Gå til innhold

Mann som klikket på oss pga en liten puddel som bjeffet mot han

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er hunde elsker og har selv hund. Jeg blir provosert av hunde hatere. 
i kveld gikk jeg og venninnen min tur. Hun hadde med seg sin lille hund. Vi gikk på ei litt øde strekning og vi skulle stoppe for å ta en selfie.. mens vi gjorde det kom det et eldre par på sykkel bak oss, hunden bjeffet mot de og mannen klikket helt og ropte: hold kontroll på den jævla hunden din eller gå å skyt den!! Mens han syklet forbi.. I affekt svarte jeg tilbake: gå å skyt deg selv!! 
mannen bråstoppet og kom mot oss.. : hva sa du??!!!!! Jeg: du kan ikke snakke slik til folk.. han: driter i det!!! Driter i det!! Driter i det!! Så syklet han videre.. 

skjønner at noen ikke liker hunder eller er redd de.. men en skriker ikke til hunde eiere gå å skyt hunden din... 

var jeg frekk som sa tilbake: gå å skyt deg selv!! ? 

Anonymkode: fb190...076

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sosialiser og oppdra dyret ditt før du tar det med ut i offentligheten, bikkja di skal ikke bjeffe på uskylidige mennesker!

Anonymkode: 15d49...437

• Liker 11
Skrevet

Jepp, du var ganske frekk som ba han gå å skyte seg selv. Det er ikke mye hyggelig å oppføre seg slik selv om andre er kjipe mot deg.. 

Men folk flest burde tåle hunder som bjeffer litt, spesielt når man er på sykkel, noe en del hunder synes er litt skummelt. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han var idiot, men du er ikke noe bedre når du synker ned på hans nivå. Om de går lavt, så går du høyt. Det er så mye mer morsomt og treffende om du kan svare tilbake på en annen måte. Si noe som svir, men ikke dritt

Anonymkode: 922e1...34c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

han var idiot.

Anonymkode: 0aab2...496

• Liker 4
Skrevet

Sånt som skjer. Mulig han hadde veldig hundeskrekk, men det er veldig typisk eldre menn å tro at de kan si hva som helst til folk bare fordi de er eldre. 

Man burde vel ikke oppfordre til å svare stygt til folk, men jeg syntes egentlig det var greit at du satte ham på plass.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sosialiser og oppdra dyret ditt før du tar det med ut i offentligheten, bikkja di skal ikke bjeffe på uskylidige mennesker!

Her har du problemet med å eie dyr i dag. Mennesker skal ikke respektere noe Som helst, oppføre seg akkurat som de vil, ikke lære seg sosial adferd, og hvis de klarer å framprovosere normal adferd fra ett dyr så er det bare å skyte...

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke ts sin hund 

Anonymkode: 1f6d2...a81

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er altfor mange som kjøper hund uten å ha peiling på hva dette innebærer. Rev kjeft på en hundeeier selv forrige uke, overholdt ikke båndtvang og bikkja gneldret mot meg i det jeg kom mot dem.

Skulle vært sertifisering for hundehold med 20 timers kurs.

Anonymkode: 07054...b7a

• Liker 3
Skrevet

Takler man ikke at en hund bjeffer,så bør man holde seg innendørs.Hunden bjeffet,mannen bjeffet stygt 'tilbake'. Man bør forvente seg at et menneske evner å oppføre seg bedre enn en hund,men det er ikke alltid tilfelle.At man blir drittlei hundehatere og svarer når man får drittslenging etter seg,er ikke rart eller frekt,selv om det er lite konstruktivt.

• Liker 10
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ingen normale mennesker oppfører seg slik han var nok ikke helt frisk mulig det lå noe psykisk bak. 

AnonymBruker
Skrevet

Dere var like dumme begge to, og like lite konstruktive. Og venninna di må passe bedre på hunden sin når den er rundt folk. 

Kontekst har mye å si her. Hvor langt unna hverandre var dere og syklistene? Løp hunden mot dem mens den bjeffet? Og hvordan reagerte dere mot hunden når den bjeffet? Kunne det skjedd en ulykke for eksempel? 

Anonymkode: 7a9f9...135

• Liker 2
Skrevet

Kanskje mannen er redd for hunder. Kanskje han holdt på å miste balansen, fordi hunden plutselig begynte å bjeffe?

Han svarte unødvendig krasst, men det var ikke han som startet. Ikke legg skylda på ham. Dere burde sagt unnskyld, og latt det være med det. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hallo, det var snakke om bjeffing. Det er ingen som sier til foreldre til barn eller babyer at nå får ungen deres ti still. 

Anonymkode: d2c0d...fc2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.. vi var helt alene på en strekning og skulle ta en selfie.. de syklende kom brått på bak oss. Vi såg de ikke før de passerte.. Venninnen min hadde hunden i bånd. (En liten gneldrehund) og den bjeffet mot de og løp Rundt beina våre og mot syklene. 
vi skvatt begge to.. 

skjønner at det eldre paret skvatt, og venninnen min holdt ikke hunden til seg da vi var opptatt med selfie og de kom forbi uten at vi såg de. 

noen hunder er gneldrete, spes de små. Aner ikke om det kan fåes bort? 
selv har jeg  en Stor hund som ikke reagerer på syklister eller bjeffer mot folk. Men han er en helt annen rase. 

Anonymkode: fb190...076

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åhh, jeeesus.....

Anonymkode: cbfe8...169

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han fortjente å høre det. Syklister er faktisk noen av de mest hensynsløse som finnes der ute. Driter i al ja. Smittevern også. Alt som betyr noe er farten deres, for det skal de ikke senke for nesten noen pris. De skal aldri tilpasse seg andre, men alle omgivelser skal visst ta hensyn til dem.

De fleste drittfolkene jeg møter ute, er nettopp syklister. Gjelder selvfølgelig ikke alle av dem, heldigvis.

Anonymkode: 38e04...5c0

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Snakk om å være dramaqueen. En voksen mann bør kunne oppføre seg bedre enn en hund. For alt vi veit kan hunden ha følt på usikkerhet, å han hjalp ikke akkurat med å bedre situasjonen. 

Anonymkode: 1f6d2...a81

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dere bør skape avstand til det hunden bjeffer på, og gi godbit når hunden er stille

Anonymkode: d2c0d...fc2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere var idioter begge to. 
Samtidig bør du innse at ikke alle er glade i hunder. Og hold styr på den så den ikke bjeffer mot syklister. 

Anonymkode: 1e112...f78

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...