Gå til innhold

Boliglån i Husbanken

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har fått? Hva var situasjonen din da du søkte?

Hvor mye betaler man i mnd på ett lån på 2,6 millioner? Ingen egenkapital 

Anonymkode: 872a3...6a9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har. 
Alenemor med et barn på 4 år på det tidspunktet. Hadde 300.000 i årslønn i en 80 % stilling. Jeg fikk 1.9 som var absolutt maks som man fikk på den tiden :) Nå er jeg delvis uføretrygdet og ungen er 9 år så det er noen år sin. ;) 
Med 2.6 i lån så betaler man vel nærmere 11.000 i lån i måneden? Selv så betalte jeg 7.600 når jeg først startet, men det går jo fort nedover dersom du er villig til å betale inn litt ekstra fra tid til annen. :P 

Anonymkode: 805a0...bd0

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har. 
Alenemor med et barn på 4 år på det tidspunktet. Hadde 300.000 i årslønn i en 80 % stilling. Jeg fikk 1.9 som var absolutt maks som man fikk på den tiden :) Nå er jeg delvis uføretrygdet og ungen er 9 år så det er noen år sin. ;) 
Med 2.6 i lån så betaler man vel nærmere 11.000 i lån i måneden? Selv så betalte jeg 7.600 når jeg først startet, men det går jo fort nedover dersom du er villig til å betale inn litt ekstra fra tid til annen. :P 

Ok. Vi er 2 stk. 1 under gjeldsordning og uføre og 1 med fast jobb og en del gjeld. Skal prøve å søke men boutgifter kan ikke overskride 12000 i mnd. Det betaler vi i husleie nå. Men tror ikke vi får lån. Har for mye forbrukslån. Men vi klarer en husleie på 12000 kr nå. Skal prøve å søke 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Vi er 2 stk. 1 under gjeldsordning og uføre og 1 med fast jobb og en del gjeld. Skal prøve å søke men boutgifter kan ikke overskride 12000 i mnd. Det betaler vi i husleie nå. Men tror ikke vi får lån. Har for mye forbrukslån. Men vi klarer en husleie på 12000 kr nå. Skal prøve å søke 

Åja! Ja, det er bare å prøve så kan man prøve og håpe at det ordner seg! Selv så hadde jeg ikke en krone i gjeld, og hadde 300.000 i egenkapital. :) Så situasjonene våres er nok en del forskjellig fra hverandre.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har fått 2.5. Vi er en familie på 5. 2 i 100% fast jobb, men 1 har betalingsanmerkning. Ingen egenkapital. Vi har fått 24 års nedbetlingstid og skal betale 11500kr på lånet i mnd + renter. Hadde nok fått innvilget høyere lån dersom vi hadde søkt tidligere på året. Du får tilsendt nedbetalingsplan sammen med vedtaket. Så det er ikke sikkert at du/dere må betale like mye som noen andre med like høyt lån.

Anonymkode: c3603...014

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi har fått 2.5. Vi er en familie på 5. 2 i 100% fast jobb, men 1 har betalingsanmerkning. Ingen egenkapital. Vi har fått 24 års nedbetlingstid og skal betale 11500kr på lånet i mnd + renter. Hadde nok fått innvilget høyere lån dersom vi hadde søkt tidligere på året. Du får tilsendt nedbetalingsplan sammen med vedtaket. Så det er ikke sikkert at du/dere må betale like mye som noen andre med like høyt lån.

Den ene uten betalingsanmerkning har forresten 400 000 i atudielån og et billån på 80 000 i tillegg. Samlet inntekt er ca 930 000.

AnonymBruker
Skrevet

Søk vanlig lån først, for ellers får dere høyst sannsynlig avslag i husbanken!

Anonymkode: e87f1...bd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...