Gå til innhold

Svart avføring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De siste dagene har jeg hatt svart avføring. Ikke slik at deler av den er svart, men helsvart som om det var masse koagulert blod i den. Er i tillegg kvalm og har dårlig matlyst. Ingen smerter i magen, men blir fort mett og får økt kvalme etter måltid. 

Har ikke spist blåbær, tar ikke jerntilskudd eller annet som kan gi slik misfarging. Tok blodprøver for 2 uker siden og alt så normalt ut. 

Jeg har vært under enorm psykisk belastning siste tiden. Tung depresjon, men på tirsdag denne uken fikk jeg også en sjokkbeskjed og har slitt med panikk og angst etter det. 

Noe tanker om hva det kan være? Hvor lenge bør jeg se det an før jeg evt kontakter lege? Har ikke lyst til å kontakte han unødvendig og det er nå litt pinlig å dra dit for å snakke om avføring. Har mye kontakt med han ellers pga psyken. 

Er 29 år. 

Anonymkode: 8169d...b76

Skrevet

Og du har ikke spist masse lakris? Synes du skal kontakte fastlege så fort som mulig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De siste dagene har jeg hatt svart avføring. Ikke slik at deler av den er svart, men helsvart som om det var masse koagulert blod i den. Er i tillegg kvalm og har dårlig matlyst. Ingen smerter i magen, men blir fort mett og får økt kvalme etter måltid. 

Har ikke spist blåbær, tar ikke jerntilskudd eller annet som kan gi slik misfarging. Tok blodprøver for 2 uker siden og alt så normalt ut. 

Jeg har vært under enorm psykisk belastning siste tiden. Tung depresjon, men på tirsdag denne uken fikk jeg også en sjokkbeskjed og har slitt med panikk og angst etter det. 

Noe tanker om hva det kan være? Hvor lenge bør jeg se det an før jeg evt kontakter lege? Har ikke lyst til å kontakte han unødvendig og det er nå litt pinlig å dra dit for å snakke om avføring. Har mye kontakt med han ellers pga psyken. 

Er 29 år. 

For å utelukke ekstremt farlige ting som tarmkreft, bør du kontakte lege så fort som mulig.

Anonymkode: 6c1b1...44e

AnonymBruker
Skrevet

Stress kan gi magesår, magesår gir blødninger som fører til sort avføring og også kvalme og nedsatt matlyst. trenger ikke være smertefullt ut over dette. Kan det være det?

Hadde gått til lege på mandag.

Anonymkode: 5d491...eac

• Liker 2
Skrevet

Har avføringen en veldig sterk lukt? Er det mye koagulert blod i avføringen vil det ofte være en spesifikk sterk lukt. 

Ville dratt til legen så fort som mulig. Får du smerter så kan legevakt være et alternativ. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Rant skrev:

Og du har ikke spist masse lakris? Synes du skal kontakte fastlege så fort som mulig. 

Nei har ikke det. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For å utelukke ekstremt farlige ting som tarmkreft, bør dekontakte lege så fort som mulig.

Anonymkode: 6c1b1...44e

Tviler på at det er noe slikt, men kan vel være lurt å sjekke hvis det fortsetter. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Stress kan gi magesår, magesår gir blødninger som fører til sort avføring og også kvalme og nedsatt matlyst. trenger ikke være smertefullt ut over dette. Kan det være det?

Hadde gått til lege på mandag.

Anonymkode: 5d491...eac

Ja det kunne det vel vært, men er ikke det noe som ville utviklet seg over tid og ikke komme så plutselig?

1 time siden, pia mater skrev:

Har avføringen en veldig sterk lukt? Er det mye koagulert blod i avføringen vil det ofte være en spesifikk sterk lukt. 

Ville dratt til legen så fort som mulig. Får du smerter så kan legevakt være et alternativ. 

Nei jeg synes ikke det lukter så mye. Den er ellers verken hard eller løs. Noe midt i mellom. 

Jeg kan jo kanskje sende han en melding i neste uke hvis det fortsatt er sånn over helgen. 

AnonymBruker
Skrevet

Symptomene dine høres ut som magesår. Hør med legen din, veldig greit å få det undersøkt.

Anonymkode: 811d0...e34

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Symptomene dine høres ut som magesår. Hør med legen din, veldig greit å få det undersøkt.

Anonymkode: 811d0...e34

Ja. Skal gjøre det hvis det fortsetter.

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe så "trivielt" som alt for mye jern kan vel også gi sånne utslag? 

Ikke nødvendig med fullstendig krise-maksimering her altså...              

Anonymkode: c2ddc...727

Jeg går ikke på jerntilskudd og har HB på 10,7. Ferritin på 20. Så nei, det er ikke det. 

Jeg krisemaksimerer ikke. Bare spør om noen har forslag til mulig årsak. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...