AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #1 Skrevet 13. juni 2020 Et spørsmål til dere gravide 😊 babyshower virker å ha blitt veldig vanlig. Er det slik at forventer eller ønsker å få babyshower av dine nærmeste? Hvorfor det? 😊 Anonymkode: 2b6bf...ebf
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #2 Skrevet 13. juni 2020 Jeg ønsker egentlig ikke. Vil heller feire den lille når den er ute og alt har gått bra😊 Anonymkode: 1e267...407 8
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #3 Skrevet 13. juni 2020 Forventer ingenting og vil heller ikke ha babyshower. Ikke sånn amerikansk opplegg ihvertfall. Kan «feire» graviditeten med et kaffebesøk hvis de absolutt må, men jeg vil ikke ha gaver og bleiekake osv.. Men så planla samboer og venninnene mine babyshower likevel (de visste ikke at jeg ikke ville ha). Så jeg måtte leke glad og takknemlig da. Denne ganger blir det ikke, for nå vet han hvor kleint jeg synes det der er. Anonymkode: 96ceb...4dd 2
Klougart Skrevet 13. juni 2020 #4 Skrevet 13. juni 2020 Forventer det ikke, ønsker det ikke. Utrolig kleint opplegg. 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #5 Skrevet 13. juni 2020 Forventer og ønsker det ikke! Anonymkode: 50e3f...d3a 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #6 Skrevet 13. juni 2020 Begrunn gjerne dere som ikke har gjort det. Jeg er selv gravid og har lest i termingruppen at flere uttrykker sorg og tristhet fordi de er usikker på om de får babyshower. Det er interessant å høre begrunnelse på hvorfor det er ønsket eller ikke 😊 Anonymkode: 2b6bf...ebf
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #7 Skrevet 14. juni 2020 Jeg ble veldig glad for det med nummer en. Nå er jeg gravid igjen og håper ikke jeg får det. Synes det holder med å få det på første unge. Anonymkode: 143ab...0b8 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #8 Skrevet 14. juni 2020 Ønsker det ikke, rett og slett fordi jeg synes det er unødvendig og kleint. Har sagt ifra til mine nærmeste venner at de helst ikke bør gjøre noe. Anonymkode: e177f...f1f 4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #9 Skrevet 14. juni 2020 Forventer ikke - og ønsker heller ikke. Vil heller ha besøk etter at babyen er født, og gjerne av venner/familie hver for seg. Mer tid til å prate sammen og kose seg, og da har jo ungen blitt født også. Har gitt beskjed om at ikke er interessert, så regner med å slippe. Anonymkode: 1593c...5c4 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #10 Skrevet 14. juni 2020 Jeg verken ønsket eller forventet det i utgangspunktet (ikke at jeg var imot det heller, men mer nøytral/hadde andre ting å tenke på under graviditeten). Men fikk faktisk et lite overraskelsestreff på innspurten. Var veldig hyggelig og i etterkant er jeg glad for at jeg fikk gjort det. Var i veldig dårlig form etter førsel og i ammetåke månedsvis etterpå, så det var fint å ha sett litt folk og vært sosial. Barseltreff er hyggelig på sin måte det også, men min erfaring er at jeg ikke orker mange på en gang og at det var slitsomt med mye besøk i starten da jeg stort sett satt i ørska og med puppen ute. Anonymkode: 78ee1...52f 1
Klougart Skrevet 14. juni 2020 #11 Skrevet 14. juni 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Begrunn gjerne dere som ikke har gjort det. Jeg er selv gravid og har lest i termingruppen at flere uttrykker sorg og tristhet fordi de er usikker på om de får babyshower. Det er interessant å høre begrunnelse på hvorfor det er ønsket eller ikke 😊 Anonymkode: 2b6bf...ebf Synes det er en klein og tilgjort tradisjon som man kopierer fordi man har sett det på amerikanske filmer. Akkurat som valentines day. Bleiekake og leker knyttet til fødsel og den gravides kropp er bare helt utrolig pinlig. 4
snurk Skrevet 14. juni 2020 #12 Skrevet 14. juni 2020 Ønsker ikke babyshower. Synes det er litt kleint og jeg er typen som hater å sitte å tørrprate med mennesker jeg egentlig ikke har så mye å snakke om med. Er ikke spesielt glad i å være midtpunkt og få masse oppmerksomt rettet mot meg. 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #13 Skrevet 14. juni 2020 Ja, jeg både ønsker og forventer det. Jeg har selv holdt 4 babyshowers, så det skulle da bare mangle at de holder for meg🤪 Anonymkode: 91aae...c42 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #15 Skrevet 14. juni 2020 10 minutter siden, snurk said: Ønsker ikke babyshower. Synes det er litt kleint og jeg er typen som hater å sitte å tørrprate med mennesker jeg egentlig ikke har så mye å snakke om med. Er ikke spesielt glad i å være midtpunkt og få masse oppmerksomt rettet mot meg. Har du ikke noe spesielt å snakke om med dine nærmeste? Er vel de nærmeste som er på babyshower, eller tar jeg feil? Anonymkode: 2b6bf...ebf
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #16 Skrevet 14. juni 2020 Jeg ønsket ikke babyshower, rett og slett fordi jeg syns hele greia er litt klein. Ofte blir også «rubbel og bit» av folk rundt deg invitert i babyshower, og jeg hadde virkelig ikke behov for å samle folk jeg nesten aldri omgås. Kunne godt samle en gjeng og «feire» at jeg skulle ha baby, og en venninne ordnet det nettopp sånn - ingen kleine «leker», ingen bleiekake.. Kun mine aller nærmeste venninner og god mat - helt perfekt❤️ En annen, noe mer perifer, venninne ble oppriktig fornærma på meg fordi jeg sa jeg ikke ville ha noen babyshower - forstår fortsatt ikke hvorfor hun ble fornærma. Babyshower er vel til for å glede den gravide, og skal for Guds skyld ikke påtvinges noen Anonymkode: fa627...eff
snurk Skrevet 14. juni 2020 #17 Skrevet 14. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du ikke noe spesielt å snakke om med dine nærmeste? Er vel de nærmeste som er på babyshower, eller tar jeg feil? Anonymkode: 2b6bf...ebf Det kommer vel ann på hvordan man definerer "nærmeste" 😅 de fleste babyshowers jeg har vært på består av 15-20 personer. Mine nærmeste er bare noen ytterst få 😊
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #18 Skrevet 14. juni 2020 Jeg hverken ønsker eller forventer, men jeg må nok si klart ifra at jeg ikke ønsker, da jeg vet at noen ville arrangert for meg. Jeg ønsker heller at de som vil gi en oppmerksomhet til barnet kommer etter fødsel og hilser på. Anonymkode: 9c3c7...9bb
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #19 Skrevet 14. juni 2020 Forventet det ikke, men syntes det var veldig hyggelig når de nærmeste venninnene mine stelte i stand babyshower til meg når jeg gikk gravid for seks år siden. Det var veldig lite og intimt, og de hadde stelt så fint i stand. Det ble derfor overhodet ikke kleint 😊 Synes imidlertid det holder med babyshower for førstemann. Anonymkode: aecf8...df1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #20 Skrevet 14. juni 2020 Jeg ville satt stor pris på å ha en lunsj med venninner før baby kommer. Men ikke i form av babyshower. Har flere mindre venninnegjenger, og setter pris på en lunsj med hver av "gjengene" separat for å få en liten sosial samling med alle før jeg går inn i babytåka. Men er ikke så glad i selskap hvor ulike folk jeg har tilknytning til på ulike måter skal samles og jeg skal være hovedfokuset. Jeg slapper ikke av da jeg fokuserer mer på om de andre koser seg, om det er noen som ikke virker å komme overens med de andre osv. Samme grunn for at jeg ikke har å ha store bursdagsfeiringer, og jeg "gruer" meg litt til bryllup frem i tid. I et bryllup må man jo invitere folk fra her og der, men babyshower er ikke en nødvendig ting. Så oppsummert, jeg vil sørge for å treffe alle venninner før baby kommer, og gjerne for sosiale lunsjer, men uten leker, gaver og masse dill dall. Anonymkode: c351d...379
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå