Gjest anerikkehva Skrevet 2. juli 2005 #1 Skrevet 2. juli 2005 Jeg har en venninne som oppfører seg direkte rottent til tider. hun er sladdrete, hun baksnakker mange (t.o.m nære venner og venninner), hun sier seg enig med folk (uten å være enig), og hun følger strømmen. Altså, jeg er så lei dette. hun er flink til å utelate mennesker når det er sammenkomster, og hun utnytter folk. Altså, hvis hun skal på en fest så tar hun med seg personen som har bil, uansett om hun liker personen eller ikke. Jeg vil konfrontere henne. Men jenta tåler ikke kritikk, og jeg frykter å få høre "jeg driter i det", eller "nå skjønner jeg ikke hva du mener". Hva gjør man med sånne mennesker som ikke tar til seg kritikk? Gir man opp rett og slett? vi har vært venninner i flere år, og jeg er jo glad i henne, men ett sted går grensen. Noen råd???
Gjest Violetta Skrevet 2. juli 2005 #2 Skrevet 2. juli 2005 Det er jo mange måter å komme med kritikk på da. Hva med å bruke en måte som får henne til å innse hva hun gjør selv? Ellers er det jo ikke sikkert hun ser på det på samme måte som du. Det er hennes valg, men det er også ditt valg hvordan du vil forholde deg til det.
Gjest anerikkehva Skrevet 2. juli 2005 #3 Skrevet 2. juli 2005 Det er jo mange måter å komme med kritikk på da. Hva med å bruke en måte som får henne til å innse hva hun gjør selv? Ellers er det jo ikke sikkert hun ser på det på samme måte som du. Det er hennes valg, men det er også ditt valg hvordan du vil forholde deg til det. Vel. Hun har lagt ut om diverse ting om meg (som er utrolig privat) til flere personer. Hun er også ofte nedlatende og frekk. Og nei, jeg vet at hun ikke ser det på samme måte som Men, jeg vet..at hun innerst inne er klar over at enkelte ting hun gjør er direkte slemt. men så er det det å konfrontere henne på best mulig måte da, og få henne til å ikke sky konfrontasjonen som pesten selv.
Gjest anerikkehva Skrevet 2. juli 2005 #4 Skrevet 2. juli 2005 Og hva mente du med dette " Hva med å bruke en måte som får henne til å innse hva hun gjør selv?" ta igjen med samme mynt? var det det du mente?
Gjest Violetta Skrevet 2. juli 2005 #5 Skrevet 2. juli 2005 Og hva mente du med dette " Hva med å bruke en måte som får henne til å innse hva hun gjør selv?" ta igjen med samme mynt? var det det du mente? Nei det var ikke det jeg mente. Jeg mener, om du beskriver en oppdiktet venninne og fletter inn de tingene hun gjør, og så spør henne til råds hva du bør gjøre, kan det fungere? Kanskje hun da vil innse hva hun gjør?
Gjest anerikkehva Skrevet 2. juli 2005 #6 Skrevet 2. juli 2005 Nei det var ikke det jeg mente. Jeg mener, om du beskriver en oppdiktet venninne og fletter inn de tingene hun gjør, og så spør henne til råds hva du bør gjøre, kan det fungere? Kanskje hun da vil innse hva hun gjør? ahaaaa Ja... jo. Smart. kan prøve det!!
Gjest Violetta Skrevet 2. juli 2005 #7 Skrevet 2. juli 2005 ahaaaa Ja... jo. Smart. kan prøve det!! Lykke til, og fortell gjerne hvordan det gikk!
Gjest Daniella_ Skrevet 2. juli 2005 #8 Skrevet 2. juli 2005 Vanskelig å si hva du skal gjøre hvis hun ikke "tar" kritikken. Men, jeg ville prøvd det tante fiolett sa jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå