AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #1 Skrevet 13. juni 2020 Hei, lurte på om noen vet om det er mulig å reise til Østerrike i september. Kan man kjøre gjennom DK og Tyskland uten stopp? Eller må man såfall ta fly? Skal på et musikkarrangement med overnatting, så det kan dokumenteres med billett, men om det er godkjent for gjennomkjøring er jeg usikker på. Prøvd å lest på DK politi og regjering sine sider og Tyskland, men blir veldig usikker. Slik jeg ser det er DK og Tyskland åpent for gjennomkjøring dersom det er begravelse, sykehusopphold o.l. Anonymkode: 040de...3ce
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #2 Skrevet 13. juni 2020 Det er umulig å vite nå. Mye kan forandre seg på 3 måneder. Anonymkode: 356ef...90d 5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #3 Skrevet 13. juni 2020 Tusen takk for svar. Får bare følge litt med fremover Anonymkode: 040de...3ce
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #4 Skrevet 13. juni 2020 Du kan kjøre i Tyskland, EU åpner grensene 15 juni, det er kun Norge som ikke åpner opp. Anonymkode: 44720...467 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #5 Skrevet 13. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du kan kjøre i Tyskland, EU åpner grensene 15 juni, det er kun Norge som ikke åpner opp. Anonymkode: 44720...467 Ah ok, takk! Denne informasjonen fant jeg ikke på sidene til disse landene. Anonymkode: 040de...3ce
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #6 Skrevet 13. juni 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ah ok, takk! Denne informasjonen fant jeg ikke på sidene til disse landene. Anonymkode: 040de...3ce Ikke meg du siterte, men i tillegg: Ingen vet hva som er status i september, EU har sannsynligvis fortsatt åpnet da, og det kan - avhengig av smittesituasjonen - også hende at Norge åpner grensene mot flere europeiske land utover sensommeren og høsten. Innen 20 juli skal det vurderes om grenser mot andre europeiske land åpnes også, og kriteriet som har blitt fremlagt av regjeringen er smittesituasjonen i de landene som vurderes (hvilke land som vurderes vet man heller ikke ennå.) Så det man vet nå: Etter 15 juni åpner man for reiser til Island, Danmark og Finland uten at man må i karantene når man drar tilbake til Norge. Etter 20 juli kan det samme skje med andre europeiske land, men man vet ikke helt ennå. Hva som skjer med flyruter har jo stor sammenheng mellom hvilke land som er åpne, men selv om flere land åpner vet man heller ikke helt om flyselskapene får reetablert de vanlige rutene med en gang. Så selv om man kjøper en flybillett nå, som flere av flyselskapene selger til mange land faktisk, så må man være klar over at man tar en viss økonomisk risiko. Kjøper man flybillett nå, så vil en eventuell kansellering sannsynligvis ikke dekkes av reiseforsikringen din, så man må tåle å tape pengene. Anonymkode: 871c6...f7b 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #7 Skrevet 13. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke meg du siterte, men i tillegg: Ingen vet hva som er status i september, EU har sannsynligvis fortsatt åpnet da, og det kan - avhengig av smittesituasjonen - også hende at Norge åpner grensene mot flere europeiske land utover sensommeren og høsten. Innen 20 juli skal det vurderes om grenser mot andre europeiske land åpnes også, og kriteriet som har blitt fremlagt av regjeringen er smittesituasjonen i de landene som vurderes (hvilke land som vurderes vet man heller ikke ennå.) Så det man vet nå: Etter 15 juni åpner man for reiser til Island, Danmark og Finland uten at man må i karantene når man drar tilbake til Norge. Etter 20 juli kan det samme skje med andre europeiske land, men man vet ikke helt ennå. Hva som skjer med flyruter har jo stor sammenheng mellom hvilke land som er åpne, men selv om flere land åpner vet man heller ikke helt om flyselskapene får reetablert de vanlige rutene med en gang. Så selv om man kjøper en flybillett nå, som flere av flyselskapene selger til mange land faktisk, så må man være klar over at man tar en viss økonomisk risiko. Kjøper man flybillett nå, så vil en eventuell kansellering sannsynligvis ikke dekkes av reiseforsikringen din, så man må tåle å tape pengene. Anonymkode: 871c6...f7b Takk for svar. Regner med årets Polenturer med 10.klassen snart blir kansellert da. Anonymkode: 3934f...3c3
Anbefalte innlegg