AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #1 Skrevet 13. juni 2020 Har lest at gravide kan bli både mer solbrent og fortere brun på grunn av hormoner. Noen som vet hvor tidlig en sånn endring kan skje? Har i mitt 28 år lange liv aldri blitt spesielt brun, bare rød og så hvit igjen, men nå etter et par dager sol fra ca 5 dpo til 11 dpo er jeg brunere enn noengang før (aldri vært så brun etter en hel sommer engang...) Anonymkode: 2bddc...b52
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #2 Skrevet 13. juni 2020 Var høygravid på sommeren, og ble brunere enn noen gang, og jeg pleier å bli brun i utgangspunktet. Aner ikke hvor tidlig det kan skje Anonymkode: dedbd...525
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #3 Skrevet 13. juni 2020 Burde ikke sole deg som gravid. Anonymkode: fac53...f10
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #4 Skrevet 13. juni 2020 Skjer med en gang. Dessverre blir du også mye mer utsatt for pigmentflekker. Anonymkode: 89b93...36f 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #5 Skrevet 13. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skjer med en gang. Dessverre blir du også mye mer utsatt for pigmentflekker. Anonymkode: 89b93...36f Kan det skje før IKM? Anonymkode: 2bddc...b52
Patriotpaula Skrevet 14. juni 2020 #6 Skrevet 14. juni 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Burde ikke sole deg som gravid. Anonymkode: fac53...f10 1920-tallet ringte og ville ha sine utdaterte råd tilbake. Hvorfor i alle dager burde man ikke sole seg som gravid? 🤦♀️ 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #7 Skrevet 14. juni 2020 28 minutter siden, Patriotpaula skrev: 1920-tallet ringte og ville ha sine utdaterte råd tilbake. Hvorfor i alle dager burde man ikke sole seg som gravid? 🤦♀️ Ikke jeg som skrev, men vil tro det er noe man sier for å få gravide til å være forsiktige. Babyen kan bli overopphetet inne i magen. Anonymkode: d6056...29b
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #8 Skrevet 14. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke jeg som skrev, men vil tro det er noe man sier for å få gravide til å være forsiktige. Babyen kan bli overopphetet inne i magen. Anonymkode: d6056...29b Kilder på dette?😆 Anonymkode: 61e1b...140
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #9 Skrevet 14. juni 2020 35 minutter siden, Patriotpaula skrev: 1920-tallet ringte og ville ha sine utdaterte råd tilbake. Hvorfor i alle dager burde man ikke sole seg som gravid? 🤦♀️ Ikke meg du svarte, men jeg solte meg litt som gravid og fikk store, permanente pigmentflekker i ansiktet. Så det er kanskje noe i rådet. Anonymkode: fbf67...44d
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #10 Skrevet 14. juni 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke jeg som skrev, men vil tro det er noe man sier for å få gravide til å være forsiktige. Babyen kan bli overopphetet inne i magen. Anonymkode: d6056...29b Det må være det dummeste rådet og logikken jeg har hørt. Hva med alle de millioner av mennesker som bor i land der temperaturen er skyhøyt over den norske, og sola steker hele året? De får unger i fleng der også, uten at noen fostere blir "overopphetet". Afrikanere, filipinere, Brasilianere, folk i Texas, bare for å nevne et lite utdrag. Alle disse har kvinner som går gravide i varmt vær og stekende sol uten problemer. Anonymkode: 1f4f2...451 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #11 Skrevet 14. juni 2020 42 minutter siden, Patriotpaula skrev: 1920-tallet ringte og ville ha sine utdaterte råd tilbake. Hvorfor i alle dager burde man ikke sole seg som gravid? 🤦♀️ Man får steike fort pigmentflekker. Anonymkode: c756d...61f
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #12 Skrevet 14. juni 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kilder på dette?😆 Anonymkode: 61e1b...140 NTNU greit nok? https://www.nrk.no/nordland/_-ikke-sol-deg-hvis-du-er-gravid-1.12135642 Anonymkode: 16521...d78
Patriotpaula Skrevet 14. juni 2020 #13 Skrevet 14. juni 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: NTNU greit nok? https://www.nrk.no/nordland/_-ikke-sol-deg-hvis-du-er-gravid-1.12135642 Anonymkode: 16521...d78 Sikkert en sannhet i det - men artikkelen er over fem år gammel, man kan ha funnet ut andre ting siden da 🤷♀️ 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man får steike fort pigmentflekker. Anonymkode: c756d...61f Det er absolutt en økt risiko for ja. Jeg er i tredje trimester og er nok ekstra påpasselig med solkremen nå 😬 Jeg kommer ikke til å unngå solen fordi jeg er gravid, tar bare litt andre forhåndsregler 😊 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke meg du svarte, men jeg solte meg litt som gravid og fikk store, permanente pigmentflekker i ansiktet. Så det er kanskje noe i rådet. Anonymkode: fbf67...44d Jeg soler meg selv om jeg er gravid, men bruker nok litt høyere faktor enn jeg ellers ville ha brukt ☀️ Og tar litt andre forhåndsregler 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke jeg som skrev, men vil tro det er noe man sier for å få gravide til å være forsiktige. Babyen kan bli overopphetet inne i magen. Anonymkode: d6056...29b Hvordan mener du at fostrene i feks Afrika klarer seg gjennom et svangerskap? Vil si at det er vesentlig varmere der enn her til lands, tviler på at afrikanske kvinner holder seg i skyggen hele svangerskapet 🤷♀️ 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det må være det dummeste rådet og logikken jeg har hørt. Hva med alle de millioner av mennesker som bor i land der temperaturen er skyhøyt over den norske, og sola steker hele året? De får unger i fleng der også, uten at noen fostere blir "overopphetet". Afrikanere, filipinere, Brasilianere, folk i Texas, bare for å nevne et lite utdrag. Alle disse har kvinner som går gravide i varmt vær og stekende sol uten problemer. Anonymkode: 1f4f2...451 Enig med deg 🙊 Jeg spurte jordmor om soling sist kontroll og da sa hun til meg at de går jo gravide i Afrika også 🤷♀️
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #14 Skrevet 15. juni 2020 I andre land tar de forhåndsregler når de er gravid og solen er der året rundt. De er vokst opp med å respektere solen. Men vi i Norge sitter i solsteiken når solen dukker opp. Anonymkode: a25b4...600
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå