetisk sjenerende tenner har jo nettopp bittanomalier. Men det er også mange som regulerer flotte tannsett, med personlighet og sjarm og som er estetisk fine, kun for å få Hollywood tenner og se like ut som alle andre. Og når det er sagt, jeg må i min praksis også tenke estetikk og er rådhør og lytter til pasientene mine sine ønsker. Og jeg har stort estetisk hensyn i alt jeg gjør. Men estetikk er subjektivt, og jeg opplever at mange pasienter ønsker ting jeg anser som uestetisk fordi det ser falskt ut. Vi jobber jo for å få det vi gjør med tennene til folk til å se så naturlig ut som mulig slik at andre ikke skal kunne se at en tannlege har rota inni der. Men om pasienten ønsker det, og det er faglig forsvarlig, så gjør man jo det pasienten ønsker. Det er en profesjonell setting hvor mine personlige meninger ikke skal være med og jeg tar profesjonaliteten min høyst alvorlig. Det er en annen setting enn de private meningene som blir ytret i et nettforum liksom. Anonymkode: 31de3...8f7 6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #31 Skrevet 15. juni 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Og når det er sagt, jeg må i min praksis også tenke estetikk og er rådhør og lytter til pasientene mine sine ønsker. Og jeg har stort estetisk hensyn i alt jeg gjør. Men estetikk er subjektivt, og jeg opplever at mange pasienter ønsker ting jeg anser som uestetisk fordi det ser falskt ut. Vi jobber jo for å få det vi gjør med tennene til folk til å se så naturlig ut som mulig slik at andre ikke skal kunne se at en tannlege har rota inni der. Men om pasienten ønsker det, og det er faglig forsvarlig, så gjør man jo det pasienten ønsker. Det er en profesjonell setting hvor mine personlige meninger ikke skal være med og jeg tar profesjonaliteten min høyst alvorlig. Det er en annen setting enn de private meningene som blir ytret i et nettforum liksom. Anonymkode: 31de3...8f7 Forøvrig må jeg også presisere at jeg bevisst ikke reklamerer med "kosmetisk tannbehandling" og har også avvist forespørsler jeg ikke er etisk komfortabel med å gjennomføre og da har sagt at det må pasienten finne en annen tannlege til å gjøre. Innenfor dette er det naturligvis nyanser, men jeg er ikke komfortabel med å gjennomføre større inngrep (f.eks fasetter) med bivirkningsrisiko på tenner som objektivt sett er helt fine og normale. Det anses som helt uetisk av seriøse tannleger. Anonymkode: 31de3...8f7 5
Kenelz Skrevet 15. juni 2020 #32 Skrevet 15. juni 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Det var du som kommenterte først at folk hadde for mye fritid. Ja, jeg hadde selvfølgelig ikke likt hvis noen kommenterte mitt naturlige utseende negativt. Men du klarer vel å skille mellom et fake utseende og naturlig utseende? Hvorfor kan ikke jeg si i et forum at jeg ikke syns det er pent med et ansikt fullt av fillers tråden handler om dette? Tror du alle jentene med filler i leppene sitter og leser KG og gråter nå? Forstår fortsatt ikke hva du gjør her inne. Anonymkode: d217b...66c urelevant om det er naturlig eller ikke. Du skriver selv at du ikke hadde likt det. En ting å skrive at man ikke liker det, en helt annen å skrive at de personene ser falske ut, er hore, er ikke oppgående, osv. Det er personangrep.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #33 Skrevet 15. juni 2020 Nei, jeg synes ikke det er fint. Det blir ikke naturlig, og jeg er generelt ikke fan av det som åpenbart ser falskt ut. Da foretrekker jeg tynne lepper over falske store. Anonymkode: 23853...20b 6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #34 Skrevet 15. juni 2020 Nei, jeg liker det ikke. Foretrekker generelt det naturlige. At inngrep som dette blir «normalt», noe «alle» gjør, er spesielt. I tillegg til falske vipper, botox osv. For når du da feks møter en gjeng i en bursdag for eksempel, så må jeg innrømme at det er de få «naturlige», som skiller seg ut og som fremstår som pene. Det blir rett og slett for mye, er min mening. Anonymkode: 14068...e37 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #35 Skrevet 15. juni 2020 5 timer siden, Kenelz skrev: urelevant om det er naturlig eller ikke. Du skriver selv at du ikke hadde likt det. En ting å skrive at man ikke liker det, en helt annen å skrive at de personene ser falske ut, er hore, er ikke oppgående, osv. Det er personangrep. Er det noen som har sagt de ser ut som horer? Jeg syns det ser falskt ut kanskje nettopp fordi det er falsk. Men det kan være verdens søteste og oppegående person som gjør det. Er vel bare snakk om smak og behag. Anonymkode: d217b...66c 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #36 Skrevet 15. juni 2020 Jeg liker det. Så lenge det ikke blir for mye. Anonymkode: 2a685...087
Lorieen Skrevet 15. juni 2020 #37 Skrevet 15. juni 2020 Nei, fillers er ikke, har aldri vært og kommer aldri til å bli pent. 2
Kenelz Skrevet 15. juni 2020 #38 Skrevet 15. juni 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Er det noen som har sagt de ser ut som horer? Jeg syns det ser falskt ut kanskje nettopp fordi det er falsk. Men det kan være verdens søteste og oppegående person som gjør det. Er vel bare snakk om smak og behag. Anonymkode: d217b...66c Les tråden. Ikke alle fillers er forresten falsk, mange av de inneholder noe som man naturlig har i kroppen.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #39 Skrevet 15. juni 2020 1 time siden, Kenelz skrev: Les tråden. Ikke alle fillers er forresten falsk, mange av de inneholder noe som man naturlig har i kroppen. Begynner å mistenke at du har fillers nå. Helt greit det, men la nå folk få ha si mening om det. Hvorfor angriper du meg for noen sa de så ut som horer? Anonymkode: d217b...66c
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #40 Skrevet 15. juni 2020 Tror nok det er mange som tar fillers uten at vi kan se det på dem. De fleste tar litt for å myke opp linjene rundt munnen. Anonymkode: 0db67...d16 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå