Gå til innhold

Enkel og billig dessert?

Calla

Anbefalte innlegg

Skal ha grillfest med jobben og tenkte jeg kunne lage en enkel dessert. Den bør ikke være særlig tung eller kvalmende da det blir en del øl og vin den kvelden.... :wink: Og så må det være lett å lage, siden det blir godt over 10mennesker...

Noen forslag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med fruktsalat? Eller rett og slett jordbær med fløte, eventuelt iskrem til?

Jeg er ikke så flink hverken til å lage eller spise desserter, men disse syns jeg er både gode og sommerlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på jordbær jeg også..men kan jo bli litt dyrt slik som prisene er her ihvertfall... Regnet på det og vi blir nok nærmere 20stk..

Fruktsalat er jo godt! Hvor mye bør man beregne da isåfall? Er ikke så ofte jeg lager mat til så mange akkurat....

Takk for hjelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje jeg kan bruke frosne bær til noe? Det er jo ganske billig! Noen som har oppskrifter på noen slags mousse eller krem e.l?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker rabarbrasuppe som sommerdessert. Du kan bruke kanelstang og vaniljestang for å piffe opp smaken, og du kan evnt skjære friske jordbær i skiver og ha i suppa ved servering (da trenger du ikke så mange jordbær :wink: ). Lun med en kule vaniljeis i, eller litt lettpisket krem, er dette både godt, lettvint og billig. :)

Det går også an å lage smuldrepai av rabarbra, eller av frosne bær som du nevner. Kjempegodt med is til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

henger meg på fruktsalatforslaget: druer, vannmelon, andre slags meloner, jordbær, ananas, hermetisk fersken, epler, appelsiner, mandariner, bananer, pærer - ingen grense for hva du kan kutte og putte oppi. litt hakkede nøtter av noe slag er også godt oppi.

du kan servere med is/vaniljesaus/kesam(med vanilje)/pisket krem.

enkelt, billig og godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

noe annet som forresten er godt:

en marengsbunn(fås ferdigkjøpt) toppes med iskrem, krem, bær av ulike slag(og kanskje litt vaniljesaus/vaniljekrem) - sånn at det blir som en iskake - sabla godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...