Gjest gjest 0 Skrevet 2. juli 2005 #1 Del Skrevet 2. juli 2005 Jeg har fått sånne små fluer i den ene potteplanta mi, hvordan kan jeg bli kvitt disse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pleier Skrevet 2. juli 2005 #2 Del Skrevet 2. juli 2005 Har hørt at man skal vanne/spraye plantene med eddikvann. Vet ikke forholdet mellom vann og eddik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherie Skrevet 2. juli 2005 #3 Del Skrevet 2. juli 2005 du tar ca 1-2ss mes salmiakk i en liter vann og vanner med dette. trixet for å ikke få slike fluer er å holde plantene jevnt fuktige ..ikke for våte og i alle fall ikke knusktørre. Salmiakk inneholder somkjent nitrogen og fungerer også som gjødning til dine planter .... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest audb Skrevet 2. juli 2005 #4 Del Skrevet 2. juli 2005 Jeg bruker også en blanding av salmiakk og vann. Et annet råd som virker er å sette noen fyrstikker med hodet ned i jorden. Disse må skiftes ut etter et par dager. hilsen Aud www.orkideer.com Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betcy Skrevet 2. juli 2005 #5 Del Skrevet 2. juli 2005 Jeg bruker også en blanding av salmiakk og vann. Et annet råd som virker er å sette noen fyrstikker med hodet ned i jorden. Disse må skiftes ut etter et par dager. hilsen Aud www.orkideer.com Dette funker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 5. februar 2006 #6 Del Skrevet 5. februar 2006 Skal man vanne eller spraye med denne blandingen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2006 #7 Del Skrevet 5. februar 2006 hørte på tv at man enten kunne strø chilli pulver på jorda i potta, eller man kunne sette fyrstikker i jorda. Det skulle visstnok være svært effektivt (var på det frokost programmet på NRK= Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 5. februar 2006 #8 Del Skrevet 5. februar 2006 Fyrstikker hjelper kun hvis du har fystikker med svovel, og de er ikke så vanlige nå for tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 5. februar 2006 #9 Del Skrevet 5. februar 2006 Fyrstikker hjelper kun hvis du har fystikker med svovel, og de er ikke så vanlige nå for tiden. ← Vampyra; jeg har noen eldgamle noen jeg er ganske sikker på at er med svovel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grønn Skrevet 6. februar 2006 #10 Del Skrevet 6. februar 2006 På felleskjøpet har jeg fått tak i brett med piller med mot lus, fluer og lignende potteplanteplagere. Pillene stikkes i jorden og de virker! Niks fluer mer her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. februar 2006 #11 Del Skrevet 6. februar 2006 Det aller beste er å gå i blomsterbutikken, felleskjøpet elelr et hagesenter og kjøpe anti-flue-middel til å stikke i jorda. Det er effektivt, uten at det forstyrrer PH-verdien i jorda nevneverdig. Vampyra: Er det Yuccaen din? I så fall er min mistanke om vannsjuk jord styrka. Fluer liker seg veldig godt i vannsjuk jord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 6. februar 2006 #12 Del Skrevet 6. februar 2006 Det aller beste er å gå i blomsterbutikken, felleskjøpet elelr et hagesenter og kjøpe anti-flue-middel til å stikke i jorda. Det er effektivt, uten at det forstyrrer PH-verdien i jorda nevneverdig. Vampyra: Er det Yuccaen din? I så fall er min mistanke om vannsjuk jord styrka. Fluer liker seg veldig godt i vannsjuk jord. ← Nei tror det er en annen jeg hadde fluer i før, men så har de vært borte en stund. Må lete litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. februar 2006 #13 Del Skrevet 6. februar 2006 Yuccatråden er her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=175725 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 6. februar 2006 #14 Del Skrevet 6. februar 2006 Ja, det jeg mente var at jeg trodde fluene kommer fra en annen plante som hadde fluer før. Men den ble "frisk" en periode. Skal titte litt og se hvor de kommer fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. februar 2006 #15 Del Skrevet 6. februar 2006 OK. Trodde det var Yuccatråden du så etter. For å forebygge flueplager bør du sette ned slike anti-flue-brikker i alle pottene, spesielt de som står nær den angrepne potta. De sprer seg lett, nemlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå