minister-mio Skrevet 14. juni 2020 #61 Skrevet 14. juni 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja vi skal selvfølgelig ta imot hjelp. Men er det noen som vet hva som skjer? Blir begge barna tatt inn for samtale? Hva vist det viser deg og vere andre som har forgripet seg? Hva vist det viser seg at dem har utforsket? Jeg er så usikker på hvordan dette fungerer? TS Anonymkode: ca688...31e Gjennom tråden får jeg litt inntrykk av at du mener det er urettferdig at ditt barn undersøkes av barnevernet og ikke barnet som har beskyldt ditt barn for overgrep. Tar jeg feil? 2
Gjest Chroma Skrevet 14. juni 2020 #62 Skrevet 14. juni 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Husk det at du kan kreve at en voksen tilittsperson utenom foreldre (eks besteforeldre) er med på samtalen. Selv om de virker grinete for at foreldre krever det så er det en rett ungen har, og da vet foreldre hva som har foregått på samtalen. Anonymkode: 30808...a63 Anbefaler dette.
RoH Skrevet 14. juni 2020 #63 Skrevet 14. juni 2020 25 minutter siden, WhisperingWind skrev: Ikke påstå at 7 åringer ikke begår overgrep. Jo, det kan de. Ja selfølgelig om det er et guttebarn, men la oss håpe at resten av Norges befolkning evner å se at vi har med barn og gjøre
RoH Skrevet 14. juni 2020 #64 Skrevet 14. juni 2020 25 minutter siden, minister-mio skrev: Gjennom tråden får jeg litt inntrykk av at du mener det er urettferdig at ditt barn undersøkes av barnevernet og ikke barnet som har beskyldt ditt barn for overgrep. Tar jeg feil? Er vel helt betimelig å kartlegge hva som har skjedd på en fornuftig måte. Ditt dårlig skjulte angrep på TS som allerede er i en fortvilet situasjonen er kvalmt 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 14. juni 2020 #65 Skrevet 14. juni 2020 6 minutter siden, RoH skrev: Ja selfølgelig om det er et guttebarn, men la oss håpe at resten av Norges befolkning evner å se at vi har med barn og gjøre Hæ?
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #66 Skrevet 14. juni 2020 8 minutter siden, RoH skrev: Ja selfølgelig om det er et guttebarn, men la oss håpe at resten av Norges befolkning evner å se at vi har med barn og gjøre For en unødvendig kommentar! Det handler ikke om at det er gutt, jenter kan være lik så ille! Det at det har med barn å gjøre, har ingenting å si i debatten. Barn forgriper seg på barn, punktum. Det skal ikke skyves vekk og dekkes over, bare fordi de ikke kan havne i fengsel på lik linje som voksne. Ikke alle kan ta ansvar for sine handlinger heller og noen er ofre selv. Alle parter i en slik sak trenger hjelp og alle er ofre på sin måte. Anonymkode: 6b9aa...67b
Humle Brumle Skrevet 14. juni 2020 #67 Skrevet 14. juni 2020 (endret) Jeg blir litt i tvil om man kan kalle dette overgrep og at barnet har begått overgrep når barnet bare er 7 år. Upassende seksuell atferd ville jeg kalt det. Men ja jeg vet at barn forgriper seg på barn. Har lest at 20-50% av overgrep mot barn gjøres av andre barn og unge. Jeg ville ha kalt det for overgrep når det gjelder eldre barn sånn 10+ Men når barnet er 7 år? Endret 14. juni 2020 av Ny medlem 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 14. juni 2020 #68 Skrevet 14. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Foreldrene trur ikke barnet mitt har forgrepet seg på deres, dei trur det har vert noe uskyldig. Og det dem er aller mest redd for er at mitt barn har fått opplevd overgrep! TS Anonymkode: ca688...31e Om de er bekymret for at ditt barn har blitt utsatt for overgrep er det jo bra at BV er involvert...
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #69 Skrevet 14. juni 2020 1 time siden, minister-mio skrev: Gjennom tråden får jeg litt inntrykk av at du mener det er urettferdig at ditt barn undersøkes av barnevernet og ikke barnet som har beskyldt ditt barn for overgrep. Tar jeg feil? Jeg ønsker jo at dem skal kartlegge hele situasjonen som har oppstått her. TS Anonymkode: ca688...31e
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #70 Skrevet 14. juni 2020 16 minutter siden, WhisperingWind skrev: Om de er bekymret for at ditt barn har blitt utsatt for overgrep er det jo bra at BV er involvert... Ja selvfølgelig er det bra At barnevernet stiller opp om det har vore overgrep. Men jeg håper virkelig at det ikke har vore det. Jeg forstår ikke helt hvordan det kan ha hendt. TS Anonymkode: ca688...31e
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #71 Skrevet 14. juni 2020 Sånn jeg vet, så har barnet som går i barnehagen blitt bedt om å ta på en gut sin tiss i samme barnehage. Og når barnet kom hjem, så gjorde det akkurat det samme mot sin søster den kvelden. Det ble meldt fra om, bør jeg si dette på møtet med bv? Det har og vert mye snakk om «sexing». Der barnet sier det er mitt barn som har lett det hva det er. «Sexing» har jeg hørt fra fleire barn, og hvordan dem lager barn o.l TS Anonymkode: ca688...31e
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #72 Skrevet 14. juni 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei det er det ikke. At barn ser på hverandres tiss og rører på de er normalt ja, men å penetrere og slikke på rumpa? Nei. Anonymkode: f9f0e...5ff Åjoda, da jeg var lita så slikket vi på hverandres kjønnsorgan og tok på. Vi undersøkte også analåpningen. Dette gjorde jeg og venninna mi med naboguttene og vi var 5-6 år! Ingen kalte det overgrep da. Da var det bare barns lek. Man må aldri forveksle barns seksualitet med voksnes! De tenker ikke slikt på det, de bare er nysgjerrige og vil undersøke. At en liten gutt på 7 år har gjort et seksuelt overgrep i den forstand at han selv er klar over det, har jeg liten tro for. Her har nok det andre barnet blitt litt redd og følt et ubehag og sagt ifra til foreldrene. At gutten til TS er skyld i overgrep er litt for enkelt. Her må man snakke om hva som er greit eller ikke med gutten. Dette går nok fint TS ❤️ Anonymkode: daa18...dea 1
minister-mio Skrevet 14. juni 2020 #73 Skrevet 14. juni 2020 1 time siden, RoH skrev: Er vel helt betimelig å kartlegge hva som har skjedd på en fornuftig måte. Ditt dårlig skjulte angrep på TS som allerede er i en fortvilet situasjonen er kvalmt Dette var ikke et angrep på ts som jeg forsøkte å skjule. Jeg spør rett ut om ts mener dette er urettferdig fordi det er inntrykket jeg får.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå