Gå til innhold

Kettlebell

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må jeg ha kettlebell på 24 kg for å kunne trene stor rumpe? Eller holder 18 kg nok? 
får jeg stor rumpe av å trene på 18kg mange mnd? 

må jeg opp i tyngre vekter etter tid? Forblir musklene det samme størrelsen av å ha samme tyngde?

Anonymkode: 3e9de...761

AnonymBruker
Skrevet

Altså man må ikke ha en spesifikk kettlebell på en spesifikk vekt for å få rumpe :)

Det kommer an på utgangspunktet ditt, hvor sterk du er (kettlebells kan være tunge for håndledd), og andre øvelser du gjør også. Man må opp i tyngre vekter om man skal fortsette å ha progresjon ja, og ikke bare vedlikehold. Har du ikke trent med kettlebells før hadde jeg heller starta et sted mellom 8-12 kg.

Anonymkode: ff4cb...976

AnonymBruker
Skrevet

Viktigste er å trene til utmattelse, altså at du har 1-2 reps igjen på hvert sett. En kettlebell sammen med strikk og i sett med for eksempel en full rep og en halv vil du nok kjenne godt. I tillegg er det viktig å trene ulike former for abduksjon. Legg inn litt knebøy, markløft i ulike varianter og bulgarske splittbøy også. 

Anonymkode: 3f4d6...ee0

AnonymBruker
Skrevet

For en nybegynner hadde det vært fint om folk som driver på med dette kunne legge inn gode klipp fra youtube med treningseksempler på bra øvelser. 

Anonymkode: 8e3b2...532

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...