Gå til innhold

Fremmed eldre mann klikket på oss da hunden bjeffet..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er hunde elsker og har selv hund. Jeg blir provosert av hunde hatere. 
i kveld gikk jeg og venninnen min tur. Hun hadde med seg sin lille hund. Vi gikk på ei litt øde strekning og vi skulle stoppe for å ta en selfie.. mens vi gjorde det kom det et eldre par på sykkel bak oss, hunden bjeffet mot de og mannen klikket helt og ropte: hold kontroll på den jævla hunden din eller gå å skyt den!! Mens han syklet forbi.. I affekt svarte jeg tilbake: gå å skyt deg selv!! 
mannen bråstoppet og kom mot oss.. : hva sa du??!!!!! Jeg: du kan ikke snakke slik til folk.. han: driter i det!!! Driter i det!! Driter i det!! Så syklet han videre.. 

skjønner at noen ikke liker hunder eller er redd de.. men en skriker ikke til hunde eiere gå å skyt hunden din... 

var jeg frekk som sa tilbake: gå å skyt deg selv!! ? 

Anonymkode: 12fab...ed3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke! Han fortjente det, og var nok noe ustabil... 

Anonymkode: d2a4c...6fc

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke! Han fortjente det, og var nok noe ustabil... 

Anonymkode: d2a4c...6fc

Ble forbannet! Kan ikke be hunde eier som elsker hunden sin gå å skyte den! Det er både stygt, uhøflig, aggressivt og nedlatende.. kjente bare at jeg kokte! 

Anonymkode: 12fab...ed3

• Liker 2
Skrevet

Man skal ikke true med å få dyr skutt men hunder skal heller ikke bjeffe mot uskyldige forbipassererende, få kontroll  og sosialiser dyret ditt før du tar det med ut i offentligheten!

• Liker 9
Gjest Lasox
Skrevet

Kan godt forstå ham om det han ser ifra hunden driver og bare å bjeffer at han kan miste kontrollen. Greit at som hundeeier kan passe på hunden sin. Mange som misliker hunder og blir redde. Selv godt voksne menn kan bli redd en hund som bjeffer veldig mye og høylytt.

Har en bestefar på fattern sin side som slipper løs hunden sin til tross for båndtvang, og til tross for at han vet om halv-lillesøster generelt er redd hunder så klarer han ikke tenke på at det er flere mennesker i byen som kan bli redde hunder som er løse til tross for dem er små. Han tar null hensyn til de. Irriterer vettet av meg. Har derimot ingen kontakt med dem noe mer.

Men, her er du unnskyldt for å reagere slik i en opphetet situasjon mellom deg og ham. Så du har ingenting å angre på der utenom burde kanskje ha sett litt mere til hunden om å prøve og roe ned hunden? Kanskje hunden er redd sykler? Hunden til venninnen min er det, men har trent til de siste årene om å ikke være det noe lengre stor grad.

Skrevet (endret)

Hadde sakt det samme som deg 

Endret av KillerKitty
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hunden var i bånd. Han hadde ingen rett til å si det han sa, redd for hunder eller ikke. Å være redd er ingen unnskyldning for å være en drittsekk. Forstår at det var en ubehagelig hendelse, men dere gjorde ingenting galt. Hunden var forsvarlig sikret, og om noen er så redd for hunder at de blir illsint, så har de et problem og bør få hjelp. Det er umulig å unngå hunder om man skal være en del av samfunnet, og bjeffing er en del av hundens språk. 

Anonymkode: 3a49c...b1f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Mannen reagerte helt urimelig. Og det gjorde du også.

Anonymkode: 4ddf9...491

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du samme tråd i to underforum? 

Anonymkode: e2d74...536

AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig er drittlei av å bli angrepet av ivrige hunder som ikke er i bånd. Er det ikke båndtvang nå?

Anonymkode: 37cc4...9ef

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, Apocalypte skrev:

Man skal ikke true med å få dyr skutt men hunder skal heller ikke bjeffe mot uskyldige forbipassererende, få kontroll  og sosialiser dyret ditt før du tar det med ut i offentligheten!

9 timer siden, Lasox skrev:

Kan godt forstå ham om det han ser ifra hunden driver og bare å bjeffer at han kan miste kontrollen. Greit at som hundeeier kan passe på hunden sin. Mange som misliker hunder og blir redde. Selv godt voksne menn kan bli redd en hund som bjeffer veldig mye og høylytt.

Har en bestefar på fattern sin side som slipper løs hunden sin til tross for båndtvang, og til tross for at han vet om halv-lillesøster generelt er redd hunder så klarer han ikke tenke på at det er flere mennesker i byen som kan bli redde hunder som er løse til tross for dem er små. Han tar null hensyn til de. Irriterer vettet av meg. Har derimot ingen kontakt med dem noe mer.

Men, her er du unnskyldt for å reagere slik i en opphetet situasjon mellom deg og ham. Så du har ingenting å angre på der utenom burde kanskje ha sett litt mere til hunden om å prøve og roe ned hunden? Kanskje hunden er redd sykler? Hunden til venninnen min er det, men har trent til de siste årene om å ikke være det noe lengre stor grad.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg personlig er drittlei av å bli angrepet av ivrige hunder som ikke er i bånd. Er det ikke båndtvang nå?

Anonymkode: 37cc4...9ef

Herregud folkens... det er ikke så rart av vi nordmenn er kjent som surmaga og lite tolerante!! 

Bikkja var i bånd...og den bjeffet litt.. So what? Hadde den bitt seg fast i leggen på fyren hadde jeg skjønt reaksjonen, men litt bjeffing??? Er det rart det blir krig i verden! 

Folk er så sykt lite tollerante mot hunder, barn osv... hva med å puste 10 ganger og ikke være så sinnsykt GUBBE! 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Dere var like ille i språkbruken begge to. Så dere er nok rimelig like. 

Anonymkode: 08f8b...98e

• Liker 1
Gjest Alexz
Skrevet

Hva gjorde kona til denne idioten? Kan lure på om han er like aggressiv hjemme , når han oppfører seg så psycho mot to jenter på tur .

Gjest Lasox
Skrevet (endret)
46 minutter siden, Rucula skrev:

Herregud folkens... det er ikke så rart av vi nordmenn er kjent som surmaga og lite tolerante!! 

Bikkja var i bånd...og den bjeffet litt.. So what? Hadde den bitt seg fast i leggen på fyren hadde jeg skjønt reaksjonen, men litt bjeffing??? Er det rart det blir krig i verden! 

Folk er så sykt lite tollerante mot hunder, barn osv... hva med å puste 10 ganger og ikke være så sinnsykt GUBBE! 

Sier bare at TS kunne ha passet på hunden litt og kan godt forstå ham han blir irritert? Mange hunder er redde for sykler og da kan de bli svært aggressive.

Du syns vel at det er greit at hunder skal bjeffe i hjel og være aggressive mot fremmede folk du da bare fordi man sykler? 

Endret av Lasox
AnonymBruker
Skrevet

En hund skal jo ikke bjeffe på mennesker, de fleste som har hund i dag er totalt uskikket til det. Det kryr av hundeiere i dag med små drittbikkjer som har NULL dresur!! Såkalte motehunder som unge kvinner går rundt med, som er helt ute av kontroll.

Anonymkode: 8c20e...182

• Liker 4
Skrevet
12 timer siden, Apocalypte skrev:

Hvordan skal du sosialisere «dyret» før du tar det ut i offentligheten 😂😂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hunden var i bånd. Han hadde ingen rett til å si det han sa, redd for hunder eller ikke. Å være redd er ingen unnskyldning for å være en drittsekk. Forstår at det var en ubehagelig hendelse, men dere gjorde ingenting galt. Hunden var forsvarlig sikret, og om noen er så redd for hunder at de blir illsint, så har de et problem og bør få hjelp. Det er umulig å unngå hunder om man skal være en del av samfunnet, og bjeffing er en del av hundens språk. 

Anonymkode: 3a49c...b1f

Jeg er enig. En del tenker at det at de er redde er en unnskyldning for å si og gjøre hva de vil. Sånn er det ikke. Jeg jobber med barn, og er VELDIG nøye med å lære dem at visse ting er ikke tillatt. Selv om man blir redd eller sint. Opplever ofte at hundeeiere er lov å si og gjøre hva man vil til. Null respekt. 

Anonymkode: 133f0...742

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, Lasox skrev:

Sier bare at TS kunne ha passet på hunden litt og kan godt forstå ham han blir irritert? Mange hunder er redde for sykler og da kan de bli svært aggressive.

Du syns vel at det er greit at hunder skal bjeffe i hjel og være aggressive mot fremmede folk du da bare fordi man sykler? 

Greit å greit... jeg synes ikke det er et stort problem. Så lenge eieren tar sine forhåndsregler og holder hunden i kort bånd et godt stykke unna stien så ser jeg ikke problemet. Javel så bråker det i 1 minutt når man sykler forbi. 

En ting jeg synes er provoserende er middelaldrende menn på treningstur i skogen. Og nåde deg om du står i veien for dem. De EIER skogen....en venninne av meg og jeg ble syklet ned i skogen en gang.. vi gikk med barnevogn og fyren kom i fullfart, gadd ikke bremse ned. Barnevognen veltet, barnet hylgråt, mor hylgråt... fyren gadd ikke stoppe engang

Folk er så ekstremt ego

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

En hund skal jo ikke bjeffe på mennesker, de fleste som har hund i dag er totalt uskikket til det. Det kryr av hundeiere i dag med små drittbikkjer som har NULL dresur!! Såkalte motehunder som unge kvinner går rundt med, som er helt ute av kontroll.

Anonymkode: 8c20e...182

En hund skal ikke bjeffe på mennesker

Barn skal ikke bråke i butikken

Barn skal ikke være høylytte, ihvertfall ikke på fly! 

Katter skal ikke drite i sandkasser

Folk bør ikke bli irriterende når de er fulle....

Sånn er verden... slapp av litt

• Liker 5
Gjest Lasox
Skrevet
1 time siden, Rucula skrev:

Greit å greit... jeg synes ikke det er et stort problem. Så lenge eieren tar sine forhåndsregler og holder hunden i kort bånd et godt stykke unna stien så ser jeg ikke problemet. Javel så bråker det i 1 minutt når man sykler forbi. 

En ting jeg synes er provoserende er middelaldrende menn på treningstur i skogen. Og nåde deg om du står i veien for dem. De EIER skogen....en venninne av meg og jeg ble syklet ned i skogen en gang.. vi gikk med barnevogn og fyren kom i fullfart, gadd ikke bremse ned. Barnevognen veltet, barnet hylgråt, mor hylgråt... fyren gadd ikke stoppe engang

Folk er så ekstremt ego

Trenger ikke å skrive det som om jeg skulle ha gjort det? Jeg vet at folk kan være skikkelige egoister. Det gjelder både kvinner og menn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...