Ciara Skrevet 2. juli 2005 #1 Skrevet 2. juli 2005 Har dere fått med dere litteraturutfordringen i Dagbladet? Det går ut på at man skal svare på bokspørsmål, så nå kan jo vi gjøre det samme 1. Hvor mange bøker eier du? 2. Hvilken bok var den siste du kjøpte? 3. Hvilken bok var den siste du leste? 4. Nevn fem bøker som har betydd mye for deg og som du har lest mer enn tre ganger! Mine svar: 1. Rundt 800, tror jeg. 2. Barndom av Coetzee 3. Innocentia Park 4. Beatles av Lars Saabye Christensen, Katteøyet av Margaret Atwood, Hamlet av Shakespeare, Samleren av John Fowles og Wide Sargasso Sea av Jean Rhys Nå er jeg spent på deres svar
Elanor Skrevet 2. juli 2005 #2 Skrevet 2. juli 2005 Her er mine svar 1) Kanskje 200? For mange i forhold til det jeg har plass til, hvertfall. 2) En av oppfølgerene til Anne Fra Bjørkely... 3) Stor ståhei for ingenting av Shakespeare 4) -Ringenes Herre -Naiv Super av Erlend Loe -Harry Potter-serien -Den utvalgte av Lois Lowry (Tidenes beste ungdomsbok) -En midtsommernattsdrøm av W. Shakespeare
Betcy Skrevet 2. juli 2005 #3 Skrevet 2. juli 2005 1) Ca.150 2) "Ondskapen" av Jan Guillou 3) "Engler og demoner" av Dan Brown 4) - "Mio min Mio" av Astrid Lindgren - "Maria, Maria..." av Anne Karin Elstad - "Veien til Karlsvogna" av Jon Magnus - "Uten en tråd" av Jens Bjørneboe - "De gales øy" av Dennis Lehane :-)
Gjest pace Skrevet 2. juli 2005 #4 Skrevet 2. juli 2005 1. 200 kanskje. Har spart på noen skolebøker. 2. Les Miserables 3. Leste ferdig: To kill a mockingbird. Leste på: A Vindication of the Rights of women, av Mary Wollestonecraft. 4. Kan ikke si at jeg har lest alle flere enn tre ganger, men: Nye testamentet i Bibelen(er ikke kristen nå lenger tror jeg) Dyrenes Frigjøring av Peter Singer, Ringenes Herre av JRR Tolkien, Ulvehunden av Jack London, og Detektivhåndboken av Hardy guttene.
Gjest lesemusa Skrevet 2. juli 2005 #5 Skrevet 2. juli 2005 1) Har ikke muligheten til å telle, da en del ligger i kasser på loftet hos foreldrene mine, men jeg tipper det er rundt 500. 2) En gammel samleutgave av Trangviksposten, tror jeg 3) Den siste boka jeg leste ferdig, tror jeg var Djevelens time av Pessoa. Har en god del påbegynte også... 4) Mange bøker har betydd mye for meg, men disse har jeg også lest flere ganger: - Den lille prinsen - Brødrene Løvehjerte - Raskolnikov/Forbrytelse og straff - Jimmy Corrigan - the Smartest Kid on Earth (tegneserieroman) - Om teater av Dario Fo (lista kunne vært annerledes)
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 3. juli 2005 #7 Skrevet 3. juli 2005 1. Vil tippe rundt 900-1000 2. Dan Brown's Deception Point 3. Se over 4. Det må bli Agatha Christies bøker. De har jeg lest utallige ganger.
Gjest Spacegirl Skrevet 3. juli 2005 #8 Skrevet 3. juli 2005 1. Hvor mange bøker eier du? 2. Hvilken bok var den siste du kjøpte? 3. Hvilken bok var den siste du leste? 4. Nevn fem bøker som har betydd mye for deg og som du har lest mer enn tre ganger! 1. Rundt 1200-1300 2. Michail Bulkakov - Mesteren og Margarita 3. Finn Skårderud - Sultekunstnerne 4. Doris Lessing - Den gylne notatbok Carsten Jensen - Jeg har hørt et stjerneskudd Vikram Seth - En egen musikk Hermann Hesse - Glassperlespillet Amalie Skram - Hellemyrsfolket
Fibonacci Skrevet 3. juli 2005 #9 Skrevet 3. juli 2005 1. 300-400 stk. 2. "Pompeii" av Robert Harris 3. "Gylne tider" av Jan Mehlum 4. Ringenes herre-trilogien av J.R.R. Tolkien Harry Potter-bøkene av J.K. Rowling Varg Veum-bøkene til Gunnar Staalesen Wallander-bøkene til Henning Mankell "Sirkusbarn" av John Irving
Gjest LoisLane Skrevet 4. juli 2005 #10 Skrevet 4. juli 2005 1. Hvor mange bøker eier du? 2. Hvilken bok var den siste du kjøpte? 3. Hvilken bok var den siste du leste? 4. Nevn fem bøker som har betydd mye for deg og som du har lest mer enn tre ganger! 1. Jeg tipper i overkant av 2000. Men en del i esker foreløpig. 2. En hagebok. 3. 16 & sex 4. * Tordivelen flyr i skumringen av Maria Gripe * Hendelser ved vann av Kerstin Ekman * Bibelen (utrolige fortellinger der!) * Owen Meany-boka til John Irving * Veldig pinlig, men jeg eeelsket en serie om den dramatiske heltinnen Angelique. Jeg leste bibliotekets bøker om henne i filler... :oops: Trigget historieinteressen min, så det var da godt for noe.
Miracl3 Skrevet 4. juli 2005 #11 Skrevet 4. juli 2005 1. Hvor mange bøker eier du? 2. Hvilken bok var den siste du kjøpte? 3. Hvilken bok var den siste du leste? 4. Nevn fem bøker som har betydd mye for deg og som du har lest mer enn tre ganger! 1. Rundt 300 mistet mange for noen år siden 2. Brick Lane av Monica Ali 3. The da vinci code 4. Sangen til livet av Anne River Siddons, nydlig og rørende bok. Ringenes herre av Toliken. Harry Potter bøkene kjempe god underholdning. Hvite niggere av Ambjørnsen. Hard asfalt. Kunne ha nevnt mange flere en fem.
Litz Skrevet 4. juli 2005 #12 Skrevet 4. juli 2005 1. Hvor mange bøker eier du? 2. Hvilken bok var den siste du kjøpte? 3. Hvilken bok var den siste du leste? 4. Nevn fem bøker som har betydd mye for deg og som du har lest mer enn tre ganger! 1. Tja... rundt 500 ++ 2. Plagede sinn - Minette Walters 3. Sitt eget liv - Anne Karin Elstad 4. Sagaen om Isfolket - Margit Sandemo, Folket på Innhaug - Anne Karin Elstad, Siste dans for Mathilda - Tamara McKinley, Hitchhikers guide to the galaxy - Douglas Adams, Solens datter - Pauline Gedge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå