AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #1 Skrevet 13. juni 2020 Vurderer og gå til innkjøp av en tørketrommel. Aldri vært borti det før og lurer på hvilke klær som IKKE kan tørketromles? Eller kan alt tørketromles? Ull, dongeri, bluser, undertøy, treningsklær osv? Anonymkode: 4b646...b55
Ullvott Skrevet 13. juni 2020 #2 Skrevet 13. juni 2020 Treningstøy (og andre plagg også) med elastikk mister fort spensten hvis de tørkes i tørketrommel. Delikate stoffer som silke og blonder skal heller ikke tørkes i trommel. Ellers er "regelen" slik at tørketrommel sliter en del på klærne, så om man ønsker å beholde dem lengst mulig bør man ikke tromle dem så ofte. 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #3 Skrevet 13. juni 2020 15 minutter siden, Ullvott skrev: Treningstøy (og andre plagg også) med elastikk mister fort spensten hvis de tørkes i tørketrommel. Delikate stoffer som silke og blonder skal heller ikke tørkes i trommel. Ellers er "regelen" slik at tørketrommel sliter en del på klærne, så om man ønsker å beholde dem lengst mulig bør man ikke tromle dem så ofte. Takk for svar! Det du sier om slitasje. Er det da noe poeng med tørketrommel om klærene blir ødelagt av det? Noen tanker? Anonymkode: 4b646...b55
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #4 Skrevet 13. juni 2020 Jeg tar håndklær, sengetøy og sokker (og kanskje undertøy som allerede er litt slitt). Tidligere tromlet jeg vanlige klær da jeg bodde på hybel og hadde vaskekjeller, men det slet på klærne. For meg er det absolutt en stor hjelp å tromle det jeg nevnte. Bor i leilighet og det tar mye plass å tørke spesielt sengetøy. Deilig å slippe å henge det opp på tørkestativet også. Samme med sokkene, utrolig deilig å slippe det! Anonymkode: 40d7a...29c
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #5 Skrevet 13. juni 2020 Jeg bruker den kun til sengeklær, handklær og annen 60 vask. Kunne sikkert fint brukt den til mye annet, den sliter marginalt på det jeg tørker. Har blant annet kun to sengetrekk, de er fire år gamle nå, og vaskes hver eneste uke. Altså har hvert trekk blitt tromlet ca 100 ganger, og er like fint. Synes det er til stor hjelp. Før måtte jo sengeklær henges over dører. Og ikke minst klarer vi oss med to vegghengte tørkestativ til øvrig vask, så slipper stativ som stadig står i veien, og må ryddes frem og tilbake. Anonymkode: c0eff...521
Ullvott Skrevet 13. juni 2020 #6 Skrevet 13. juni 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Det du sier om slitasje. Er det da noe poeng med tørketrommel om klærene blir ødelagt av det? Noen tanker? Anonymkode: 4b646...b55 Det er en avveining. Selv har jeg ikke tørketrommel, og de gangene jeg savner det er når jeg har vasket fiberdyner, -puter og soveposer. Tørketrommelen hjelper til å fluffe og puffe opp igjen disse tingene. Men på den annen side: jeg har plass nok til å tørke tøy. Hvis jeg hadde bodd i en leilighet med lite plass ville jeg trolig skaffet meg tørketrommel pga vasking av håndklær og sengetøy. Det med slitasje synes kanskje særlig på dongeribukser og andre litt tykke bomullsplagg. De blir tynnere med tiden, men det er ikke slik at du merker det etter en eller to gangers bruk.
Cata Skrevet 13. juni 2020 #7 Skrevet 13. juni 2020 Tromler ikke dongeribukser eller klær med stretch, eller som før nevnt "finere" klær i sarte materialer som f.eks silke. Bruker for det meste trommelen til håndklær, sengetøy og bomullstruser. Har jeg T-skjorter i ren bomull så går de inn også. Siden jeg ikke har tørkeplass ute så er det fantastisk å ha den for å få unna sengetøyet og håndklærne siden de tar så stor plass på stativ.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #8 Skrevet 13. juni 2020 Jeg tromler kun sengetøy, håndklær, vaskekluter, sokker og klær jeg ikke er så glad i (gamle joggebukser, gensere, klær uten elastitet). Tromler ikke undertøy da det blir så fort ødelagt. Anonymkode: e8f4c...69a 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #9 Skrevet 13. juni 2020 Tusen takk for alle svar! Får gå litt i tenkeboksen og se om det er nødvendig. Trodde man kunne ta det meste av klær også i tørketrommelen. Anonymkode: 4b646...b55
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #10 Skrevet 13. juni 2020 Jeg tørketromler kun treningstøy, undertøy og sokker, eldre singleter og tskjorter, og håndkler/sengetøy. Gensere, skjorter, bluser, jeans, ull går aldri i trommelen. Merker at tøyet slites mer, så tromler mest på vinteren. Klarte meg fint uten i mange år, men er veldig greit til sengetøy osv. Anonymkode: 7598e...e89
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #11 Skrevet 13. juni 2020 Syns det sliter fælt på klærne. Kjøp heller tørkeskap 🙂. Der kan du tørke våte sko også 🙂 Anonymkode: 39b03...77b
SpringYard Skrevet 13. juni 2020 #12 Skrevet 13. juni 2020 Jeg tromler alt, utenom kjoler og skjorter, for da kan de bli litt krøllete. Jeg synes tørketrommel er genialt, og jeg kunne ikke klart meg uten. Sengetøy og håndklær som ikke er tromlet, er hardt og stivt. Angående slitasje på klær, så er jeg mer eller mindre uenig. Jeg har klær som er 6-7-8 år gamle, og like fine. 2
Hollie Skrevet 13. juni 2020 #13 Skrevet 13. juni 2020 I tørketrommelen putter jeg kun håndklær, sengetøy og vaskekluter. Det er også det som tar mest plass. Alt av klær, sokker og undertøy lufttørkes.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #14 Skrevet 13. juni 2020 Tørker det meste i trommel, utenom jeans og hettejakker med glidlås Anonymkode: 095d8...998 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #15 Skrevet 13. juni 2020 Jeg tromler det aller aller meste. hater "stive" klær, og klærene bli mye mykere i trommel. En annen god ting er at det ikke blir så mye fukt i leilighet. Vi har og en hund som røyter en del og hårene kommer selvsagt mye lettere av i trommel, er et ekstremt stort + når en snakker om ull sokker👍 Jeg tromler selv ulltøy, på spesialprogram, det eneste tøyet jeg ikke bruker trommel på er silke, og turbukser alt annet går i rett i tørketrommel. Jeg hadde ikke klart meg uten 😄 elsker den.. Anonymkode: a39d4...274 2
Sola de Skrevet 13. juni 2020 #16 Skrevet 13. juni 2020 (endret) Sengetøy, dyner, puter, kluter, håndklær, bomullsplagg, det ikke er så nøye med om blir slitt er det eneste jeg tørker i tørketrommel. Resten henger jeg opp til tørk. Endret 13. juni 2020 av Sola de Trykket for raskt på send inn svar knappen
Orchideae Skrevet 13. juni 2020 #17 Skrevet 13. juni 2020 Her går laken, truser, sokker, kluter og håndklær i trommel. Alt annet henges opp. Tromling sliter mye, og krymper tøy..
Baker Harepus Skrevet 14. juni 2020 #18 Skrevet 14. juni 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Det du sier om slitasje. Er det da noe poeng med tørketrommel om klærene blir ødelagt av det? Noen tanker? Anonymkode: 4b646...b55 Tørketrommel er særdeles et poeng når du har små barn og vasker skittent tøy, kluter og håndklær *hele* tiden. Spesielt når de har omgangssyke.
Rotemor Skrevet 14. juni 2020 #19 Skrevet 14. juni 2020 Klær du ønsker at skal vare lengst mulig henger du opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå