AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #1 Skrevet 13. juni 2020 Skal i venninnemiddag i kveld og der kommer det ei dame jeg aldri har likt, da hun tar mye plass, vil ha oppmerksomhet og senteret mye rundt seg selv og ellers har holdninger m m til mye jeg ikke kan relatere til. Det blir veldig mye henne. Selvsagt kommer jeg ikke til å være åpent negativ til henne, da da er en felles venninne som er vertinne og jeg selvsagt ikke vil lage dårlig stemning. Samtidig synes jeg det er tungt å være sosial i slike settinger, når man nærmest blir tvunget til å være sosial med vedkommende, når man jo er ganske få personer rundt et bord. Har ikke lyst til å ikke komme heller, da det er bursdag for ei nær venninne. Hvordan forholder dere dere i slike situasjoner? Anonymkode: aee88...c6c
Banankaka04 Skrevet 13. juni 2020 #2 Skrevet 13. juni 2020 (endret) Du får vel bare prøve å «akseptere» henne akkurat i kveld... Det betyr ikke at du trenger å like henne! Ikke la henne ødelegge en hyggelig kveld! Prøv å nyte kvelden, selv om denne dama er der... Du får vel bare holde ut... Det er slitsomt, men det er bare én kveld... Gjør det beste ut av det! Endret 13. juni 2020 av Banankaka04 2
Frihetsgudinnen Skrevet 13. juni 2020 #3 Skrevet 13. juni 2020 Jeg spør alltid om personen kommer i selskapet før jeg takker ja. Slike mennesker gjør enhver sosial setting til et mareritt. Du må bare holde ut, ikke noen råd hjelper her.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #4 Skrevet 13. juni 2020 Høres ut som meg 🙈 bare det at jeg er veldig sjeldent i sosiale lag, så når jeg endelig har en frikveld så kommer ALT jeg har opplevd den siste tida ut til venninnene mine.. Jeg ønsker jo ikke å være sånn, men jeg mister alle mine sosiale skills så snart jeg bare er meg igjen uten barn. Og så kan jeg relatere meg til utrolig mye. Det har også noe med det at jeg takler dårlig small-talk. Overdeler kjempemye.. Men utredes for adhd så håper det er det. For det er kleint å være "den" personen også. Jeg ønsker jo ikke å slite ut av andre, men det blir fort "å, nei hvorfor sa jeg det" mange, mange ganger når jeg kommer hjem.. Men tips er å holde deg litt unna den personen og heller være mest med de som gir deg god energi, og ikke de som suger den ut ☺️ Anonymkode: 51ef5...c8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå