Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Aaargh. Kan ikke planlegge noen ting. Angrer ALLTID kort tid etter.

For to uker siden tenkte jeg at jeg skulle ta meg sammen og bli litt mer sosial etter mange måneder i isolasjon..  Har ikke vært bra psykisk og har vært sykemeldt lenge, så kom korona osv. Inviterte tre damer jeg pleide å trene med hjem til meg og var skikkelig fornøyd med å ha tatt grep. Jeg har mange bekjente, men ingen nære venner lenger, og det ville jeg endre. Var vel litt overmodig den kvelden jeg inviterte og har angret mer og mer etterpå. Nå er dagen kommet. De kommer om to timer. 

Andre ting jeg ville foretrukket fremfor dette besøket:

-sove

-stirre tomt i veggen

-bli dritings alene

-gå til tannlegen og fikse hull

-lese noveller på nynorsk

-egentlig hva som helst... 

Damene er helt supre de og har alltid tenkt det var min tur å invitere, for de har invitert før. Men jeg er bare ikke bygget for nære vennskap. Kan ikke planlegge ting i forveien, for humøret og formen går så opp og ned at det er umulig å vite om det er gjennomførbart når tidspunktet kommer. 

Leiligheten flyter over av rot, terrassen burde ha vært vasket, burde begynt å forberede maten, muligens vasket badet?? Jeg orker ikke! Sitter helt lammet, ikke kledd men i hvert fall dusjet!(omg. success!!) Føler at jeg nå har valget mellom å legge meg ned/spille død/avlyse med teit løgnaktig melding ELLER drikke meg brisen før de kommer og la det stå til. 

Jeg går selvfølgelig for alternativ 2 og kommer snart til å begå sosialt selvmord ved å ta imot gjestene halvfull (men med hvilken selvtillit og "sjarm"!), midt i alt dette rotet og de må trolig se på at jeg gjør ferdig den maten, mens jeg forteller altfor mye om egen mental tilstand og overdeler så det holder. 

I morgen kommer jeg til å ha angst og et ønske om å dø. Deretter kommer vi trolig til å unngå hverandre en lang stund og jeg ender opp med å ikke bare være ensom og deprimert, men også utrolig skamfull. 

Hvorfor måtte jeg invitere??? Fy fffff... 

Noen overlevelsestips? Vi er i slutten av 20-starten av 30 årene, så sikkert ikke alle tips som funker. Jeg kunne fint klatret i et tre, men de andre er kanskje litt mer alderstypiske 😛

Første glass vin nå. Satser på svar innen glasset er tomt 😮

Anonymkode: 4cbe4...8c5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Push

AnonymBruker
Skrevet

Dette får fint, dette har du godt av å være litt sosial. Du har allerede møtt dem, null stress. 

Nå tar du det sånn:

Rydd alt av klær og søppel vekk fra de rommene de skal være på, stue, kjøkken og bad. 

Vask kjapt over stuebord. 

Er det noe mat som skal hives i ovnen så slenger du det inn. 

Ta oppvasken til slutt, for oppvask er et sluk. 

Ikke vask over annet enn di og vasken på doen, alt annet kan kjapt moppes hvis det er helt nødvendig. 

Vær deg selv! 

Klapp deg på skuldra. 

Anonymkode: a8dde...ab7

AnonymBruker
Skrevet

Og det å kle seg før de kommer? Kjenner venner som drar med seg folk inn på rommet for å hjelpe å finne fine klær. Alt må ikke være perfekt. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Selv synes jeg det er utrolig godt å komme til noen som ikke har det «visningsklart». Blir mye mer avslappet stemning da.Og jeg er sånn som deg, angrer meg for å ha sagt ja til ting når dagen kommer🙈 Som regel blir det trivelig, bare ikke drikk for mye før de kommer😊

Anonymkode: 90b4f...6ab

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Maten kan de også hjelpe til å lage, sett de i gang med å kutte grønnsaker f. Eks? Vet ikke hva slags mat det er 🤷‍♀️🙉 

Og du, venner og nye venner samspiller seg etter hvert. Ikke vær redd for å be om hjelp, bare si du hadde et lite sosial angst øyeblikk som du kom over f. Eks? 

Å be om hjelp, snakke sammen om ting osv er helt normalt. Og hvis de tåler det så har du jo nye venner. Og hvis ikke de tåler det så hadde de ikke vært noe tess som venner uansett. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen råd om venninnebesøk, men... du burde leve av å skrive, om du ikke alt gjør det 😁

Anonymkode: c3d41...731

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier også å angre etter å ha lagt planer. Har ofte avlyst, og dette vet jeg at er irriterende for andre. Så jeg har lært av mine feil, og omtrent sluttet å planlegge. Jeg vil helst bare være alene. 

Men nå nærmer besøket seg, så du må nesten bare gjennomføre. Ville ryddet og vasket det mest nødvendige, typ vasket do og vask, satt frem rene håndklær på badet, tørke over kjøkkenbenken ol. Lag noe enkelt til middag og kjør på med vin til gjestene. 

Håper kvelden blir fin😊

Anonymkode: 47e90...b32

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette får fint, dette har du godt av å være litt sosial. Du har allerede møtt dem, null stress. 

Nå tar du det sånn:

Rydd alt av klær og søppel vekk fra de rommene de skal være på, stue, kjøkken og bad. 

Vask kjapt over stuebord. 

Er det noe mat som skal hives i ovnen så slenger du det inn. 

Ta oppvasken til slutt, for oppvask er et sluk. 

Ikke vask over annet enn di og vasken på doen, alt annet kan kjapt moppes hvis det er helt nødvendig. 

Vær deg selv! 

Klapp deg på skuldra. 

Oi. Takk for peptalken. Har klikket check på punktene dine. Det er ikke perfekt her, men jeg er påkledd og det går an å oppholde seg her. 

Og det å kle seg før de kommer? Kjenner venner som drar med seg folk inn på rommet for å hjelpe å finne fine klær. Alt må ikke være perfekt. 

Jeg klarte å kle meg selv, men mulig jeg bytter etterpå. Det er varmt 😮 Vi kjenner hverandre ikke SÅ godt, så tror jeg skal klare det selv. 

Selv synes jeg det er utrolig godt å komme til noen som ikke har det «visningsklart». Blir mye mer avslappet stemning da.Og jeg er sånn som deg, angrer meg for å ha sagt ja til ting når dagen kommer🙈 Som regel blir det trivelig, bare ikke drikk for mye før de kommer😊

Anonymkode: 90b4f...6ab

Det blir ikke noen utfordring her. Nå er det ryddig, men står liksom klesstativ med klær på badet og sånt 😕 De får ta det som det er. Er for brisen til å bry meg. ;)

Maten kan de også hjelpe til å lage, sett de i gang med å kutte grønnsaker f. Eks? Vet ikke hva slags mat det er 🤷‍♀️🙉 

Og du, venner og nye venner samspiller seg etter hvert. Ikke vær redd for å be om hjelp, bare si du hadde et lite sosial angst øyeblikk som du kom over f. Eks? 

Å be om hjelp, snakke sammen om ting osv er helt normalt. Og hvis de tåler det så har du jo nye venner. Og hvis ikke de tåler det så hadde de ikke vært noe tess som venner uansett. 

Takk for din support også. Skal klare å gjøre ferdig maten før de kommer. Ble utsatt til kl 18, så jeg rekker 😄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen råd om venninnebesøk, men... du burde leve av å skrive, om du ikke alt gjør det 😁

Anonymkode: c3d41...731

Oi. Så utrolig hyggelig sagt. Jeg drømmer faktisk om å si opp jobben og drive med tekst, oversettelse, litt novelleskriving etc. Psykologen anbefaler det meg ikke på nåværende tidspunkt 😛 Kunne fort hende. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier også å angre etter å ha lagt planer. Har ofte avlyst, og dette vet jeg at er irriterende for andre. Så jeg har lært av mine feil, og omtrent sluttet å planlegge. Jeg vil helst bare være alene. 

Men nå nærmer besøket seg, så du må nesten bare gjennomføre. Ville ryddet og vasket det mest nødvendige, typ vasket do og vask, satt frem rene håndklær på badet, tørke over kjøkkenbenken ol. Lag noe enkelt til middag og kjør på med vin til gjestene. 

Håper kvelden blir fin😊

Anonymkode: 47e90...b32

Jeg kjører fingerfood på lavt nivå. Alt annet klosser jeg til. "Fint" å høre at andre også har det sånn. Føler meg litt mindre som en freak da. Takk for tipsene sine

AnonymBruker
Skrevet

Besøket ble utsatt til klokken 18. Jeg har drukket en del vin, ledd litt foran speilet og sunget på verandaen til naboenes underholdning. Målet mitt nå er å ikke sove på sofaen når damene kommer. Det holder at det er grått vær, at det lukter kumøkk ute og ser passe beskjedent ut inne. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Besøket ble utsatt til klokken 18. Jeg har drukket en del vin, ledd litt foran speilet og sunget på verandaen til naboenes underholdning. Målet mitt nå er å ikke sove på sofaen når damene kommer. Det holder at det er grått vær, at det lukter kumøkk ute og ser passe beskjedent ut inne. 

Dette går supert, nå kan du klappe deg selv på skuldra for det du har gjennomført 💪 vær stolt av deg selv. Husk å drikke litt vann innimellom ☺️ sett på kjekk musikk imens du venter, og du, husk å kose deg masse i kveld! 💜 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette går supert, nå kan du klappe deg selv på skuldra for det du har gjennomført 💪 vær stolt av deg selv. Husk å drikke litt vann innimellom ☺️ sett på kjekk musikk imens du venter, og du, husk å kose deg masse i kveld! 💜 

Awww. For en heiagjeng her altså. Takk :)

Men må si jeg ikke har en bekymring i verden rundt dette lenger. Er i god form 🥳 Eneste bekymring nå er brannvern. Siden jeg er klar til å ta dem imot ble jeg litt rastløs, så jeg begynte å randomly tenne lys rundt i leiligheten. Alt hva Clas Ohlson har å gi, men også levende lys. Er det ikke sånn man gjør da? 

Ha en fin kveld alle fine peptalkere! 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Awww. For en heiagjeng her altså. Takk :)

Men må si jeg ikke har en bekymring i verden rundt dette lenger. Er i god form 🥳 Eneste bekymring nå er brannvern. Siden jeg er klar til å ta dem imot ble jeg litt rastløs, så jeg begynte å randomly tenne lys rundt i leiligheten. Alt hva Clas Ohlson har å gi, men også levende lys. Er det ikke sånn man gjør da? 

Ha en fin kveld alle fine peptalkere! 

Håper kvelden gikk bedre enn du forventet. Kos deg videre i kveld (hilsen meg som har svart deg 4 ganger før i tråden ☺️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Håper kvelden gikk bedre enn du forventet. Kos deg videre i kveld (hilsen meg som har svart deg 4 ganger før i tråden ☺️

❤️ Det var bra 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger ofte planer som jeg angrer på, men når de er gjennomført er jeg glad jeg ikke avlyste. Ting blir alltid bedre enn du tror

Anonymkode: 298e0...c84

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk det? 😊

Anonymkode: 21ce9...3c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen i mildere grad!.Håper det ble en bra kveld ❤

Anonymkode: ec948...2f7

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Det gikk ganske bra vil jeg si. Er ganske ødelagt i dag, men det var verdt det, så absolutt. Delte altfor mye, men fylleangsten lar vente på seg, så da er kvelden å anse som overlevd. Blir en stund til neste gang... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...