Gå til innhold

Veninne fortalte at pappa er psykisk syk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ordnet jobb til en veninne av meg for å være snill da hun sliter veldig økonomisk. Hun trengte ikke skrive søknad eller noe da jeg gikk god for henne. Etter noen dager på jobb forteller hun meg at hun fortalte at pappaen min er narkoman til arbeidsgiveren min, i tillegg at jeg er mye deprimert pga dette da de kom inn på ett tema om narkomane. Hun vet jeg er veldig privat av meg og sa før hun begynte at hun ikke får fortelle noe privat om meg, da hun ofte gjør slikt. Kjenner jeg er fly forbannet på hun når jeg er grei å skaffer henne arbeid og hun går å forteller mine hemmeligheter og privatliv. Jeg sa til henne at dersom hun gjør slikt igjen kommer jeg til å si at jeg ikke ønsker hun skal jobbe mer hos oss. Har jeg rett til å reagere? 

Anonymkode: 5f354...4ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...og nå veit du hvorfor hun sliter økonomisk og ikke får jobb andre plasser,,,,,,.

Nå sliter du. Hun kommer til å fortsette med å være løs i kjeften, og med mindre hun er udugelig i jobben er du neppe kvitt henne.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Mr&Ro skrev:

...og nå veit du hvorfor hun sliter økonomisk og ikke får jobb andre plasser,,,,,,.

Nå sliter du. Hun kommer til å fortsette med å være løs i kjeften, og med mindre hun er udugelig i jobben er du neppe kvitt henne.

Hun er bare vikar og jeg vet arbeidsgiver hadde latt være å ringe henne mer dersom det hadde gått utover trivselen min på jobb

Skrevet

Dette var å svikte tilitten din til de grader. En dårlig venninne dette her, hva var hun ute etter å oppnå med å fortelle dette?Du har all grunn til å reagere.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hadde sørget for at det ikke ble mer jobb på henne, for hva blir det neste hun plumper ut med?

Anonymkode: 4e0e3...da1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fyfaen for ei drittkjærring. «Venninne» du liksom 

Anonymkode: e2338...a99

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Hvordan skal jeg legge frem til arbeidsgiver at jeg ikke ønsker hun skal jobbe mer pga trivsel? Arbeidsgiver vet ikke at jeg vet hva hun har sagt 

Skrevet

Nå vet du hvordan hun er og hvorfor hun sliter med å få seg jobb. Skjønner godt du er skuffet og sint, men hun ødelegger like mye for seg selv med å sladre sånn. Det er ikke akkurat snakk om å gjøre et godt førsteinntrykk når det så og si første hun gjør er å sladre og spre sensitive opplysninger om en kollega/venninne. Og attpåtil om en person som har skaffet henne jobb.

Alle kommer til å synes at det der er veldig dårlig gjort.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Hvordan skal jeg legge frem til arbeidsgiver at jeg ikke ønsker hun skal jobbe mer pga trivsel? Arbeidsgiver vet ikke at jeg vet hva hun har sagt 

Du får si det som det er at du har fått vite hva «venninnen» din har plapret om, og at du ikke er komfortabel med å jobbe med henne når hun bryter folka tillit på denne måten, at slike ting er ødeleggende for deg da du er en svært privat person. 

Anonymkode: e2338...a99

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette kommer helt an på hva slags sjef du har. 

men om det er en fornuftig sjel så hadde jeg sagt det rett ut. Ærlighet er noe arbeidsgivere setter pris på. si at du ikke syntes det er gøy at vedkommende deler ting du helst ikke vil dele. Men som sagt, det kommer an på ditt forhold til sjefen, innsats på jobb og mye mer. 

har du et åpent forhold til din sjef så kjør på og bare si det rett ut under fire øyne. Du vet best hvordan du kan si det da jeg ikke vet hvordan type sjef du har. 

Anonymkode: ce368...36f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Si det rett ut til sjefen

Anonymkode: b11d2...468

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...