Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er i en prosess hvor jeg blir vurdert opp mot uføretrygd da jeg er godt voksen og aldri har hatt helse til å jobbe mer enn litt deltid. Jeg har en liten deltidsjobb i tillegg til arbeidsavklaringspenger nå, men jeg er usikker på hvordan det blir å jobbe der på sikt og jeg finner ingenting på NAV sine sider om hva man gjør hvis man blir arbeidsledig mens man er på gradert ufør. Er det tilfeldigvis noen som vet hva som skjer da? :)

Anonymkode: 41be4...e2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir man arbeidsledig på gradert uføretrygd må man finne seg en ny jobb som tilsvarer det du har i restarbeidsevne.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg er i en prosess hvor jeg blir vurdert opp mot uføretrygd da jeg er godt voksen og aldri har hatt helse til å jobbe mer enn litt deltid. Jeg har en liten deltidsjobb i tillegg til arbeidsavklaringspenger nå, men jeg er usikker på hvordan det blir å jobbe der på sikt og jeg finner ingenting på NAV sine sider om hva man gjør hvis man blir arbeidsledig mens man er på gradert ufør. Er det tilfeldigvis noen som vet hva som skjer da? :)

Anonymkode: 41be4...e2e

• Du er arbeidsfør
    Du er arbeidsfør hvis du er frisk nok til å arbeide i minst 50 prosent stilling. Er du delvis uføretrygdet, holder det at du kan jobbe 30 prosent eller mer. Har du "varig lønnstilskudd" gjelder ikke kravet om å være arbeidsfør hvis du blir permittert. Er du for syk til å jobbe kan du ha rett til sykepenger.

https://www.nav.no/arbeid/no/arbeidsledig/#vanlige-sporsmal <- Vanlig spørsmål om dagpenger. 

Om du arbeider mindre enn 30 % så har du ikke krav på noe. 

Anonymkode: 31556...d7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...