Gjest Violetta Skrevet 2. juli 2005 #1 Skrevet 2. juli 2005 Har kjøpt meg en slik plante i dag, men hvordan skal den stelles? Den har flere avleggere, så jeg har vel fått flere for samme pris. Hva gjør jeg med disse, om jeg vil skille dem fra morplanten? Hvordan gjør jeg det om jeg vil bruke bladene?
Gjest Revenka Skrevet 2. juli 2005 #2 Skrevet 2. juli 2005 Jeg har en aloevera plante jeg en gang tok som avlegger fra mammas. Jeg steller den ikke annet enn å gi den lys og vann. Har også byttet ut litt jord og ga den en større potte siden den hadde vokst seg ut av den forrige. Da ble den større og finere med en gang faktisk. Avleggerne kniper du bare av og putter i jorden. Ikke noe mer hokus pokus enn det. Hvordan du bruker bladene vet jeg ikke
Gjest Catwoman Skrevet 3. juli 2005 #3 Skrevet 3. juli 2005 Jeg har også en avlegger jeg hart tatt fra mammas plante. Den står bar ei potta si i kjøkkenvinduet, eneste jeg gjør er å gi den vann. Mulig je kan byttet til en større potte, men jeg vil helst ikke for jeg bil ikke ha den større enn den er nå. Bruker bladene hvis jeg har brent meg feks. eller ved forkjølelsessår ol. , da brekker jeg bare av tuppen på en stilk og smører saften inni utover det aktuelle stedet.
annie8219 Skrevet 12. desember 2005 #5 Skrevet 12. desember 2005 er en forsåvidt enkel plante...bør ha en litt sandholdig jord og ikke for mye vann...den trivest faktisk i en trang potte og blir da stor...men må jo selvf. bytte når den vokser utav du kniper bare av litt av planten for å bruke litt av den....avleggerene drar du forsiktigt opp å setter i små krukker og passer gost på di den første tiden....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå