Gå til innhold

Bekymret - baby blir blå (bilde)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min baby på 5 mnd har i dag blitt blå nedover bena når vi løftet han opp. Han blir blå når vi bører han og når han står på fanget. 

Ble blå langs begge bena med rødlige flekker i huden. Virker litt småurolig, små irritabel, men ellers vært i rolig form i dag. Hadde hjertefrekvens på 140 (Synes den var høy.) Ble bekymret og ringte legevakta som mente at dersom han ellers var fin, så kunne vi ta kontakt med fastlege på mandag. 

Noen som har erfaring med dette? 

Anonymkode: 3ee33...16b

Endret av Anki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hadde ringt legevakten igjen. Det er lenge til mandag om det skulle være noe. 

Anonymkode: 28d5c...afb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville også ringt legevakten igjen. 

Anonymkode: a0a3a...9ef

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg snakker med legevaktslege som ringte meg opp og lege på barneavdelingen .. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis dere foreldre er bekymret, så er legevakta pliktig til å se på ham. Det skal være lav terskel for å ta inn babyer når foreldrene er bekymret sa barnelegen til oss. Ring tilbake og si at dere er skikkelig bekymret for baby, så nå kommer dere inn til legevakten. Ikke la dem snakke dere fra det. 

Anonymkode: 3a5cf...fe3

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du ikke blir tatt seriøst hos legevakten ringer du 113. Det er ikke sikkert det er alvorlig, men med baby skal man være 100% sikker. Håper alt er bra og at dere får god hjelp ❤️

Anonymkode: 7f04c...c98

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere foreldre er bekymret, så er legevakta pliktig til å se på ham. Det skal være lav terskel for å ta inn babyer når foreldrene er bekymret sa barnelegen til oss. Ring tilbake og si at dere er skikkelig bekymret for baby, så nå kommer dere inn til legevakten. Ikke la dem snakke dere fra det. 

Anonymkode: 3a5cf...fe3

Føler det blir mye mas. Var tross alt lege jeg snakket med, to til og med. Men lurte egentlig på om noen andre hadde erfaring med dette og om det er vanlig at babyer blir slik? Finner veldig lite info.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du ikke blir tatt seriøst hos legevakten ringer du 113. Det er ikke sikkert det er alvorlig, men med baby skal man være 100% sikker. Håper alt er bra og at dere får god hjelp ❤️

Anonymkode: 7f04c...c98

Takk for svar💕Er ikke kjempebekymret i den forstand. I hvertfall ikke så mye at vi trenger ambulanse. Baby sover nå etter å ha sovet dårlig/lite  i hele dag... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fullammer du, eller har du begynt å gi fast føde?

Anonymkode: a094c...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fullammer du, eller har du begynt å gi fast føde?

Anonymkode: a094c...5d2

Jeg fullammer, men begynt tilvenning med fast føde. Er det relevant? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dersom barnet er irritabel/utilpass og i tillegg har sovet mindre og mer urolig enn vanlig i dag, så vil jeg si det er nedsatt allmenntilstand. Og når baby er så liten, bør de sjekke. Ring igjen i morgen dersom det ikke gir seg, evt ikveld dersom baby ikke sover som den pleier. 

Jeg har forøvrig aldri hørt om det du beskriver, men tenker at det er noe som burde sjekkes, helst før enn siden. Det er i alle fall ikke normalt, spesielt i kombinasjon med unormal oppførsel fra baby. 

Anonymkode: f7ead...20d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dersom barnet er irritabel/utilpass og i tillegg har sovet mindre og mer urolig enn vanlig i dag, så vil jeg si det er nedsatt allmenntilstand. Og når baby er så liten, bør de sjekke. Ring igjen i morgen dersom det ikke gir seg, evt ikveld dersom baby ikke sover som den pleier. 

Jeg har forøvrig aldri hørt om det du beskriver, men tenker at det er noe som burde sjekkes, helst før enn siden. Det er i alle fall ikke normalt, spesielt i kombinasjon med unormal oppførsel fra baby. 

Du sier noe der, samtidig så er babyer i denne alderen veldig opp og ned, lite rutiner og i hvertfall lite forutsigbarhet. Tenker mer på det fysiske som man ser, den blåligheten (cyanosen) i huden på begge bena. Vet det er vanlig på hender og føtter hos nyfødte med marmoreringer. Men hos min baby er det hele begge bena.. 

Nå har det vært varmt i hele dag, selv om baby har vært innendørs og hatt shorts og kun bleie/body på. Men ja, jeg skal ringe i morgen dersom det ikke blir bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hva sa legene at det kunne være da? Det at han blir blå...?

Anonymkode: 261c2...44f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har aldri vært borti det selv med min datter,men jeg hadde ringt å krevd å fått kommet inn på legevakta. Jeg syns det du beskriver virker litt skummelt. Jeg har hatt ett par skremmende opplevelser med mi lille frøken på straks 18 mnd som har satt en veldig støkk i meg. Jeg har veldig lav terskel for å ringe legekontor/legevakt etter det. 

Anonymkode: 924f5...781

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva sa legene at det kunne være da? Det at han blir blå...?

Anonymkode: 261c2...44f

Det visste han ikke, mumlet noe om at babyer kunne godt være det uten at det var noe.. 😣 Det skal de ha disse legene da, flinke til å mumle🧐

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier noe der, samtidig så er babyer i denne alderen veldig opp og ned, lite rutiner og i hvertfall lite forutsigbarhet. Tenker mer på det fysiske som man ser, den blåligheten (cyanosen) i huden på begge bena. Vet det er vanlig på hender og føtter hos nyfødte med marmoreringer. Men hos min baby er det hele begge bena.. 

Nå har det vært varmt i hele dag, selv om baby har vært innendørs og hatt shorts og kun bleie/body på. Men ja, jeg skal ringe i morgen dersom det ikke blir bedre. 

Ja, det er sant, glemte et lite sekund hvor uforutsigbart det kan være med babyer på 5 mnd 🙈 Beklager det. 

Gjør det. Mest sannsynlig er det ikke noe galt, men bedre å sjekke en gang for mye 😊  Lykke til, håper det går over og at det ikke er noe galt 🙏

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er sant, glemte et lite sekund hvor uforutsigbart det kan være med babyer på 5 mnd 🙈 Beklager det. 

Gjør det. Mest sannsynlig er det ikke noe galt, men bedre å sjekke en gang for mye 😊  Lykke til, håper det går over og at det ikke er noe galt 🙏

Anonymkode: f7ead..

Babyer er veldig uforutsigbare i denne alderen, ja 😇

Endret av La Divan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri vært borti det selv med min datter,men jeg hadde ringt å krevd å fått kommet inn på legevakta. Jeg syns det du beskriver virker litt skummelt. Jeg har hatt ett par skremmende opplevelser med mi lille frøken på straks 18 mnd som har satt en veldig støkk i meg. Jeg har veldig lav terskel for å ringe legekontor/legevakt etter det. 

Anonymkode: 924f5...781

Vil egentlig ikke vekke baby nå. Så skal se det an. Har lagt ved bilde nå.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...